Typerin hääjuttu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ruusamuusa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Ruusamuusa

Vieras
Mietittiin tossa kaasojen kanssa mikä on typerin hääjuttu. Sormustyyny? "Hää"kengät kalliilla hinnalla yhdeksi päiväksi? Sadoilla euroilla "tiimarikrääsää" pöydille mitkä kuitenkin näyttää halvalta ja sekavalta? Hääkarkit, häälehdet yms sälä? Joku kakkuhärpäke a´50,- mikä on esillä hetken? Mitä silläkin tekee juhlien jälkeen?

Musta parhaat häät on olleet sellaisia missä on hyvää ruokaa, hyvää juotavaa ja hyvää musiikkia. Kaikki muu on ihan yhdentekevää. Kesällä olin sellaisissa häissä missä oli kannettu ne kassilliset "tiimarisydämiä" ja nauhoja yms. roskaa joka paikkaan, mutta oli säästetty jättämällä bändi pois. Oli tosi hauskaa 14:00-24:00 istua salissa (satoi) katsomassa typeriä leikkejä ja niitä hemmetin sydämiä ja sälää 10 tuntia. Pakko oli olla keskiyölle kun kyyti lähti takaisin silloin.

Jos joskus mietitte miksi häissä jotkut juo paljon, niin kävi itelläkin milessä vetää oikeen oikoset. NIIN tylsää siellä oli.

Ne leikit on mun mielestä kyllä kaikista typerimpiä. Ja kertokaa tyhmälle naimattomalle mikä idea niissä hääkarkeissa on? Kaiken kruunaa yli-imelä rakkaudellinen tunnelma. Ja mitä tulee tohon juomiseen, niin mietippä millasta oli viime kesänä olla helluntailaishäissä, joissa ei ole alkoholia tarjolla ollenkaan, ei myöskään mitään bändiä, kun eivät tanssineet häävalssia. Vain herraa ylistäviä puheita ja joitain uskonnollissävytteisiä rakkausveisuja, jeeeee!

Hauskat leikit on ihan kivoja,mutta riittää että niitä on korkeintaan 2kpl!
Mutta se versio morsiammen ryöstössä missä vierailta kerätään rahaa lunnaiksi ON typerä.

Mutta jos haluaa sen kaiken?! Hyvän ruoan ja juoman, loistavan bändin ja lisäksi kaikkea härpäkettä. :saint:

Lisään:
Ylenmääräisistä leikeistä en minäkään kyllä välitä ja meidän häissä ei niitä sen takia ollutkaan. :) Jokaiselle sen näköiset häät kuin pari haluaa ja vieraat voi päättää osallistumisensa tai sen keston sen mukaan.

Viimeksi muokattu:
Tylsimmät häät on sellaset mis ei oo mitään ohjelmaa eikä edes bändiä...hoh hoijaaa...Ikinä en sellasiin häihin enää menis,mut mistäs tiedät sitä ennakkoon!

Lisään:
Jokaiselle sen näköiset häät kuin pari haluaa ja vieraat voi päättää osallistumisensa tai sen keston sen mukaan.

Älä ny pahastu, mutta pliiz, ihan hönö ajatus. TOTTAKAI jokaisella on sen näköiset häät mitä on järjestänyt. Minkä MUUN näköiset ne vois olla? Eikä vieraat voi mitenkään etukäteen tietää jos juhlista on tulossa tappotylsät. Kestoakaan ei voi aina päättää. Mä olisin lähtenyt jo kuudelta pois, mutta milläs lähdit kun kyyti lähti klo 24:00 keskeltä korpea.

Mopo karkaa monella krääsäkaupan ovella. Kuka haluaisi järjestää tylsät häät, missä vieraat on kaatua naamalleen kakkuun kun ei ole MITÄÄN millä aikaa kuluttaisi. Mikä idea, ajatus, vitsi siinä on, että hölvätään rahaa kalliisiin pukuihin, tiaroihin, limusiiniin ja niihin krääsiin ja pyydetään paikalle satakunta vierasta tylsistymään pystyyn?

Tottakai menin häihin kun kutsuttiin. Ajattelin, että heille oli läsnäoloni tärkeää, mutta niin minä kuin silminnähden valtaosa vieraista oli pitkästyneitä. Meidän läsnäolo ollutkaan riittävän tärkeä, jotta olisimme kelvanneet muuhun kuin lahjapöydän täyttöön, puvun, sormusten, limusiinin ja härpäkkeiden ihailuun.

Mä en oo ikinä ymmärtänyt hääkarkkien ideaa, musta ne on tyhmintä mitä on ikinä keksitty :D
Ja juuri nuo pahvisydämet, muovikukat ja tilpehöörit on yäk, eikä oikeesti edes vaikuta viihtyvyyteen, kunhan näyttävät halvoilta ja hölmöiltä. Oikeasti kaunis paikka ei tarvitse koristeekseen muuta kuin valkoiset pöytäliinat ja kynttilät.
Sormustyyny on tyhmyyden huipentuma, samoin jotkut kukkakirjaillut/nimikirjaillut samppanjalasit hääparille, samoin nimikirjaillut servetit... :D

Härpäkettä tulee meillä ainakin, mutta se tuskin ketään haittaa :D :D:D
Meillä ei ole leikkejä, eikä bändejä vaan dj ja vapaa ohjelma, lukunnottamatta paria puhetta ja kimpunheittoa.

