työssä olo+masennuslääkkeet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Kun olette aloittaneet masennuslääkkeet niin oletteko joutuneet olemaan siinä aloitusvaiheessa pois töistä? tarkoitan lähinnä sivuvaikutusten takia. ja jos ette ole olleet pois töista niin miten työnteko on lääkkeen aikana sujunut?

hei,

olen toista viikkoa töissä nyt niin että mulla on lääkkeet käytössä, ja hieman vaivalloista tämä on ollut, sillä sivuoireina mulla on ihan älytön väsymys ja tokkuraisuus. esim. auton rattiin en uskaltais ajatellakaan meneväni. maanantaina jouduin puhumaan yleisön eteen, ja sitä edeltävän iltana jätin lääkkeen väliin koska ajattelin etten oikein pysy jaloillani. iltaisin yritän päästä mahdollisimman varhain nukkumaan, mikä tarkoittaa sitä että koti on kuin pommin jäljiltä. Toivottavasti tämä olo alkaa tästä kohentua.

Mulla eivät aiheuttaneet niin pahoja oireita, syön cipralexia.

Alussa oli vähän huimausta ja heikostusta, mutta kävin kyllä töissä. pari vkoa kestää ja alkaa vaikuttaa positiivisesti. Annoksen nosto vaikutti kans aina päivän kaks huimaavasti.

Pahemmat oireet kai ne tulee, jos lopettaa lääkkeet seinään. Ne pitää ajaa alas vähitellen. Itsellä se vaihe pian luultavasti :) Pari vuotta olen popsinut.

Mutta ilman lääkkeitä olisin ehkä jo varhaiseläkkeellä...olin niin romuna. Puoli vuotta lääkkeiden alotuksen jälk. elämä alkoi voittaa ja nyt se on jo ihanaa! Alkoholia jätin myös vähemmälle, koska se heikensi minulla lääkkeen tehoa. En mikään holisti ole koskaan ollutkaan, mutta totesin yhden pitkän loman jälk. että olo oli ihan hirveä henkisesti ja tämä johtui tod näk siitä,että join yhden bissen ruoan kanssa päivittäin.

Hoitajani sanoi minulle,että juuri tuollainen pieni tissuttelu, siis yksikin alkoannos säännöllisesti, voi laskea lääkkeen tehoa herkillä ihmisillä. Siispä lauaantain kalja vaihtui minulla limuun ja joskus juon ykkösen :)

Yhteistyössä