Työpaikan juorut ja miten selvitä niistä? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

"..."

Vieras
Olen 3kk sitten eronnut miehestäni. Työpaikalla vain kaksi työkaveria jotka ovat tästä tienneet. Ahdistaa kun nyt, ku tieto erosta on levinnyt, alkaa juorut kiertämään siitä, että minulla olisi toinen mies. Samasta työpaikasta, eri paikkakunnan työpisteestä. Totta on se, että kahvilla olen tämän miehen kanssa käynyt, mutta mitään muuta suhdetta ei ole. Omasta mielestäni olemme kavereita, työkavereita. Jokunen viesti on lähetelty aikaisemmin, ihan perusviestejä, "mitä kuuluu" --> "ihan hyvää" ja vastauksena ok, tms.

Eli siis ei ole suhdetta. Mutta työpaikan nuoret naiset levittävät tätä huhua. Toiselta näistä luottotyökavereista kuulin tästä. Omiin korviin ei muutoin ole kantautunut mitään.

Mua ahdistaa suunnattomasti tällainen. Miten selvitä tästä ja miten laittaa piste huhuille? Ajattelin olla reagoimatta mitenkään, josko pöly sitten laantuu...

Ihmiset puhuu aina, ja onhan joku voinut nähdä minut kahvilla tämän ko. ihmisen kanssa, mutta miksi viedä asia juoruilemalla pidemmälle?

Tuntuu todella pahalta ja ahdistavalta. Melkein oksettaa. Kun en kestä ihmisten puheita...

Nyt lakkaat ajattelemasta mitä muut puhuu tai ajattelee, koska sä et valitettavasti voi siihen vaikuttaa mitenkään. Sinä ja kyseinen työkaveri itse tiedätte miten asia on, se on tärkeintä.

Mitä sillä ylipäätään on väliä, mitä jotkut työpaikan juoruilijat miettii? Jos se on sulle niin tärkeää, niin laita näille juoruilijoille vaikka sähköpostia, että olet kuullut heidän puhuvan tällaista ja toivosit, että he lopettaisivat juoruilun, koska asiassa ei ole mitään perää.

Parasta olla vaan välittämättä ja kommentoimatta ellei joku nyt suoraan kysy. Jos nostat suuren kohun niin varmasti joku sanoo että tais sua oikeeseen kun kolahti noin pahasti.
Meillä on myös näitä selkään puukottajia ja juoruilijoita mutta enpä niistä välitä ja ovat lopettaneet kun eivät ole saaneet haluamaansa reaktiota.

Mä en vain oo koskaan kestänyt hyvin sitä että ihmiset puhuu musta. Pahinta tässä on se, että juoru väittää minun olleen tämän miehen kanssa jo silloin kun vielä olin eksän kanssa yhdessä.

Yleensä ajattelen liikaa mitä ihmiset musta ajattelee... Yritän olla vahva, mutta tää tuntuu todella pahalta. Varsinkin kun tällaiset juorut levis mun suvun ja eksmiehen suvun korviin, tuntuu jotenkin ylitsepääsemättömältä... Ja tää ero on aika raskas mitä käyn läpi, tätä en olisi jaksanut...

No voi hyvänen aika, anna vain olla!

Jos niillä ei ole mitään parempaa tekemistä kuin perättömien juttujen jakaminen ja juoruilu, niin se on vain heidän oma ongelma. Joillain ehkä köyhä elämä?

Itte kerran sain kuulla että koko toimisto oli ihan sata varmoja että olin yhden saunaillan jälkeen tullu toimistolle nussimaan yhden työkaverin kanssa. Ja tää mies vain myhäili näytti nauttivan siitä huomiosta. Mutta ku sanoin että "mitä helvettiä! TON kanssa vai?!! No niin varmaan...", niin juoruilu loppu ja porukka sit aika äkkiä keksi jotain muuta mistä puhua.

Jos näytät että sinua ahdistaa, niin he vain jatkavat sinun kiusaamista. Mene heidän yläpuolelle ja naura heidän juoruille.

Juoruämmät ovat alinta kastia..ne ovat kuin susia ja jos haistavat että sinuun vaikuttaa negatiivisesti paskanjauhantansa niin siitä innostuvat juoruilemaan vaan enemmän!

Mulla oli myös työkavereita, jotka juoruili ja keksi juttuja vain siksi, että kävin miespuolisen työkaverin kanssa ruokatuntisin kaupassa! Aivan uskomattomia juttuja ne kehittelivät. Tottakai se ärsytti, mutta päätettiin vain nauraa.

Pahennat vaan tilannetta jos alat oikomaan ja selittelemään. Anna olla, pian ne kotkat keksii uutta juoruttavaa. Loppujen lopuksi, eihän se niille kuulu pätkääkään oletko eronnut ja miksi.

• Tykkää
Reactions: Cassyput
Tiedän tasan tarkkaan miten vittumainen tilanne tuo on ap! Kun tekisi mieli mennä sanomaan suoraan noille juoruilijoille miten asiat oikeasti on, mutta tosiasiassa jos menet sanomaan, asia saa vaan suuremmat mittasuhteet.
Koita nieleskellä ja "unohtaa" koko juttu. Paljon helpompaa sulle vaikka ketuttaa ihan mielettömästi, tiedän sen!!

