Työpaikkakiusaaja vainoaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ahdistaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"ahdistaa"

Vieras
Olen tiennyt jo vuosikaudet, että tähän työkaveriin ei voi luottaa, koska hän on välillä tehnyt minulle ikäviä temppuja. Olen katsonut hänen vehkeilyjään läpi sormien. Pomolle olen vain käynyt puolustelemassa itseäni ja selittämässä asioiden oikean laidan.

Esimiehen vaihduttua homma on riistäytynyt täysin käsistä. Tämä työkaveri on alkanut urakalla mustamaalata minua. Kerran nostin kissan pöydälle ja käskin hänen lopettaa touhunsa. Esimiehelle kerroin yhdessa asiassa, miten asia oikeasti on, mutta en tiedä, uskoiko hän.

Mustamaalaminen on vain jatkunut selän takana. Alan olla oikeasti pimahtamispisteessä tämän tyypin kanssa. Kumma, kun puhe ei tehoa. Kohta en vastaa enää teoistani, jos tilanne vielä jatkuu kauan.

Mitähän tässä seuraavaksi pitäisi tehdä? Tämä työkaveri on tällä hetkellä uuden esimiehen lellikki, joten esimies ei välttämättä usko, jos kerron tämän kiusaajan kaikista tempuista. Olen todella ahdistunut tilanteen takia.

Sinulla on ainakin kaksi vahtoehtoa. Puolustat oikeuksiasi. Jos esimiehesi ei usko, viet asian muulle taholle. Toinen vaihtoehto on lähteä työpaikasta. Minä ainakin arvostan omaa mielenterveyttäni sen verran paljon, että jos ei muu auttaisi, lähtisin.

Minua kiusattiin koulussa ja jos olisin voinut olisin lähtenyt, koska sitä ei saatu millään tavalla loppumaan. Tässä maassa on turha kuvitella, että kiusaajille tulisi mitään rangaistuksia tai että he joutuisivat lähtemään.

Minulla on samanlainen anoppi. Itse olen hänen kanssaan mahdollisimman vähän tekemisissä, näin ei saa tilaisuuksia kaivella minusta virheitä suurennuslasin kanssa. Mut sinulla ei se oikein toimi... Vaikea tilanne, valitettavasti en osaa sanoa muuta kuin että vastassasi on aika sairas ihminen, voimia! :(

näin se homma etenee..
1135240186725.jpeg

työterveyshuoltoon ja käy juttelemassa hoitajalle. Sitä kautta voi pyytää neuvottelun, jossa on paikalla pomo, kiusaaja, sinä ja työterveydestä tilaisuuden vetäjä.

Hankalia tapauksia, ja mietippä kun vastassa on patologinen valehtelija, joka ottaa aina uhrin-roolin kun asioista sanotaan. Mä oon ainoa, joka pistän kampoihin ja kuriin - enkä anna hyppiä silmille milläänlailla. Olen myös ainut, joka uskallan sanoa suoraan kaiken, ja se pelottaa tätä tapausta.

heikoimmat on tällasille todellisia uhreja. Yrittää aikaajoin pyörittää mua, mutta ei saa otetta - ja sekös sitä suututtaa

Olen ollut pitkään tässä työssä ja tuskin enää löytäisin ammatillisesti yhtä hyvää paikkaa. En aio yhden idiootin takia menettää työpaikkaani. Sitä hän varmasti juuri yrittää, savustaa minut ulos. Pakko yrittää taistella vastaan, mutta keinot on vielä mietinnässä.

Ehkä yritän puhua tilanteesta ensin esimiehelle ja jos se ei rauhoita tilannetta, niin sitten menen astetta ylemmäs eli vien asian esimiehen esimiehelle ja pahimmassa tapauksessa myös työsuojeluun.

Kyllä minulla on todistajia muutamalle tapaukselle.

[QUOTE="aapee";25015041]Olen ollut pitkään tässä työssä ja tuskin enää löytäisin ammatillisesti yhtä hyvää paikkaa. En aio yhden idiootin takia menettää työpaikkaani. Sitä hän varmasti juuri yrittää, savustaa minut ulos. Pakko yrittää taistella vastaan, mutta keinot on vielä mietinnässä.

Ehkä yritän puhua tilanteesta ensin esimiehelle ja jos se ei rauhoita tilannetta, niin sitten menen astetta ylemmäs eli vien asian esimiehen esimiehelle ja pahimmassa tapauksessa myös työsuojeluun.

Kyllä minulla on todistajia muutamalle tapaukselle.[/QUOTE]

Muista kirjata kaikki paperille ylös! Joo, todellakaan se ei ole sinä joka lähdet, vaan se toinen, ja näytä sille että sun silmille ei pompita!

Voi että tuollaiset on kamalia. Älä ihmeessä anna periksi. Hae tosiaan apua vaikka työterveydestä ja vaadi tilanteen selvitystä. On se saakeli, kun aikuisetkin voivat olla tuollaisia... :( Oikein karvat nousee pystyyn. Sinulle kovasti voimia tuollaista häiriintynyttä vastaan taistelemisessa.

Voi että tuollaiset on kamalia. Älä ihmeessä anna periksi. Hae tosiaan apua vaikka työterveydestä ja vaadi tilanteen selvitystä. On se saakeli, kun aikuisetkin voivat olla tuollaisia... :( Oikein karvat nousee pystyyn. Sinulle kovasti voimia tuollaista häiriintynyttä vastaan taistelemisessa.

Häiriintyneet ovat myös saakelin ovelia. He eivät tunnusta tekosiaan, sitten saattavat pelata peliä, missä vedetään "ystävyyskortti" esiin. Esim. mulle kertoili kaikennäköstä mm. pomosta ym asioita. Kerroin ne pomolle, ja kerroin myös tälle tyypille heti että kerroin pomolle kaiken, mitä sanoit mulle.

Yhtäkkiä olikin kertonut ystävänä ystävälle, ja ei voi luottaa muhun enää, ja plaa plaa. - Vastasin vaan, että ystävä-jutut on erikseen, ja mulle ei kande kertoa tollasia asioita, mistä mulla on velvollisuus kertoa eteenpäin. Sano että ei siis olla "ystäviä", vaan jutellaan vaan työjuttuja. Sanoin vaan että sopii mulle todella hyvin.

Hän ei ole mun ystävä, mutta keinojahan pitää käyttää jos minkälaisia

Yhteistyössä