työttömänä jo 20kk.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ella"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"ella"

Vieras
Ja mulla alkaa olla mitta täynnä. Olen hakenut ja hakenut.. Olen jo mennyt sekaisin laskuissa kuinka monta hakemusta olen tän aikana rustannut. Olen ollut työnhakukurssilla ja useamman kerran työharjoittelussa. Alan olemaan oikeasti tosi ahdistunut ja masentunut tästä tilanteesta. Suunnitelmissa on hakea keväällä yhteishaussa. Tosin en vielä tiedä mihin hakisin mille alalle. Sen ainakin tiedän että haluan vaihtaa alaa. Tällä hetkellä olen merkonomi.

Jos yrittäjyys taikka jatkokoulutus ei houkuta, niin alanvaihto voisi olla vaihtoehto. Mistä työntekijöistä paikkakunnalla on pula?

sairaanhoitajista, lääkäreistä, sosiaalityöntekijöistä. Lähihoitajia haetaan kanssa aika usein vaikka jossaki vaiheessa taisi heillä olla joku rekrykielto. Jossaki mainittiin että myös perhepäivähoitajista olis pulaa tosin en tiedä onko totta, kuulin vain yhden ryhmiksen hoitajalta sen..

Joo, just tota mäki nyt pelkään kun meillä täällä töissä tulee talvella eteen lomautukset ja ehkä myös irtisanomiset kun ei töitä ole. Tällä paikkakunnalla (yli 60 000 asukkaan kaupunki) ei ole pulaa mistään työntekiöistä eikä töitä millään alalla. Nähtäväksi jää mitä tuleman pitää.
Niin ja paikkakunnan vaihto ei onnistu ilman vanhempieni suututtamista koska asun heidän vartavasten minua varten ostamassaan talossa vuokralla.

Yhteistyössä