työn teosta hoitovapaalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Zzz-z laiskana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

Zzz-z laiskana

Vieras
Kyselisin, miten työnantajannne suhtautuvat satunnaiseen työntekoon hoitovapaan aikana. Kunta-alan ihmisenä (sos.ala) ottaa vähän pattiin, kun työnantaja (kaupunki) kieltää työnteon kokonaan. Olisin mielelläni tehnyt lyhyitä keikkoja omaan työpaikkaani tai oman alani muihin paikkoihin. Työpaikalla olisi mieluusti otettu tuttu "keikkalaiseksi", mutta byrokratian portaisiin kaatui tämä yritys. Käsittääkseni Kelan suunnalta ei ole estettä työnteolle, niin kauan kun lapsi hoidetaan kotona. Miten muilla? Sallitaanko muilla aloilla keikkahommat hoitovapaalla?

mä saan tehdä ja olen Hus:issa hoitajana töissä.teen omaan työpisteeseen ja toivovat et muutenkin tekisin omalle toimialalle mutta eivät voi estää periaatteessa työntekoani muualle koska olen palkattomalla virkavapaalla.äitiys- ja vanhempainlomalla en saa tehdä.

Olen kanssa kunta-alalla ja ihmettelen miten työnantajalle on oikeus muka kieltää satunnainen työnteko hoitovapaan aikana! Varsinkin omaan työpaikkaan. Onko se edes laillista? On niin sidottu olemaan hoitovapaalla ettei saa edes muutamaa roposta tienata lisää...tätä olen itsekseni ihmetellyt. Muutamat kaverini, jotka ovat kotihoidontuella kotona ilman vakipaikkaa, saavat tienata kuussa melkoisesti ilman, että tippuvat edes lisäosalta pois. Itse olen kuin vanki kotona; ei saa tienata eikä tehdä töitä. Luulisi siitä olevan vain hyötyä omalle työpaikalle jos hoitovapaalla oleva työntekijä kävisi töissä silloin tällöin.
Onko kukaan ottanut liitosta selvää onko tämä työnantajan (kunta) menettely laillista?

Perustelevat kieltoa sillä, että hoitovapaan tarkoitus ei toteudu, jos käydään töissä. Omassa työpaikassani siis haluaisivat sinne lisää keikkailijoita,mutta päätös on tullut henkilöstöhallinnosta. Taidan lähteä selvittämään asiaa lisää ja selvitän päätösen tekijän ja sen laillisuuden. Lisää kommentteja mielelläni kuulisin... Myöskään opintovapaalla ei saisi tehdä töitä.

Tiedän useammankin ihmisen joka saa tehdä hoitovapaan aikana keikkaa jopa ulkopuoliselle työnantajalle- onko kuntatyönantaja ainoastaan näin jyrkkä, että ei on ei?!

Vähän tämä homma syljettää- satunnaisista pienistä lisätienesteistä olisi paljon apua kun elää pelkällä SIKAMAISEN PIENELLÄ kotihoidontuella- josta ´pitää vielä verotkin maksaa....!

Kyllä meitä kotiäitejä sorretaan...NYT TAIS MENNÄ JO ASIAN VIERESTÄ MUTTA EN VOINUT OLLA KIRJOITTAMATTA!

kunta-alalta olen hoitovapaalla ja saan tehdä töitä toiselle työnantajalle ihan luvan kanssa. Kysyin henkilöstöhallinnosta ja sanoivat että keikkoja voi toisaalle tehdä, mutta pidemmästä putkesta esim. muutama kuukausi, pitäisi sitten ilmoittaa ja vaihtaa hoitovapaa työlomaksi (mikä sitten onkin jo harkinnanvarainen työnantajan taholta!). omaan vakipaikkaani saisin myös mennä keikkailemaan mutta se ei minua tällä erää kiinnosta...

Miten musta tuntuu, että kieltävät, mutta että sille ei ole laillista perustetta kuitenkaan. Aika uskomattomalta kuulostaa. Kyllä mäkin olen tehnyt keikkaa, ravintola-alalla ja siihen on täysi oikeus.

Yhteistyössä