Työvaatteista..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja FreeFall
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

FreeFall

Aktiivinen jäsen
15.11.2011
1 692
-1
36
Mä siirryin nyt töihin, joissa pitäis olla omat siviilivaatteet päällä. Noh, koko muun elämäni työnantaja on mulle vaatteet tarjonnut eikä tätä ongelmaa ole tarvinnut pohtia sen enempää. Siksipä mun vaatekaappi koostuu rennoista ja mukavista urheiluvaatteista, yhdet farkut mulla on :D

Noh, mä nyt oon ruvennut miettimään että mitähän työkaverit ajattelee kun mulla on lähes samanlaiset vaatteet aina päällä, joku huppari + farkut tai reisitaskuhousut. Pitääköhän ne mua ihan ryysyläisenä?

Mä viihdyn omissa vaatteissani kauhean hyvin, pitäiskö tässä silti ruveta ostelemaan uusia vaatteita? Ei meillä mitään pukeutumiskoodia ole mut silti..turha dilemma mut tuleepa tätäkin mietittyä :) Vai riittääkö se että itse tykkää vaatteistaan ja siitä, miltä niissä näyttää?

Sehän nyt riippuu ihan siitä, millaisessa työpaikassa olet. Kyllähän urheiluvaattet ja reisitaskuhousut aika oudolle vaikuttaa, jos jotain toimistotyötä teet. Miten työkaverisi pukeutuvat?

[QUOTE="alma";25700082]Sehän nyt riippuu ihan siitä, millaisessa työpaikassa olet. Kyllähän urheiluvaattet ja reisitaskuhousut aika oudolle vaikuttaa, jos jotain toimistotyötä teet. Miten työkaverisi pukeutuvat?[/QUOTE]

Ei ole sellaista työtä, jossa tarvitsisi pukeutua "edustavasti". Osa työkavereista pukeutuu omiin vaatteisiinsa, osa työvaatteisiin.

Minulla on onnekseni sellainen työpaikka, jossa ei oikein jakkupuvussa pärjäisi. :D Eli käytän farkkuja, huppareita ja sellaisia rentoja vaatteita joissa itse viihdyn. :) Riippuu tietystikin työn laadusta miten kannattaa pukeutua. :)

[QUOTE="vieras";25700100]Ja silläkin on merkitystä, että tapaatko töissä ainoastaan niitä työkavereita vai onko siellä vaikka ulkopuolisia asiakkaita.[/QUOTE]

Ei tule asiakkaita, suljettu yhteisö. Ihan siis yleisellä tasolla mietin, mitä mahtaa työkaverit miettiä mun suppeasta vaatevalikoimasta ja tarvisisiko heidän takiaan alkaa omaa vaatekaappia laajentaa.

Itse olen kaupassa töissä ja eikä meillä ole työvaatteita työn puolesta.
Ei mullakaan kauhean monia eri vaatteita ole joita töissä käytän.Eikä monilla muillakaan työkavereilla.
Farkkuja, leggareita, hameita aika paljon käytetään.

Niin...vaikka ei olekaan ns. virallista pukukoodia, niin ehken jollakin tavalla olisi hyvä "sopia joukkoon". Riippuu siis siitä paikasta missä työskentelee. Toisaalta mä itse tykkään, että jos ei ole sitä pukukoodia, niin silloin pelataan niillä siisteillä, kantajansa päällä sopivilla vaatteilla (joissa siis hyvä olla), joissa saisi hyvällä maulla - ja toimenkuvasta riippuen - näkyä se persoonallisuuskin.

Pähkäilen itsekin samoissa pulmissa, sillä erotuksella tosin että mä niin joudun roudaamaan itseni vaatehankinnoille :ashamed:...

Pähkäilen itsekin samoissa pulmissa, sillä erotuksella tosin että mä niin joudun roudaamaan itseni vaatehankinnoille :ashamed:...

Mä vaan inhoan vaatteiden shoppailemista, monet vaatteet on musta kauhean rumia ja silmää miellyttää vaan ne urheilumalliset. Joten, miksi ostaisin uusia samanlaisia mitä kaapissa on jo? Tai sitten omasta mielestä epämiellyttävän näköisiä trendivaatteita..probleema.

Mä vaan inhoan vaatteiden shoppailemista, monet vaatteet on musta kauhean rumia ja silmää miellyttää vaan ne urheilumalliset. Joten, miksi ostaisin uusia samanlaisia mitä kaapissa on jo? Tai sitten omasta mielestä epämiellyttävän näköisiä trendivaatteita..probleema.

Mainitsitkin tuossa aikaisemmassa viestissäsi, että työpaikkasi on suljettu yhteisö. Sitten - annat huolella mennä omalla tyylilläsi :)! Älä suotta lähde niitä trendivaatteita hankkimaan, missä et tunne oloasi kotoisaksi, hyväksi. Sekin kun vaikuttaa siihen työntekoon aika oleellisesti. Omalla tyylilläsi menet, ja jos työporukalla on vaatetukseesi jotain sanomista mukamas, niin oma on häpiänsä - siirrät mahd.kommentit Ö- mappiin ja keskityt työntekoosi :).

Ja mä kans inhoon vaatteiden hankkimista mutta mun on pakko päivittää tähän hetkeen, edes jotain..mutta sitä ennen taidan värjätä pääni valmiiksi harmaaksi tilannetta ennakoiden :p..!

Yhteistyössä