Työttömäksi jääminen pelottaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Luuseriko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Luuseriko?

Vieras
Asun suurtyöttömyyden alueella pohjois-Suomessa. Yritys, jossa olen töissä, vähentää radikaalisti väkeä ja myös itse saan lähtöpassit :( . Työttömäksi jääminen yksinhuoltajana on kamala isku, ennen kaikkea henkisesti. Pelkään, että masennun ja ahdistun kotona. Lapseni ovat kouluikäisiä, enkä ole koskaan aikaisemmin ollut työttömänä. Kertokaa te, jotka olette työttömyyden kokeneet, miten siitä selviää? Uuden työn löytyminen on tällä hetkellä aika epätodennäköistä, mutta muuallekaan en halua lähteä koska se vähäinenkin turvaverkko on täällä enkä pääkaupunkiseudulta tunne ketään....

Hae opiskelemaan. Nykyään aikuisopiskelijana voi suorittaa suurimman osan kotoa käsin, ja lähipäiviä tulee vain muutama/kk. Noin vähillä päivillä voi käydä pidemmälläkin, ettei koulun tarvitse olla nurkan takana.

Hyödynnä tämä tilaisuus ja käännä se positiiviseksi asiaksi :)

En voi muuta sanoa kun että ihmettelen aina näitä juttuja että työttömyys on rankkaa henkisesti. Taloudellisesti ymmärrän, mutta henkisesti?! Aika köyhä sisältö on elämässä jos työ on se tärkein asia. Itse olen alalla jossa töitä ei hirveästi ole ja olen ollut useaan otteeseen työttömänä, max 2 vuotta kerrallaan, välillä opiskellut jne. Työttömyysaika on ollut henkisen hyvinvoinnin kannalta ehdottomasti parasta aikaa. Saa toteuttaa itseään ja tehdä kaikkea mitä itse haluaa ilman työhuolia. Sen kaksi vuotta pärjää ansiosidonnaisella mainiosti!

Mä oon ollut työttömänä vajaa puoli vuotta. Eka kuukausi oli pahin, mutta nyt päivät kuluvat tosi nopeasti, nautin syksystä, lenkkeilen ja siivoilen rauhassa. Ja lapset tykkää kun olen kotona kun tulevat koulusta. Teen etäopiskeluna avoimen yo opintoja ja uuteen ammattiin hain (etänä). Nyt pystyn tarkastelemaan aiempaa työuraani ja olenkin ihan tyytyväinen kun on mahdollista vielä tässä iässä uudistaa elämää. Tsemppiä!

Oon ollu kohta 2v työttömänä. ja todellakin tämän toisen vuoden aikana rupee menee järki. puhumattakaan taloustilanteesta, eipä tuo työmarkkinatuki mikään iso summa oo. ja noh eipä mulla ainakaan oo mitään muuta elämässä ku lapset eikä se nyt kaikkea täytä ja tyydytä että niin... ja monikin asia elämässä esim harrastukset maksaa ei mulla ainakaan oo varaa tehdä juuri mitään...

Yhteistyössä