Työssäkäyvän vanhemman kohtuullinen harrastaminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huips
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huips

Vieras
Miten määrittelisitte, kuinka paljon on mielestänne työssäkäyvän vanhemman kohtuullinen harrastusmäärä, esim. viikossa tuntimäärä? Jos on muuten läsnä hyvin ja touhuilee lasten kanssa. Oletteko miettineet asiaa perheessänne, olisi mukava kuulla miten muissa perheissä vanhemmat harrastaa. Entä jos on kotiäitinä, paljonko sitten?

Eräät töissäkäyvät vanhemmat harrastavat mielestäni ihan liikaa. Ovat lähes tulkoon joka ilta pois kotoa, ja usein viikonloppujakin. Lapset ovat arkisin pph:lla ja illat sekä viikonloppuja mummoloissa tai tädeillään.
Surullista seurattavaa. :/

Meillä käydään vaihtelevasti, itse n. kerran viikossa ja miehellä bänditreenejä 1-3 krt/vko. Kävisin varmaan enemmänkin, jos olisi töiltä aikaa (vuorotyö, vakituiset menot ei oikein sovi) ja mielenkiintoa.

Ei olla varsinaisesti mietitty. Mies harrastaa enemmän "vakavissaan" ja useita kertoja viikossa, itse olen aika tukevasti raskaana nyt ja oma urheiluharrastus on jäänyt. Aikaisemmin kävin 3 krt viikossa jumpalla ja siihen kavereiden kanssa kahvittelut yms. aikuisten jutut päälle.

Onks se joku "hyvän vanhemman määre" jos ei harrasta paljon :D? No, mä harrastan n. 6 tuntia viikossa, mies n. 6-12 tuntia... Molemmat käydään töissä ja ehditään olla paljon lasten kanssa, ei nimittäin harrasteta yhtä aikaa, vaan vuorotellen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onks se joku "hyvän vanhemman määre" jos ei harrasta paljon :D? No, mä harrastan n. 6 tuntia viikossa, mies n. 6-12 tuntia... Molemmat käydään töissä ja ehditään olla paljon lasten kanssa, ei nimittäin harrasteta yhtä aikaa, vaan vuorotellen.

Totta kai se on :D Hyvä äiti (isillä ei niin väliä) on lastensa kanssa jokaisen valveillaolohetken.

Siinä on hyvä sitten pitää yllä "parisuhdetta"

Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:

Paremmin meillä menee kun kummallakin mielekästä tekemistä, eikä päivät putkeen tuijoteta toisiamme saman pöydän yli..parisuhteen hoitoa se on itsestään huolehtiminenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:

No, meidän parisuhde on kestänyt teini-iästä tähän päivään melkeinpä 20 vuotta, lapsista vanhemmat on teini-iässä, joten parisuhdetta on onnistuttu hoitamaan aika hyvin tässä töiden, harrastusten ja perheen lomassa :).

Yhteistyössä