Työmarkkinatuki??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei jaks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei jaks

Vieras
mulle sitä aletaan myöntää 10.5 alkaen. Kuinka kauan varsinaisesti kestää ennenku ne rahat sitten vihdoin ja viimein on tililläni? Kelalla kestää päätöksen teko vähintään 4viikkoa ja tota hakemusta ei kuulemma voi viedä kelaan etukäteen olen kuullut varmaksi en tuota tiedä.

Alkaa jo pikkuhiljaa oleen toivoton olo kun pitää kituuttaa vaan kahden lapsen lapsilisillä (210e/kk)...

normaalisti odotat 4 viikkoa myöntämisen alusta lähtien että saat lapun kalenterin täyteen ja palautettuasi lapun netissä tai suoraan kelan postilootaan saat rahat n. 3:ssa päivässä. Jos palautat postin kautta siihen tulee päivä pari lisää. MUTTA voit palauttaa sen jo 2 viikon jälkeen näin ensimmäisellä kerralla.

[QUOTE="a.p";26091227]mikäs lappu se on mikä pitää saada täyteen? se kelan hakemusko vai mikä lappu?

eka kertaa näissä asioissa olen liikkeellä...[/QUOTE]

se on työttömyysturvahakemus, ensimmäisen saat haettua kelan konttorin hyllystä tai sitten voit kirjautua nettipankkitunnuksillasi kelan sivuille ja täyttää sen siellä "ilmoituksena työttömyysajasta". kun se lappu on luettavana niin hoksaa kyllä mitä siinä tehdään :) sitten kun työmarkkinatuki alkaa pyöriä saat 4 viikon välein uuden hakemuksen postitse kotiisi.

Siis jäätkö työttömäksi tuolloin 10.5.? Jos, niin muista juuri sinäpäivänä mennä ilmoittautumaan työkkäriin, koska työttömyyskorvausta maksetaan vain niiltä päiviltä jolloin työnhaku on työkkärissä voimassa.

jäin työttömäksi jo aikaa sitten ja olen työkkäriin jo aikaa sitten ilmoittautunut ja käyn sielä säännöllisesti uusimassa työnhakuni. mulla vaan paukahti se 5kk odotusaika kun mulla ei oo yhtään ammatti tutkintoa.

Yhteistyössä