Typerä gallup..mutta onko sinulla jotain tiettyä syöpää, johon pelkäät sairastuvasi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ja perustelut, miksi pelkäät kyseistä syöpää ja onko siihen "järkevää" perustetta?

Itse jostain syystä pelkään eniten ihosyöpää eli melanomaa. Syy ehkä tähän on se, että minulla paljon luomia. Monia on leikattu eikä niissä ole koskaan ollut mitään, mutta aina on tavallaan joku "menossa", jota epäilen, että onko ok.

Ite rintasyöpää, leukemiaa, ihosyöpää, aivokasvainta ja imusolmukesyöpää. Ei mitään ihmeempiä syitä, mutta nuo on suht yleisiä ja oon muutenkin aika luulosairas. En voi sille mitään, et tulee tarkkailtua terveyttä ja sit pelättyä. Just jotain kuukausi sitten tuli viikon ajan paljon mustelmia ilman mitään syytä, en kyllä menny lääkäriin, kun onneks meni ohi. Mieleen tuli sillonkin, et nyt on syöpä >__<

Samat kuin blackwhite:lla. Ja osittain myös siksi, että itselläni on myös paljon erilaisia luomia, ja pieniä klönttejä rinnoissa ja kaulalla. (On tutkittu, ei ole ainakaan vielä ollut mitään...)

Ja aivokasvaimet pelottavat ihan jo periaatteesta, kuten kaikki muutkin aivoperäiset sairaudet.

[QUOTE="vieras";26681306]Ja perustelut, miksi pelkäät kyseistä syöpää ja onko siihen "järkevää" perustetta?

Itse jostain syystä pelkään eniten ihosyöpää eli melanomaa. Syy ehkä tähän on se, että minulla paljon luomia. Monia on leikattu eikä niissä ole koskaan ollut mitään, mutta aina on tavallaan joku "menossa", jota epäilen, että onko ok.[/QUOTE]

Niin ja unohtui lisätä, että yksi syy tähän melanomaan pelkoon on se, että on niin huonosti
hoidettavissa, jos ehtii levitä.

En pelkää, kun ei se pelkämällä asiat muutu jos jotain tulee. En jaksa tuhlaa siihen aika. Paitsi kun oli Hpv/Papilloomavirus, niin pelkäsin. Koska kyseinen virus aiheuttaa vaikka minkälaisia syöpiä ja kun elää ja tietä että on kyseinen virus niin pakko elää pelon kanssa ja juosta lääkäreillä..... Nyt kun ei siitä ole, kun hain siihen rokotteen Meksikosta, niin en pelkää, koska ei riskiä enää ole saada jotain sen takia:), muutenkin rokoteessa on suojava vaikutuus, kaikien lisääksi+ poista viruksen lopullisesti=)

Vatsan alueen syöpiä, hyvin leviävät ja huono ennuste, yleensä löydetään vasta sitten kun myöhästä ja elinaikaa muutama kuukausi. Suvussa näitä syöpiä tietty sitten löytyy.

Mä oon kyllä niin pelokas, että vaihtelevasti pelkään; kielisyöpää(koska kieli kumman näköinen?), vatsasyöpää(vatsassa yks tietty kohta, johon aika ajoin sattuu), rintasyöpää(niissäkin milloin mitäkin tuntemuksia), haima- tai maksasyöpää(käytän liikaa alkoholia).. Ja kaiken tietty kruunaa se, että lähes kaikille loppujen lopuksi tulee jokin syöpä, eikä elämästä selviä hengissä..

en oikeastaan mitään. Joskus käy mielessä että jos kohdunkäulan syövän saan niin se ois kamalaa... nimittäin kun on hoidettu solumuutoksia, ja 1v välein papa... niin vissiin uusivat

Rinta tai keuhkosyöpä, pienisoluinen.
Täti on sairastunut rintasyöpään, äidiltä löytyi patti, saattaa tosin olla rasvapatti.
Isä sairastaa keuhkosyöpää.

Mä en osaa pelätä vaikka mun molemmat vanhemmat ovat syöpapotilaita, toisella kolmannen diagnoosin kriteerit eivät toistaiseksi ihan täyty ja toisen syöpä jo vei.