Työvoimatoimisto romutti mun valmistumis mahdollisuuden =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itkustus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

itkustus

Vieras
Mua ottaa niin päähän.
Olen työtön työnhakija tai olin...
Jouduin palkkatuella töihin 7 tuntia päivä ja käteen 1000e kuukaudessa.
Sitä ennen tein sijaisuuksia miten sattuu,oli pitkiä lyhyitä yms.ja samalla iltakoulussa kouluttauduin.

Eli 2 kertaa viikossa koulua,pätkätyötä ja näiltä työttömyyspäiviltä sain sitten työttömyysraha-palkkatulo.
eli pystyin kouluttautumaan samaan aikaan koska mulla on 3 päivähoitoa tarvitsevaa lasta.

Kesäloma alkoi koululta,jatkuu syksyllä.nyt alkoi palkkatuki työ.en siis TODELLAKAAN KARSASTA TÖITÄ! vaan tosiaan tehnyt noita töitä sijaisuuksina yms juuri kaikkina muina päivinä kuin maanantai ja tiistai jolloin 16-21 on koulua ollut.
minulla ei ole ammattia,töitä olen tehnyt kyllä 10 vuotta,7 niistä vakisuhteessa mutta firmalopetti eli meni multa työt alta.

nyt kun tukityöalkoi niin se on 8-15 puoleksi vuodeksi sopimus vaikka kuinka yritin että en voi noin tehdä etten saa suoritettua loppuja opintoja eli joulukuussa mun pitäsi valmistua ja miten valmistun jos en voi olla teorioita suorittamassa?

päiväkotihan ei ota lapsia aamu 7-21.30 asti eli koko päiväksi.(työnajaksi+koulu)
totes vaan työkkärissä että voi voi =( eli vuoden olen opiskellut turhaan ja 4kk jää puuttumaan että saisin paperit =(
mulla ei ole ketään olen 5 lapsen kanssa yksin,2 siis koululaista niistä jo ja 3 päiväkotia tarvitsevat.

Sijaisuuksia kun miten sattuu eli tarvitsen työttömyyspäiväraha erotuksen että pystyn elämään jotenkin edes taloudellisesti.
työtä kun en ole sellaista löytänyt missä ei tarvis ma ti päivinä mennä sinne kun on koulua..

en ymmärrä miksei työkkäri voinut tulla vastaan että tekisin 2kk kesällä töitä ja sitten irtosanoudun tuosta tukirahatyöstä(orjapaikasta) käyn koulun ja pystyn aloittamaan työt täysillä päivillä ja saanut ammatin.olen kuitenkin 30 vuotias vasta!

anteeksi sekaisuus ja vaikea lukuisuus.mua vaan niin suruttaa koko homma että kirjoitin sekaisin.

Työvomatoimisto on toiminut lain mukaan, ei ole sen ongelma jos ihminen ei saa järjestettyä lapsiensa hoitoa.
Ikävää että koet työapaikan olevan orjatyötä.

Oletko tarkistanut päiväkodilta tuo hoitoasian? Kun eihän se olisi kuin sen 4kk ja sitten voisit palata arkeen.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Hae sossusta apua, kerrot tämän asian ja uskon että ymmärtävät kun joudut lopettamaan siinä orjatyössä jotta valmistut, minä en työkkäriä kuuntele enään aina on pärjätty vaikka on pari karenssiakin ollut

[QUOTE="hjkl";29927172]Hae sossusta apua, kerrot tämän asian ja uskon että ymmärtävät kun joudut lopettamaan siinä orjatyössä jotta valmistut, minä en työkkäriä kuuntele enään aina on pärjätty vaikka on pari karenssiakin ollut[/QUOTE]

Pitää varmaan yrittää käydä kyselemässä,
en ole koskaan sossussa käynyt muuta kuin lasten paperit tekemässä niin miten suhtutuvat.
on se kuitenkin jos 1000e jää käteen ja siitä maksaa vuokra ja lasten menot niin eihän mulle jää mitään =(
kuitenkin jos valmistun niin mulla mahdollisuus hyviin töihin koska sijaisuuksiakin niissä teen ja mulle sanottiin yhdestä firmasta että ottavat heti palkkalistoille kun paperit kourassa.
vain että pystyisin 4kk elämään jotenkin.
plaah..aivan järki lähtee tässä =(

Kuka lapsia on hoitanut sun ollessa koulussa? Voisiko sama henkilö hoitaa syksylläkin? Päiväksi lapset päiväkotiin. Työnantajan kanssa voi myös yrittää neuvotella noista maanantai- ja tiistaipäivistä.

Onpas täysin järjetön päätös työkkäriltä! Pyydä uudelleen käsittelyä ja perusteita, miksi et saisi koulua käydä loppuun. Vastaus kirjallisena.

Tukityön saa lopettaa koulutuksen tai työpaikan saannin vuoksi. Epäilen siis, että tuossa on vain jonkun kämmi, joka nyt ei ihan perillä asioista ollut.

