Työkokemus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "MiuMiu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"MiuMiu"

Vieras
Olen ikäni ollut keittiössä ja kassalla asiakaspalvelualalla (lähes 10v). Nyt sitten tuli työpaikanvaihdos. Sovittiin että tessin mukainen palkka haastattelus ja nyt kun kävin allekirjoittamassa sopimuksen, niin palkka oli ensimmäisen vuoden mukaan. Vähän ihmettelin sitä, mut sano et se on oikein ja netistäkin löytyy. Ja netistä itse löysin et on ekan vuoden palkka 10,14/h.
Nyt kyllä närästää niin paljon, varsinkin kun tiedän olevani hyvä työntekijä, tuntuu että pannaan ihan halvalla.

Mietein vaan et voiks ne tarttuu siihen kun olen ollut keittiön puolel, ettei se ole oikeasti asiakaspalvelua, vaikka siinäkin olen asiakkaita palvellut, vaikken suoranaisesti kassalla. Niinkuin tässä uudessa työssä. Mutta aikaisemmin kyllä löytyy kassakokemusta.

Mielipiteitä ja neuvoja?

Eikös toi työkokemus mene niin että työn sisältö ei saa muuttua jotta kokemus voidaan huomioida palkassa? Esim kun itse olen samassa työpaikassa tehnyt kahta keskenään melko erilaista työtä,niin joka jaksolle on kirjotettu uus soppari jotta voidaan maksaa sitä palkkaa mikä kulloisen työn mukaan kuuluu.

Yksityinen vai kunnallinen työnantaja? Kunnallisella sopparissa on aina näkyvillä peruspalkka, ns tehtäväkohtainen palkka. Kokemuslisät näkyy sitten tilinauhassa, ei työsopimuksessa.

Kuulutko ammattiliittoon? Jos kuulut tarkistuta asia siellä. Meillä kaikki keittiötyö hyväksytään ja joissakin tehtävissä myös siivoustyö + kahvilan kassa yms. Mutta voi tietty olla työnantaja kohtaistakin.

[QUOTE="MiuMiu";27810407]En kuulu :([/QUOTE]

No kandeisko? Vaikka liiton jäsenyys maksaa, niin oisitko ehkä tässäkin tilanteessa saattanut saada rahasi takaisin????

[QUOTE="MiuMiu";27810489]Ehkä, mut mul ei tosiaan ole ollut varaa maksaa liiton maksuja. Täytynee hommaa sit vaan parempi palkkainen paikka, jos eivät tuosta suostu nostamaan.[/QUOTE]

höpöhöpöö ettei ole varaa maksaa liiton maksua... se on 1.5%palkasta. Mun palkasta menee 10-30e liitolle ja jos en maksais niin ei se mua rikkaammaks tee.

Ruksita et työnantaja maksaa sen suoraa palkasta niin ei tartte ite maksaa ja tulee aina maksetuksi

No jos rahat loppuu pakollisten laskujen ja bensan oston jälkeen ja rahaa ei jää ruokaan, ni kyl se sit vähän niinku loppuu. Autoa on pakko ollut pitää työmatkojen takia, bussit eivät kulkeneet missä vanha duuni oli. Nyt on toinen asia ja mietteissä onkin ollut auton myynti.

[QUOTE="MiuMiu";27810595]No jos rahat loppuu pakollisten laskujen ja bensan oston jälkeen ja rahaa ei jää ruokaan, ni kyl se sit vähän niinku loppuu. Autoa on pakko ollut pitää työmatkojen takia, bussit eivät kulkeneet missä vanha duuni oli. Nyt on toinen asia ja mietteissä onkin ollut auton myynti.[/QUOTE]

meinaatko et sä sillä parilla kympillä saat noita kaikkea koko kuukauden ajan.

Liittoon kannattaa aina kuulua. ihan jo siks et saat sieltä apua jos tarttet ja liiton korvaus on huomattavasti parempi kuin kelan raha.

Liitto on esim. auttanu mua nostamaan mun viikkotunnit ja oon saanu sieltä apua kun on ollu kysyttävää.

Joo ja itsekkin kaupanalalla ja palkka ei päätä huimaa ja menojakin on mutta kyllä mä sen maksan.

[QUOTE="vieras";27810649]Ai, ei ole varaa? Liiton maksut vähennetään verotuksessa automaattisesti, joten rahat saa takaisin. Johan on kummaa![/QUOTE]

No en tälläistä ole tiennyt, miksi niitä sitten pitää maksaa?

Yhteistyössä