Myös minusta ja mun työkavereista kulkee juorut. Paha on mennä oikomaan kun ei kukaan tule suoraan sanomaan, mutta vihjailuja päin naamaa on kyllä tullut. Mitä voi tehdä ? Ei mitään. Mutta ilmeisesti ei voi edes jutella miespuolisen työkaverin kanssa ilman että joku vetää vääriä johtopäätöksiä. Mun neuvo on ettet vaan välitä, pääasia et tiedät itse miten asiat on. Älä vain mene itse asiasta puhumaan, se vain antaa enemmän aihetta pahempaan juoruiluun.

Missään vaiheessa elämää et voi tyystin välttyä joutumasta juorujen kohteeksi ja voitko käsi sydämellä sanoa ettet myös harrasta juoruilua itse? Oma käytös, asenne ylipäätään työelämässä ja muutenkin vaikuttaa paljon siihen tuleeko kohdelluksi tasavertaisesti ja hyvin vaiko eriarvoisesti ja huonosti, myös töissä.

[QUOTE="vieras.";29416486]Missään vaiheessa elämää et voi tyystin välttyä joutumasta juorujen kohteeksi ja voitko käsi sydämellä sanoa ettet myös harrasta juoruilua itse? Oma käytös, asenne ylipäätään työelämässä ja muutenkin vaikuttaa paljon siihen tuleeko kohdelluksi tasavertaisesti ja hyvin vaiko eriarvoisesti ja huonosti, myös töissä.[/QUOTE]

Ei tuo taida mennä ihan noin. Juoruilijaa ärsyyttää jos joku ei juorua ja valikoi kohteeksi juuri juoruamattoman...

[QUOTE="heh";29418814]Ei tuo taida mennä ihan noin. Juoruilijaa ärsyyttää jos joku ei juorua ja valikoi kohteeksi juuri juoruamattoman...[/QUOTE]

Tämä on totta. Meillä töissä juoruakka ja kun kuuntelee sen juttuja, niin se muistaa ihan väärin juttuja, mitä joku on sanonut ( jos tiedän miten se oikeasti menee se juttu) ja kertoo tätä omaa väärää juttua eteenpäin. Rasittava akka.

Edellisellä työpaikallani oli ihan samanlaista juoruilua.
Työkaverit, ja jopa esimies, spekuloivat ja juoruilivat, että mulla ja työkaverilla olisi suhde. Tästä on aikaa jo vuosia, ja olen edelleenkin ton miehen kanssa todella hyviä ystäviä, mutta mitään suhdetta ei ollut koskaan.
Tilanne meni niin pitkälle, että mun miehelle ja työkaverin vaimolle päätti joku sankari kertoa "suhteesta". Onneksi molemmilla sen verran hyvät avioliitot, ettei tuo hetkauttanut.
Ei ne juorut loppunut, mä vaihdoin työpaikkaa jossain vaiheessa ihan toisesta syystä.

Alkuperäinen kirjoittaja Vähän liian tuttua :(;29419122:
Edellisellä työpaikallani oli ihan samanlaista juoruilua.
Työkaverit, ja jopa esimies, spekuloivat ja juoruilivat, että mulla ja työkaverilla olisi suhde. Tästä on aikaa jo vuosia, ja olen edelleenkin ton miehen kanssa todella hyviä ystäviä, mutta mitään suhdetta ei ollut koskaan.
Tilanne meni niin pitkälle, että mun miehelle ja työkaverin vaimolle päätti joku sankari kertoa "suhteesta". Onneksi molemmilla sen verran hyvät avioliitot, ettei tuo hetkauttanut.
Ei ne juorut loppunut, mä vaihdoin työpaikkaa jossain vaiheessa ihan toisesta syystä.

Kuulostaapa tutulta. Osaatko sanoa mistä nämä juorut lähtivät liikkeelle? Oliko jokin erityinen syy? Itsellä sama tilanne ja ei tiedä itkeäkö vaiko nauraa, kun ihan sama mitä tekee, niin juorumylly jauhaa...

En jaksanut lukea kaikkia viestejä, mutta mitä vitun väliä? Höllää pipoasi ja anna ihmisten luulla ja puhua mitä haluavat. Jos joku sulta asiasta kysyy niin voit sanoa miten on, mutta kannattaako tosta nyt oikeesti tehä noin samperin suurta asiaa? Ei. :)

Sehän on yksi selkeimmistä elomerkeistä ihmisessä, että hänestä vielä juoruillaan. Ei kannata reagoida niihin juttuihin yhtään mitenkään. Tai jos tahtoo jotenkin reagoida, niin sanoa sille juoruilijalle, että anteeksi vain, mutta tuo juttu ei pidä paikkaansa, voitko lopettaa sen levittämisen.

Varsinkin naisvaltaisella alalla tuo on ihan jokapäiväistä. Hiukan ärsyttävää kun joku tulee viereen supattamaan "kuulikko mitä tuo yksi teki/sanoi". Aina löytyy joku jolla on aikaa ja tarmoa vahtia toisten tekemisiä ja menemisiä

Kuulostaapa tutulta. Osaatko sanoa mistä nämä juorut lähtivät liikkeelle? Oliko jokin erityinen syy? Itsellä sama tilanne ja ei tiedä itkeäkö vaiko nauraa, kun ihan sama mitä tekee, niin juorumylly jauhaa...

Liikkeelle ne lähti ihan vain mun ja tuon työkaverin yhteisistä lounastauoista, mitään muuta syytä en ole jälkeenpäinkään miettiessäni keksinyt.
Oli vielä miesvaltainen työpaikka, ja miehet kun eivät muka juorua!

Yhteistyössä