Työttömät!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on 2 ammattia, taloushallinnon merkonomi viimeisin. 34 vuotias ja syyskuusta asti olen ollut työttömänä. Haen duunia kyllä ihan tosissaan ja hakemuksia lähtee, no, varmaan joka toinen viikko. Täällä on tosi hintsusti mun alan hommia just ollu, ja hakijoita paljon. Syksyllä varmaan lähden lukemaan kolmatta ammattia, jos ei ala näkymät kirkastumaan.

Mitä noi sulle kuuluu?

Kenenkään ei ole pakko vastata. Ja jos ei halua vastata tai alottaa keskustelua niin voi olla kommentoimatta mitään. Tuskinpa sellainen, joka oikeasti töitä haluaa ja etsii, ottaa nokkiinsa tällaisesta kyselystä, toisin sitten nämä tapatyöttömät...

Moekoe: Mitä alaa lähdet opiskelemaan, jos lähdet? Kaupan alalla ilmeisesti työllistyminen aika heikkoa tällä hetkellä ihan joka suunnalla?

[QUOTE="aapee";26295643]Kenenkään ei ole pakko vastata. Ja jos ei halua vastata tai alottaa keskustelua niin voi olla kommentoimatta mitään. Tuskinpa sellainen, joka oikeasti töitä haluaa ja etsii, ottaa nokkiinsa tällaisesta kyselystä, toisin sitten nämä tapatyöttömät...

Moekoe: Mitä alaa lähdet opiskelemaan, jos lähdet? Kaupan alalla ilmeisesti työllistyminen aika heikkoa tällä hetkellä ihan joka suunnalla?[/QUOTE]

miksi sua kiinnostaa mitä työttömät opiskelleet, mitä tekevät sen eteen että työllistyisivät? kuullostaa provolta koko kysely josta et hyödy yhtään mitään.

[QUOTE="mä";26295547]Mikä olet koulutukseltasi? Minkä ikäinen olet? Oletko ollut kauan työttömänä? Mitä teet työllistymisesi eteen? Oletko työtön omasta halustasi?[/QUOTE]

En mikään. 22v liian kauan, hain kouluun sitä ennen takana kolme vuotta aktiivista työnhakua. En ole työtön omasta halusta todellakaan.

Tai olen virallisesti työtön ensi kuussa mutta kai tää kotiäitinä oleminen on sama asia, varsinkin kun mieluusti olisin töissä jo!

Vaatetuspuolen koulutus on ja työttömänä ollut 8kk. Ikää on reilu 30v. Joitakin hakemuksia olen laittanut pakko myöntää että ahkeramminkin vois. Ei vaan oikeen aina nappaa. Kotona on niin kivaa ja mukavaa tekemistä :)

[QUOTE="aapee";26295643]Kenenkään ei ole pakko vastata. Ja jos ei halua vastata tai alottaa keskustelua niin voi olla kommentoimatta mitään. Tuskinpa sellainen, joka oikeasti töitä haluaa ja etsii, ottaa nokkiinsa tällaisesta kyselystä, toisin sitten nämä tapatyöttömät...

Moekoe: Mitä alaa lähdet opiskelemaan, jos lähdet? Kaupan alalla ilmeisesti työllistyminen aika heikkoa tällä hetkellä ihan joka suunnalla?[/QUOTE]

Mä oon tehny taloushallinnon hommia, en kaupan alaa. Paljon jää väkeä eläkkeelle mutta uusia ei palkata.
Varmaan vaihdan ihan kokonaan alaa ja luen itseni prosessityöntekijäksi. Tai jotain, täällä on noita tehtaita yms jotka ovat suurimpia yksittäisiä työllistäjä. Että sorvin ääreen, vai miten se sanonta meneekään :)

[QUOTE="aapee";26295686]Vai pitäisi näistä jutuista tällä palstalla ihan hyötyäkin jotain :D Miksi te avaatte tällaiset ketjut, jos ei nämä asiat kiinnosta?[/QUOTE]

ehkä siksi jos joku työtön olisi halunnut neuvoja esim tukien kanssa tai muuta.sun otsikko kun ei kertonut yhtikäs mitään.

Yhteistyössä