Sossu ei mitään lupauksia sulle anna, että tukevat noin opintoja. Koita vielä löytää itse jonku osa-aikainen duuni, jota voit tehdä muina päivinä syksyllä paitsi ma ja ti? Voiko niitä opintoja suorittaa itsenäisesti?

Selvitä tosiaan onko kunnalla tarjota 7-21 hoitoa. Jos ei ole, tee kirjallinen valitus työkkärin päätöksestä. Tää sun pitää kyllä tehdä nopeasti, 14 päivää päätöksen saapumisesta on valitusaika.

[QUOTE="vieras.";29927189]Kuka lapsia on hoitanut sun ollessa koulussa? Voisiko sama henkilö hoitaa syksylläkin? Päiväksi lapset päiväkotiin. Työnantajan kanssa voi myös yrittää neuvotella noista maanantai- ja tiistaipäivistä.[/QUOTE]

päiväkoti hoitaa tai vuoropäiväkoti siis..eli jos haluan valmistua ovat päiväkodissa aamu 7 ilta 21.30 jolloin tulee jo aijat vastaan kun lasta 13.5 tuntia 2 vuotiasta hoidossa saa pitää.

Siis miksi olet työtön työnhakija, jos olet opiskelija? Menikö multa jotain ohi?

Jää koulutus alle tuon jonkun tunti rajan kk,eli iltakoulutus.

on myös syksyllä jaksoja jolloin pitäisi olla työharjoittelussa yhteensä 3 viikkoa.

mietin miten mä revin kaikkeen tähän ajan =(
lapset kuitenkin 2w 3w ja 5w ja 13,5 tuntia päiväkodissa noina päivinä on aivan hirveä määrä vaikka olisikin kyse vain 4kuukaudesta =(

Jää koulutus alle tuon jonkun tunti rajan kk,eli iltakoulutus.

on myös syksyllä jaksoja jolloin pitäisi olla työharjoittelussa yhteensä 3 viikkoa.

mietin miten mä revin kaikkeen tähän ajan =(
lapset kuitenkin 2w 3w ja 5w ja 13,5 tuntia päiväkodissa noina päivinä on aivan hirveä määrä vaikka olisikin kyse vain 4kuukaudesta =(

Jos sinulla on syksylläkin työharjoittelua noin paljon, eikö se mene jo päätoimisuuden puolelle.

Ehdottomasti työkkärin päätöksestä valitusta. Ei lapsia voi noin paljon pitää hoidossa, olen itsekin yh joten tiedän millaista se on. Toinen vaihtoehto on oikeasti mennä sinne sossun luukulle, kun kerran noin lyhytaikaisesta tilanteesta kyse, varmasti ymmärtävät ja tukevat, onhan valmistuminen sulle tosi tärkeää.

Teet nyt asioista vaikeampia kuin ne onkaan. Tottakai tuollaiset hoitopäivät ovat kurjia lapsille, mutta kyse on kuitenkin vain muutamasta kuukaudesta ja vain kahdesta päivästä viikossa. Toinen vaihtoehto on sitten se, että lykkäät opintojasi muutamalla kuukaudella ja valmistut sitten ensi keväänä. Sekin todennäköisesti onnistuu.

Jos kumpikaan vaihtoehto edellä mainituista ei sovi, niin sitten otat sen karenssin. Sossussa saatetaan leikata toimeentulotukea 20 % tuossa tapauksessa, mutta kyllä sinä silti saat lapsille ruokaa ja vuokran maksettua.

Jatkat sen koulun loppuun. Kela maksaa siitä joko opintotuen tai sitten työkkärin työllistymistukipäätöksen perusteella työttömyyspäivärahan. Jos ei maksa, niin se on hyvä. Saat nimittäin sossusta lapsinesi varmasti enemmän kuin työkkäristä ikinä.

Wieruus: Täysipäiväinen 1000€/kk duuni on orjatyötä. Palkkatuki, tukityölilistys, harjoittelu yms. pelleilyt ovat syöpä. Vihaan niitä enemmän kuin Hitler maanantaita.

[QUOTE="Pera";29928136]Wieruus: Täysipäiväinen 1000€/kk duuni on orjatyötä. Palkkatuki, tukityölilistys, harjoittelu yms. pelleilyt ovat syöpä. Vihaan niitä enemmän kuin Hitler maanantaita.[/QUOTE]

Se oli käteen jäävä osuus eli nettopalkka eikä kyse ole täysipäiväisestä työstä. Aloittahan sanoi työajan olevan 8-15, joka sisältänee puolen tunnin ruokatauon. Varmaan ihan TES:n mukainen palkka, eihän työnantajan saama palkkatuki edes oikeuta TES:stä poikkeamaan. Harjoittelut ja tukityöllistykset on asia erikseen, eihän niistä saa yleensä palkkaa ollenkaan vaan ainoastaan työttömyysetuuden + ylläpitokorvauksen.

Yhteistyössä