työnhaku puhelimitse, toimiiko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vastavalmistunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vastavalmistunut

Vieras
Hei,
olen vastavalmistunut hoitaja. Olen tällä hetkellä työttömänä ja etsiskelen kovasti töitä. Olen jo pitemmän aikaa pohtinut yhteydenottoa erääseen yksityiseen, pieneen palvelutaloon. Yrityksellä ei ole ainakaan tällä hetkellä avoimia työpaikkoja näkyvissä mol:n sivuilla, mutta olen huhua kuullut että kyseinen yritys laajentaisi (mutta en tiedä millon, ehkä nyt keväällä??)..

Mutta siis kannattaako yhteyttä ottaa mieluummin puhelimitse vai sähköpostilla?
Paikan päälle en töitä pääse kysymään, kun välimatka on n.200km.

Ja jos soitan, niin miten esitän asiani?
Ja jos laitan s-postia niin laitanko liitteeksi hakemuksen ja cv:n?

Mä oon ihan eri alalla, mutta oletan että työnhaku ei juurikaan poikkea. Laittaisiin siis ensin lyhyen hakemuksen joko kirjeellä tai sähköpostilla/nettilomakkeella jos sellainen on, ja seuraavalla viikolla soittaisin perään.

Nettilomaketta ei ole, kun ei yrityksellä ole kotisivuja.

No joo, just tuo ku ite ajattelin et soittaisin... mut sit taas tuntuu et kuinka asian esitän?? ja tuntuuko se tökeröltä ku soittaa ja kysyy töitä? ...mut toisaalta ajattelen itse asiaa niin että saa annettua ehkä "paremman kuvan" kun soittaa eka ja sitten vasta laittaa sähköpostia...

Mut toisaalta taas ois helpompaa laittaa eka s-postia ja odotella et jos ne ottaa yhteyttä tai sit ottais ite just jonkun viikon päästä yhteyttä...

Tää ny ei oo ollenkaan helppoa.. Huomenna ajattelin kuitenkin yhteyttä ottaa jommin kummin... Vaikeeta!

No sanoisin että tod.näk. et saa suoraan puhelimeen kuiteskaan sitä tyyppiä joka palkkaa/pystyy ees puhumaan aiheesta, ja on paljon helpompaa selittää sille väärällekin tyypille että oot jo laittanut hakemuksen ja joku on kenties sen lukenutkin... että ensin kirje/sähköposti, ja sitte soitto. Tällä logiikalla :)

Ja ennen kaikkea, älä stressaa - ennen pitkää niitä töitä kyllä löytyy!

Koitan olla stressaamatta :)
Niin voihan se olla tosiaan niinkin, etten saa sitä johtajaa kiinni puhelimitse. Mutta uskoisin et se on päivisin ihan siinä toimipaikassa.
Meneeköhän se s-posti kuitenkin sille johtajalle suoraan? En netistä löytäny kuin yhden s-postiosotteen? ja siis jos otan yhteyttä sähköpostitse niin laitanko liitteeksi niinkuin normaalistikin hakemuksen ja cv:n vai laitanko vain vapaamuotoisen sähköpostiviestin jossa kyselen töitä (+ ehkä cv)?

Yhteistyössä