työnantaja ja palkan maksu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Työnantaja jätti maksamatta tässä kuussa palkkani viime vuoden alityötuntien perusteella siltä osin kuin tunteja oli vajausta. Voiko noin tehdä ilmoittamatta ja kun kyseessä on kuukausipalkka? Ja tosiaan kyse on viime vuoden tunneista.

ei ainakaan meillä, jos haluaa alitunnit palkasta, pitää ite pyytää kirjallisesti. Riippunee hyvin paljon työehtosopimuksesta. Mut nythä pääsit alitunneistas eroon.

Meillä ei voi ainakaan noin tehdä. Tasotusjakso on 2krt vuodessa ja jos esimies ei oo saanu siihen mennessä tasotettua tunteja, on se firman vika, ei työntekijän. Kysäseppä liitosta, mitä ovat mieltä asiasta.

Kuukausipalkasta kun on kyse niin vähän ihmetyttää. Työnantaja on itse tehnyt listat ja on myös samalla palkanlaskija..joten eikö hänen pitäis osata laskea tunnit silloin siten ettei tulis tollasta vajausta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kuukausipalkasta kun on kyse niin vähän ihmetyttää. Työnantaja on itse tehnyt listat ja on myös samalla palkanlaskija..joten eikö hänen pitäis osata laskea tunnit silloin siten ettei tulis tollasta vajausta.

Sinä olet työntekijänä velvollinen itse pitämään "kirjaa" siitä kuinka paljon sulla on vajausta/ ylityötä.

miksi sinä kuukautena, milloin teit vähemmän tunteja kuin sopimukseesi kuuluu, ei vähennetty palkastasi tekemättömiä tunteja ? Ja mikä olisi ollut oikea tapa toimia mielestäsi,odottaa vuotta 2020 että olet tehnyt puuttuvat tunnin vai kuinka? minun mielestäni jo seuraavassa palkassa on lupa vähentää ne tuntipalkat joita ei ole oikesti tehty, jos kukin kuukausipalkka ei kulje reaaliaikaisesti tehtyjen tuntien mukana.

Tämä riippuu yrityksen ns. säännöistä. Jos yrityksessä on käytäntö että tunnit joko tasataan jollain aikavälillä, taikka sitten otetaan palkasta "pois" niin täysin ok.

Kyllähän työntekijälläkin on velvollisuutensa.

Mutta, sitten otettava huomioon myös työsopimus; onko sinulla kiinteä tuntimäärä kun kerta kuukausipalkkalainen olet?. Nimittäin tällöin työnantajan on tarjottava ne tunnit ja vaikka ei tarjoaisi niin palkka on maksettava. Toki tilanne on toinen jos olet itse pyytänyt vapaaksi.

Yhteistyössä