Työttömäksi kohta APUJA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiitos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kiitos

Vieras
Nyt ollaan tultu siihen pisteeseen että 8-vuoden kotiäitiyden jälkeen kotihoidontuki loppumassa ja aika ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi.

Milloin työkkäriin/kelaan kertoilemaan tilanteesta?
Mitä pitää olla mukana kun astelee työkkäriin?

Kuinka tämä prosessi tapahtuu,kertokaa oi ystäväiseni.

Juu juu...se selviää kun lähtee ottamaan selvää,mut mulle olis helpompi tietää etukäteen mitä tuleman pitää.Asiat on helpompia kun niihin osaa varautua.(paniikkihäiriöni vuoksi)

Mä just 18 pv jäin työttömöksi 11v kotona olon jälkeen.
Itse menin heti seuraavana päivänä kun nuorin täytti 3v. Mulla oli vaan kotihoidontukipäätös mukana mistä näkee että se on loppunu. Täytin pari paperia, sain esittelitä, infon lukua varten tunnukset ja uuden päivän milloin menen uudelleen.

Mulla on aina jonkinlainen "töidenhakupakki" koossa koska koskaan ei tiedä millon tulee mielenkiintoinen paikka kohalle ja sitten hakuaikaan voi olla joku kaks päivää... Kannattaa hyvissä ajoin koota todistukset yhteen nippuun ja kirjoittaa cv, eli kokoat siihen sun koulutuksen ja työkokemuksen, kiinnostuksen alueet (työhön liittyvät :), esim. mistä aloita olet kiinnostunut ja millaisesta työstä) ja vahvuudet (esim. organisoimistaidot, suunnitelmallisuus, pystyt hallitsemaan monia asioita yhtä aikaa, jne.).

Ja jos vaan mahdollista niin menisin käymään siell työkkärissä ihan pian, koska niillä saattaa olla alkamassa vaikka jotain mielenkiintoisia kursseja, valmennusohjelmia tms. alkusyksystä. Myös jotkut työttömyyttä edellyttävät aikuiskoulutuskurssit vois alkaa syksyllä. Itse kävin joitakin vuosia sitten tosi mielenkiintoisen vuoden mittaisen mediakurssin, jolla opeteltiin viestintää ja multimediaohjelmistoja.

Ja sitten vaan rauhallisesti ja itsevarmasti eteenpäin :) Onnea uudelle uralle!

Yhteistyössä