Tytölle nimeksi Rinna vai Rianna?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:
Kun kysyttiin niin ei kumpaakaan.
Peesi. Rinnasta tulee mieleen rinnat ja Rianna kuulostaa liian ulkomaalaiselta suomalaisen tai vaikka ruotsalaisen sukunimen kanssa. Tietty jos toinen vanhemmista muu kuin suomalainen, niin sitten ehkä. Mut jos ihan "perus-Virtasista" kysymys, niin mun mielestä Rianna kuulostaa epäonnistuneelta hienosteluyritykseltä.

ho
Rinna taipuu huonosti suomeksi ; "tuutko Rinnan kanssa käymään?" "Onks Rinnalla ollut jo vesirokko?", jos et halua että lasta kiusataan koulussa , niin mieti nyt tota nimijuttua vielä.
Rianna on ehdottomasti parempi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:
Kun kysyttiin niin ei kumpaakaan.
Peesi. Rinnasta tulee mieleen rinnat ja Rianna kuulostaa liian ulkomaalaiselta suomalaisen tai vaikka ruotsalaisen sukunimen kanssa. Tietty jos toinen vanhemmista muu kuin suomalainen, niin sitten ehkä. Mut jos ihan "perus-Virtasista" kysymys, niin mun mielestä Rianna kuulostaa epäonnistuneelta hienosteluyritykseltä.

Peesin peesi!

Suzyanne
Sama mullakin, Rinna ei kolahda, koska se muistuttaa sanaa rinnat, rinnan jne. :x Rianna omaan makuuni turhan erikoinen, mutta nykyään tuntuu olevan aika suosittu. Itse tykkään nimestä Riia tai Ria.

no huhu
Aika outoo, että et oo ilmeisesti ite tajunnu taivutella nimiä. Tai sit oot muuten vaan kieroutunu. Kyllä tuo Rinna melko koomisesti tosiaan vääntyy... Mulla on tapaaminen Rinnan kanssa.. huoh.

En minäkään noita valitsisi. Mutta joskus oli hiihtäjä nimeltä Rinna-Marika. Se kuulosti ihan menettelevältä. Voisitteko itse ajatella laittavanne jotain yhdistelmänimeä? Sillä vältettäisiin nuo "annetaanko Rinnalle maitoa" -jutut.

Yhteistyössä