Hääkarkit tulee ja on mielestäni lapsille kiva ja morsiusneidoille kiva tehtävä :)
Näin meidän häissä ja ne joita ei miellytä niin on vapaita poistumaan :D

Ei sitä tosiaan voi kaikkia miellyttää, vai niinkö joku luulee?
Jotkut tykkää leikeistä ja jotkut ei, joitakin loukkaa huntukin jos ei ole neitsyt..ja ilmeisesti isän luovuttaminen kuten tuossa lukee :laugh:

:popcorn:

Älä ny pahastu, mutta pliiz, ihan hönö ajatus. TOTTAKAI jokaisella on sen näköiset häät mitä on järjestänyt. Minkä MUUN näköiset ne vois olla? Eikä vieraat voi mitenkään etukäteen tietää jos juhlista on tulossa tappotylsät. Kestoakaan ei voi aina päättää. Mä olisin lähtenyt jo kuudelta pois, mutta milläs lähdit kun kyyti lähti klo 24:00 keskeltä korpea.

Mopo karkaa monella krääsäkaupan ovella. Kuka haluaisi järjestää tylsät häät, missä vieraat on kaatua naamalleen kakkuun kun ei ole MITÄÄN millä aikaa kuluttaisi. Mikä idea, ajatus, vitsi siinä on, että hölvätään rahaa kalliisiin pukuihin, tiaroihin, limusiiniin ja niihin krääsiin ja pyydetään paikalle satakunta vierasta tylsistymään pystyyn?

Tottakai menin häihin kun kutsuttiin. Ajattelin, että heille oli läsnäoloni tärkeää, mutta niin minä kuin silminnähden valtaosa vieraista oli pitkästyneitä. Meidän läsnäolo ollutkaan riittävän tärkeä, jotta olisimme kelvanneet muuhun kuin lahjapöydän täyttöön, puvun, sormusten, limusiinin ja härpäkkeiden ihailuun.

Mä olen ollut häissä, jotka eivät olleet yhtään sen näköiset kuin pari itse olisi halunnut, vaan heidän vanhempiensa näköiset, koska maksoivat myös häät. :| Kyseessä nuoria ihmisiä, ei alkoholia (itse käyttävät) ja musiikkina oli haitarinsoittaja. Teemavärinä oli vihreä koska koristeita oli valmiiksi sen värisinä. Pari olisi itse halunnut punaista. Vieraissa myös paljon parille puolituntemattomia vanhempiensa tuttavia. Mutta toisaalta itsehän tähän suostuivat ja naimisiin pääsivät mikä olikin tarkoitus. :)

Ikävää että sulla ei ollu hauskaa niissä häissä. : / Meillä oli kaikkea härpäkettä ja rahaa paloi niihinkin enemmän kuin haluan edes muistaa, mutta mun lähtökohta häihin oli että mut ja mun mies vihitään ja että vierailla olisi hauskaa kun sitä juhlitaa. Sen takia panostin paljon myös ruokaan, bändiin ja ympäristöön. Eivät ne välttämättä ole toisiaan poissulkevia asioita.

herranjestas sentään, ei se loukkaa. Kysymyshän oli että mikä on typerin juttu. Ja musta se luovutusjuttu on typerä. Mikä oli sit se oikea fakta joka piti tarkistaa?

meillä oli karkit, oli puvut, tiarat, ja muut härpäkkeet. Oli kyllä ruoka ja juomakin. Pari leikkiä ja bändi. Mä ainakin tykkään siitä imelästä tunnelmasta mikä häissä on, muistuttaa siitä rakkauden voimasta! Ja oikein tuli erikseen ihmiset kiittelemään yhdistä parhaista häistä! Kyllä on hassua jos joku ihmettelee hääkarkkeja... mulla ei yleensäkään ole tapana pohtia karkkien sielunelämää, sen kun pistät poskeesi sinäkin!

[QUOTE="eee";22685641]Mä en oo ikinä ymmärtänyt hääkarkkien ideaa, musta ne on tyhmintä mitä on ikinä keksitty :D
Ja juuri nuo pahvisydämet, muovikukat ja tilpehöörit on yäk, eikä oikeesti edes vaikuta viihtyvyyteen, kunhan näyttävät halvoilta ja hölmöiltä. Oikeasti kaunis paikka ei tarvitse koristeekseen muuta kuin valkoiset pöytäliinat ja kynttilät.
Sormustyyny on tyhmyyden huipentuma, samoin jotkut kukkakirjaillut/nimikirjaillut samppanjalasit hääparille, samoin nimikirjaillut servetit... :D[/QUOTE]

Komppaan sanasta sanaan! Me valitsimme hääpaikan sen perusteella, että sitä ei tarvitsisi juuri koristella. Kaikkein kauheimpia ovat juuri ne jumppasaleilta näyttävät työväentalot tai vastaavat, joihin sitten joillain aneemisilla koristeilla yritetään luoda tunnelmaa. Yök! Me valitsimme paikan, jossa oli kaunis ruokasali, vain tuoreita kukkia pöytään ja that's it! Bändiin, ruokaan, juomaan satsattiin sitten paljon enemmän.

