Tytöllä syylä (?) jalkapohjassa

ihkuraksupoksu

Aktiivinen jäsen
17.09.2006
4 888
0
36
Muutama viikko sitten huomasin neidin jalkapohjassa siinä varpaiden alla syylän. Tai känsän. En nyt tiiä kumpi, mutta enoni vaimo joka on kosmetologi ja noita työkseen poistaa puhelimessa meinasi että on syylä, kun känsiä harvemmin tuon ikäiselle tulee. Kuitenkin silloin oli paljon pienempi, nyt oli kasvanut korkeutta huomattavasti ja viereen ilmaantunut 3 uutta "alkua" |O

Siksi soitinkin sukulaiselle kun kysyin voiko hän niitä poistaa (luulin känsiksi) mutta kuulemma ei voi. Tyttö ei anna niihin edes koskea, käy kuulemma kipeää. Googletin jo molemmat ja siellä luki että jalkapohjassa syylät ovat matalia ja kasvavat sisäänpäin...no ei ainakaan nuo :o Ja alle 10% alle kouluikäisistä saa syylän aiheuttavan viruksen. Kiva, mistähän tuo nyt on sen onnistunut "löytämään" :|

Vie tyttö neuvolaan näytille.

Ja voi lapsille tulla känsiä! Minulla oli lapsena (n. 6 v.). Yksi jopa jouduttiin leikkaamaan pois kantapäästä, kun alkoi luutumaan piikiksi. Ja teki todella kipeää! (Siis ennen leikkausta.)

Ei niitä kosmetologi poista, mutta kotikonstein.
Ilmastointiteippiä syylän päälle ja tiukaasti kiinni, vaihto päivittäin tai sitten apteekista saa ostaa sellaista ainetta kuin veruksin se on sellaista hyytelöä jota sivellään niiden päälle.
Tosin lähtee ne aijan kanssa itekseenkin pois, jalanpohjassa voi vaan olla kipeitäkin kävellessä.
Uimahallista tai jostain muusta missä kävellyt avojaloin

Alkuperäinen kirjoittaja Ailakki:
Vie tyttö neuvolaan näytille.

Ja voi lapsille tulla känsiä! Minulla oli lapsena (n. 6 v.). Yksi jopa jouduttiin leikkaamaan pois kantapäästä, kun alkoi luutumaan piikiksi. Ja teki todella kipeää! (Siis ennen leikkausta.)

Meillä on nuo sellasessa paikassa, että ei ihan koko aikaa (onneksi) astu sillä osalla jalkaa. Yleensä ei arista mutta eilen illalla kun katsoin sitä (en repinyt mitenkään tms. vain koskin sormella) niin piti koko ilta jalka kippurassa kävellä... Mutta tuntuu sellaselta kovalta piikiltä sekä ihon päällä että alla oleva osa
:|

mulla ollut joskus jalkapohjassa ja tekee käsittämättömän kipeetä kävellä.niitten kai pitäis itsekseen hävitä 2vuoden kuluessa.. mä hoidin sillä apteeista ostettavalla verruxin geelillä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei niitä kosmetologi poista, mutta kotikonstein.
Ilmastointiteippiä syylän päälle ja tiukaasti kiinni, vaihto päivittäin tai sitten apteekista saa ostaa sellaista ainetta kuin veruksin se on sellaista hyytelöä jota sivellään niiden päälle.
Tosin lähtee ne aijan kanssa itekseenkin pois, jalanpohjassa voi vaan olla kipeitäkin kävellessä.
Uimahallista tai jostain muusta missä kävellyt avojaloin

Tuon ilmastointiteippikonstin luin itekin kun googletin

;) Voi päiväkodissa vaan hiukan ihmetellä jos esim. jumpalle menevät ja siinä vaihtavat vaatteita miksi on neidillä teippiä jalkapohjassa... Mutta lienee kokeilun arvoinen juttu.

Uimahalli tuli itellekin mieleen nyt.

Soita sinne neuvolaan. Sieltä pitäisi kyllä tietoa löytyä.

Ja se mun känsäni leikattiin ihan terveyskeskuksessa paikallispuudutuksessa. Nopea ja helppo homma ja kotiin pääsi heti. Puudutus oli vain aika ikävä. Mulla oli myös pari pienempää känsää ja niitä äiti käsitteli Veruxinilla ja ne hoituivat ihan sillä.

Yhteistyössä