Työttömäksi ilmottautuminen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras

Minulla on vuoden ikäinen tytär, olen ajatellut ilmottautua työttömäksi ilman minkään näköstä aikomusta kuitenkaan lähteä töihin vielä,,,
olen vuosia maksanut liiton päivärahaa joten olisi aika saada hiukan takasin päinkin,,, ja sieltä tulisi huomattavasti enemmän rahaa kun tämä kodinhoito tuki on...
Luin myös jostain että vaikka ilmottautuu työttömäksi voisi silti myös olla kodinhoito tuella että liitto vaan vähentää siitä sen summan mitä kela maksaa? ja tämäkin juuri sen takia että jos työkkäri alkaa pakottamaan kurssille jonne taas ei ole menossa niiin ei jää aivan puille paljailla karenssin pamahtaessa päälle.
eli oisko kellään nyt kunnon faktaa asioista miten ne menee?
kiitos.

sun pitää olla kuitenkin työtön työnhakija, että saat liitosta. Muuta en tiedä. Mielestäni voivat laittaa kursseilla jne? Nuorimmaiseni täyttää lokakuussa 3v ja mulla riittää liiton päivät ensi kesään asti. Toivon saavani olla siihen asti vielä kotona, mutta aion hakeutua ilta/viikonlopputöihin, jotta saan uuden 500 päivää kerättyä..

Sen verran olen töissä päiväkodeissa ollut, etten sinne omiani halua :ashamed: Jonotetaan kyllä koko ajan ryhmikseen ja sinne menevät heti kun paikat vaan vapautuu..

Senkun yrität, mutta tunnen monia, joille on paukahtanut heti kutsu johonkin koulutukseen tai kurssille ja sitten ovat joutuneet kuitenkin hommaamaan lapselle hoitopaikan. Minusta tuntuu että äitiyslomalta palaavia työttömiä kytätään aivan erityisesti, kun tiedetään että systeemiä yritetään hyväksikäyttää helposti.

No mä jäin työttömäks äitiysloman jälkeen ja oon nyt ollu reilu puol vuotta eikä kertaakaan oo kutsu käyny mihinkään. Mä kyllä olen valmis menemään kurssille tai töihin mikäli joku hyvä paikka löytyy. Mä en nostanu kotihoidontukea koska meillä ei saa kuntalisää niin ei tarvi olla kelan kanssa tekemisissä, riittää että asioi vaan liiton kanssa.

Yhteistyössä