[QUOTE="hih";22685763]Kyllä on hassua jos joku ihmettelee hääkarkkeja... mulla ei yleensäkään ole tapana pohtia karkkien sielunelämää, sen kun pistät poskeesi sinäkin![/QUOTE]

Hheheh no mä en vaan niitä tajua :D Miks sellasia pitää pipertää, luulis että ois häiden alla parempaakin tekemistä. Monesti morsiammet ja kaasot on sit häissä siunaillu niitä karkkeja, tyyliin "näitäkin vielä eilen illalla yöhön asti värkättiin". Mitä järkee :D

Typerimpiä hääjuttuja on ne "leikit", joiden ideana on mankua vierailta rahaa. Esim. morsiamenryöstö jonka jälkeen kerätään vierailta "lunnaina" seteleitä kenkään, kahden euron kolikon heittoa pullon päälle, typerät myyntileikit jotka on naamioitui johonkin laululoruleikkijuttuun....

Pyytäisivät suoraan rahaa häälahjaksi, minusta ne tilanteet on aina niin supernoloja kun kenelläkään (varsinkaan naisilla) ei ole mukana käteistä vaan hämillään pyöritellään päätä ja supistaan pöytänaapureilta seteleitä lainaan.

No se alttarille saattaminen. Ei isä siinä luovuta tytärtään sulhaselle. Hääkarkitkin on tosi vanha perinne.

Musta härpäkkeitä saa olla. Kivojahan ne on, mutta ei niillä kyl korvata sitä jos muuten on tylsää ;D

[QUOTE="hih";22685763]Ja oikein tuli erikseen ihmiset kiittelemään yhdistä parhaista häistä! Kyllä on hassua jos joku ihmettelee hääkarkkeja... [/QUOTE]

Aina näissä keskusteluissa tulee tää "meidän vieraatkin sano että meillä oli tosi ihanat häät / kaunis puku / paras tunnelma / ihanaa ruokaa".

Kuinka moni muistaa sanoneensa parille jälkeenpäin kun seuraavan kerran häiden jälkeen tapaatte että joo, nyt kun tuli puheeksi itseasiassa teillä oli tosi pliisut häät ja ruoka oli kylmää, vaikka näin oisitte rehellisesti ajatelleetkin?

"Joo siis todella ihana tilaisuus, niin olitte komea pari, pappi puhu ihanasti ja oli kyllä hyvää ruokaa kiitos vaan!"

Typerimpiä juttuja on ne mukahauskat morsianta ja sulhasta nolaavat "leikit" ja "suomi-viro" ääliömäinen mukakäännös hassunhauskasti tekstitettynä :headwall: Voiko juntimpaa olakaan?

[QUOTE="Juu";22685826]Typerimpiä hääjuttuja on ne "leikit", joiden ideana on mankua vierailta rahaa. Esim. morsiamenryöstö jonka jälkeen kerätään vierailta "lunnaina" seteleitä kenkään, kahden euron kolikon heittoa pullon päälle, typerät myyntileikit jotka on naamioitui johonkin laululoruleikkijuttuun....

Pyytäisivät suoraan rahaa häälahjaksi, minusta ne tilanteet on aina niin supernoloja kun kenelläkään (varsinkaan naisilla) ei ole mukana käteistä vaan hämillään pyöritellään päätä ja supistaan pöytänaapureilta seteleitä lainaan.[/QUOTE]

Peesi tälle vaikka mun mielestä tilinumerot tai lahjalistat kutsuissa on nekin noloja. :|

[QUOTE="Juu";22685850]Aina näissä keskusteluissa tulee tää "meidän vieraatkin sano että meillä oli tosi ihanat häät / kaunis puku / paras tunnelma / ihanaa ruokaa".

Kuinka moni muistaa sanoneensa parille jälkeenpäin kun seuraavan kerran häiden jälkeen tapaatte että joo, nyt kun tuli puheeksi itseasiassa teillä oli tosi pliisut häät ja ruoka oli kylmää, vaikka näin oisitte rehellisesti ajatelleetkin?

"Joo siis todella ihana tilaisuus, niin olitte komea pari, pappi puhu ihanasti ja oli kyllä hyvää ruokaa kiitos vaan!"[/QUOTE]

En mä ainakaan sano mitään kehuja jos ei kehuttavaa ole. Saatan sanoa tavatessa ennemmin jotain, että joko olette häistä toipuneet tai jotain, mutta en tod. ala kehumaan ruokia tai edes pukua jos en pidä. En nyt tietenkään mieltäkään pahoita tai haukkumaan ala.

Pukua ja paria monet varmaan kehuu, vaikka ei niin komeita olisikaan, mutta en oikein usko, että tunnelma on ensimmäinen small talk aihe... Ja näinhän minä itsekin, että porukka viihtyi. Kaikilla vaan ei ole tylsät häät.

Yhteistyössä