Työpaikasta/työn hakemisesta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hakija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hakija

Vieras
Eli:
jos olet hakenut työpaikkaa, ja haku-ilmoituksessa on puhelinnumero, josta voit kysellä lisätietoja, niin:
Mitä sanoisit soittaessasi kun ei varsinaista aihetta ole, mutta haluaisit soittaa jos se tekisi sinusta aktiivisemman työnhakijan?
Sekavasti esitetty kysymys, mutta jos ymmärsit niin avaisitko tätä minullle hieman.
Minusta tuntuu että tavallisella työhakemuksella ei erotu joukosta millään... :(

Kiitos sinulle :)

Jos et keksi mitään oikeaa kysyttävää, niin en sinuna soittaisi.
Itse rekrytoin paljon ja mitään rasittavampaa ei ole, kuin juuri ne, jotka soittavat vaikkei ole mitään kysyttävää. Hankala sanoa mitä voisit kysyä, kun en tiedä kuinka tarkkaan ilmoituksessa on ko. työstä kerrottu.

Jos et keksi mitään oikeaa kysyttävää, niin en sinuna soittaisi.
Itse rekrytoin paljon ja mitään rasittavampaa ei ole, kuin juuri ne, jotka soittavat vaikkei ole mitään kysyttävää. Hankala sanoa mitä voisit kysyä, kun en tiedä kuinka tarkkaan ilmoituksessa on ko. työstä kerrottu.

Kiitos, tätä minä juuri tarkoitinkin :)
En halua turhaan soittaa, mutta kun jotkut sanoo että kannattaa soittaa niin antaa aktiivisen ja kiinnostuneen kuvan.
Työpaikasta on kerrottu ihan kivasti ja toivosin paikan saavani. Tiedän että paikkaa hakee takuulla moni muukin ja siksi vaan tuntuu että "tavishakemuksella" ei itseään tarpeeksi edukseen saaa tuotua :)
Mutta kiitos, jätän soittamatta ja toivon että he soittavat minulle :)

Mä sit taas ilman muuta oon aina soittanut! Kysyn vaikka työsuhde-eduista työpaikassa tai väen jakautumisesta työntekijä/toimihenkilötasolla tai ihan mitä vaan täsmennystä työtehtävistä. Ilman muuta myös haastatteluun mentäessä mietit pari kysymystä valmiiksi ja opiskelet firman taustan kuntoon. Eli keksisin "väkisin" jotain kysyttävää, ja soittaisin. Kysyisin vaikka vain sitäkin, missä muodossa haluavat hakemuksen, jos sitä ei ole mainittu ilmossa (word, pdf, paperi...). Kaikilla firmoilla ei esim ole vielä uutta officea käytössä ja uuteen word-formaattiin kirjotettu hakemus ei vanhalla aukea. Sitenpä pdf lienee turvallisin.

minkä alan rekrytoija olet?
Mitä sinä arvostat halijoilta?
Minkä huomaat olevan tärkeää hakemuksissa, joihin herää kiinnostus?
Kannattaako laittaa valokuvaa, jos sitä ei pyydetä?

Mä sit taas ilman muuta oon aina soittanut! Kysyn vaikka työsuhde-eduista työpaikassa tai väen jakautumisesta työntekijä/toimihenkilötasolla tai ihan mitä vaan täsmennystä työtehtävistä. Ilman muuta myös haastatteluun mentäessä mietit pari kysymystä valmiiksi ja opiskelet firman taustan kuntoon. Eli keksisin "väkisin" jotain kysyttävää, ja soittaisin. Kysyisin vaikka vain sitäkin, missä muodossa haluavat hakemuksen, jos sitä ei ole mainittu ilmossa (word, pdf, paperi...). Kaikilla firmoilla ei esim ole vielä uutta officea käytössä ja uuteen word-formaattiin kirjotettu hakemus ei vanhalla aukea. Sitenpä pdf lienee turvallisin.

Mun mielestä on naurettavaa brassailua, jos alkaa soittelemaan sen vuoksi ,että teenko hakemuksen wöördillä vai kenties pdf-muodossa. Kaikista paras on muuttaa hakemus AINA pdf:ksi, silloin siitä ei tule juoksen kustun näköinen, kun eri word:lla tehty hakemushan saattaa näyttää toisella koneella ihan juosten kustulta.
Ihan yhtä typetää olisi soittaa, "että haluatteko te tosiaan ansioluettelon, ettekä cv:tä"

Sen sijaan mun mielestä olis järkevää kysellä lisää työtehtävien sisällöstä ja esim. siitä että miten ja millä aikataululla hakuprosessi etenee. Lisäksi esittelisin oman ammattini ja taustani sekä kuulostelisin vähän, miltä se toisesta kuulostaa.

Ja sitten hakemukseen viitteeksi "puhelinkeskustelumme"

Alkuperäinen kirjoittaja vinkkejä;23215235:
Mun mielestä on naurettavaa brassailua, jos alkaa soittelemaan sen vuoksi ,että teenko hakemuksen wöördillä vai kenties pdf-muodossa. Kaikista paras on muuttaa hakemus AINA pdf:ksi, silloin siitä ei tule juoksen kustun näköinen, kun eri word:lla tehty hakemushan saattaa näyttää toisella koneella ihan juosten kustulta.
Ihan yhtä typetää olisi soittaa, "että haluatteko te tosiaan ansioluettelon, ettekä cv:tä"

Sen sijaan mun mielestä olis järkevää kysellä lisää työtehtävien sisällöstä ja esim. siitä että miten ja millä aikataululla hakuprosessi etenee. Lisäksi esittelisin oman ammattini ja taustani sekä kuulostelisin vähän, miltä se toisesta kuulostaa.

Ja sitten hakemukseen viitteeksi "puhelinkeskustelumme"

Kiitos sinulle :)
Hakemuksen olen jo täyttänyt ja nyt ehkä vain odottelen.
Mutta kun työttömänä on niin näitä hakemuksia tulee laiteltua aina sellaisen paikkaan johon vähänkin luulee olevan mahdollista päästä.
Eniten juuri "pelkään" sitä hiljaista hetkeä puhelimessa kun ei tiedä lainkaan mitä sanoa :D

Yhteistyössä