Työttömät luuserit eivät viitsi opiskella alalle jonka alkupalkka on 3000€/kk

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja valittaa kyllä jaksetaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Luuletko tosiaan, että somalit pärjäisivät esim. teknisten alojen kaupan päällikkötehtävissä? Eivät kykene muuhun kuin sikiämään kanien lailla. Siinä kiireessä ei ole edes 'aikaa' opetella suomea.

Mä olen työtön, mutta en luuseri. En pärjäisi tuolla alalla joten miksi edes hakisin koulutukseen. Eikä kyllä edes kiinnosta tekniset alat vaan mä haluan sairaanhoitajaksi.

Kummallista haukkua ihmisiä noin eikä tajuta ettei kaikista ole tuolle alalle. Enkä näe mitää järkeä siinä, että pitäisi väkisin opiskella alaa joka ei kiinnosta. Siinä kärsii opiskelu jos se on yhtä pakkopullaa.

Jos aikuisista työttömistä puhutaan, niin aika monella taitaa jo olla jokin koulutus. Jos on alunperin käyttänyt opintotukensa jo jossain korkeakoulussa (vaikka jokin muu amk tai vaikka yliopisto), niin ei välttämättä ole varaa lähteä opiskelemaan uudestaan. Työttömyyskorvauksella ei kaikki pysty opiskelemaan, koska sitäkin pitää anoa - ja kaikki eivät saa myönteistä päätöstä. Sossusta tuskin saa rahaa toisen tutkinnon opintoihin.

Veikkaan, että alan vaihtajia tulisi enemmän, jos se olisi helpompaa.

[QUOTE="Lähihoitaja";30769750]Mä olen työtön, mutta en luuseri. En pärjäisi tuolla alalla joten miksi edes hakisin koulutukseen. Eikä kyllä edes kiinnosta tekniset alat vaan mä haluan sairaanhoitajaksi.

Kummallista haukkua ihmisiä noin eikä tajuta ettei kaikista ole tuolle alalle. Enkä näe mitää järkeä siinä, että pitäisi väkisin opiskella alaa joka ei kiinnosta. Siinä kärsii opiskelu jos se on yhtä pakkopullaa.[/QUOTE]

Työtön lähihoitaja?

Tekniikka on semmoinen ala, että osa narahtaa jo pääsykokeessa matematiikan takia :) Minä en usko, että esim. media-assistentin tai artesaanin olisi helppo päästä opiskelemaan insinööriksi.

Yhteistyössä