Työnantajan palkkatuki oppisopimus opiskelijasta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätoivoinen työtön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätoivoinen työtön

Vieras
Hitto että ärsyttää!
Olen sopinut että aloitan oppisopimus paikassani kesäkuussa. Työnantaja maksaa minulle palkkaa myös opiskelupäiviltä jos saa palkkatukea. Kesäkuussa olen ollut työttömänä vasta 1,5 kk joten palkkatukea minusta ei saa!

Miksi täytyy olla puoli vuotta työttömänä jos nopeammin pääsisi töihin! Eihän tässä ole mitään järkeä :/ Palkkatuki vaikuttaa palkkaani satoja euroja kuukaudessa joten taloudellisesti on paljon kannattavampaa olla työttömänä sen 6 kk. Voiko tästä yrittää puhua jonkun ylemmän henkilön kanssa,jos sais jonkun erikoisluvan aloittaa työt aiemmin?

Onko jollain jotain vinkkiä?

Pitääkö tosiaan olla ollut 6 kk työttömänä, että työnantaja saa sen tuen? en tiennyt tuota! Sen täytyy olla joku uusi juttu, koska 6 vuotta sitten sellaista ehtoa ei ollut.

Nyt juuri haen oppisopimuspaikkaa, kiitos tiedosta!

Voisiko sen aikaa kun 6 kk ei täynnä vielä, sopia olevansa alemmalla palkalla tms? Vai täytyykö todella odottaa että se 6kk täynnä?

En kysynyt erikseen, ymmärsin asian niin että sopimuksen voi kirjoittaa aiemmin mutta työnaloituspäivä täytyy laittaa niin että väliin jää 6 kuukautta yhtäjaksoista työttömyyttä.

minä olin ollut vuoden töissä työpaikassani kunnes kysyin työnantajaltani oppisopimuspaikkaa. sain sen enkä ollut siinä välissä työtön vaan jatkoin vain oppisopimuksena töissä. ja kyllä minä saan palkkaa normaalisti ja työnantajani saa myös tukea. ja minulle maksetaan koulupäivistäkin rahaa.

Yhteistyössä