Työpaikanvaihto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja unikko-64
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

unikko-64

Uusi jäsen
03.05.2005
24
0
1
Apuva! Mitä teen ? Minulla on vakkari työpaikka ns.arvotetusssa firmassa. Ja teen lyhen. viikkoa ,että saan olla enemmän kotiäitinä.(työnantaja joustaa kivasti) Mutta jokun tökkii sielä,ensinnäkin kaikki työkaverini on n.20-30v.ja kenelläkään ei ole lapsia,kuin minulla. Välillä vaan tunnen ,etten kuulu joukkoon!Ja ihan selvästi ei niitäkään tunnu kiinnostavan nämä lapsiasiat.tottakai muustakin jutellaan.Työ on erittäin vaativaa,asiakaspalvelua.Välillä tunnen kuin se olisi kilpailemistakin "osaamisesta" näiden tyttöjen kanssa. Se vaan ,että työ jonka saisin olisi äitiyslomasijaisuus,mutta jos se poikisi vakkaripaikan ja olisi "ehkä"helpompaa...tietenkin pitäisi jo tässä iässä osata päättää... \|O Help!

Pystytkö ottamaan palkatonta virkavapautta?
Kun itselläni alkoi oma työ aikoinaan tökkiä, otin ja onneksi sain, palkatonta virkavapautta. Menin toiseen työpaikkaan, ihan jotain muuta. Virkavapaa oli anottu 4 kk ja sen verran kesti koeaika uudessa paikassa. Siihen mennessä minäkin jo tiesin etten halua jäädä siihen paikkaan. Tai tiesin sen jo n. 2 kk talossa oltuani.

Palasin takaisin tylsään, tuttuun, puuduttavaan työhöni, joka tuon kokeilun jälkeen olikin ihan mielenkiintoista, vapaata, itsenäistä ja jolle mukavan vastapainon tuo perhe ja lapset.

Siis kokeile palkattomalla virkavapaalla. Sitähän saa käsittääkeseni jopa 3 vuodeksi.

Minä tein rohkean siirron muutamia vuosia sitten. Sanoin itseni irti vakinaisesta työpaikastani, jossa olin ollut monta vuotta. Aloin perhepäivähoitajaksi! Kaikki oudot säryt ja rytmihäiriöt jäivät sinne vanhaan työpaikkaan. Olen todella tyytyväinen, enkä ole päätöstäni katunut. Olisi vain pitänyt tehdä näin jo kauan sitten. En ollut edes tiedostanut, että " ressasin" vanhassa työpaikassa. Ota vapaata sieltä, jos on siihen mahdollisuus ja vaihda kokonaan alaa jos se on mahdollista. Itse uskon, että meillä on vain yksi elämä, eikä sitä kannata pilata olemalla paikassa jossa ei viihdy. Siis USKALLUSTA! :wave:

Kiitos ehdotuksista! Tuo voisi olla mahdollisuus.Mutta olen kuullut,että esim.pamin liitto antaa vain virkavapaata ,jos opiskelee. Vai onko se työnantajasta kiinni? Täytyy ottaa selvää... Se on vaan hirvee tunne,kun sinne töihin on mentävä,vaikka teen nyt 4.pv:n työviikkoo-silti! Ja se että tuntee ittensä ulkopuoliseksi...kun on nämä tehokkaat tytöt. Vaikka ovatkin ihan ok toisaalta.Ratkaisun paikka.Tänään vein hakemuksen sinne toiseen paikkaan.Saas nähdä! Peukut pystyyn! =) Olen muuten myös sairaslomaalla,hartiat ja selkä ihan jumissa ja käyn nyt fysikaalisessa.Lieneekö myös stressistä johtuvaa. Lauantaina töihin kylläkin.<br><br>

Yhteistyössä