Työkaverin käytös raivostutti!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärtynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärtynyt

Vieras
Olen hoitovapaalla ja minulla on 2-vuotias poika. Kävin eilen työpaikallani moikkaamassa työkavereita ja näyttämässa esikoistani, kiva oli käydä paitsi yhden työkaverin käytös pilasi paljon päivästä. Tämä reilu kolmekymppinen naishenkilö on lapseton omasta tahdosta ja se on tullut tiedoksi, että myös inhoaa lapsia Eipä siinä mitään jos ei lapsia halua mutta pakkoko se inho on niin näkyvästi näyttää?! Eli kun tulin työpaikkani kahvioon poikani kanssa niin tämä ko. työkaveri pomppasi äkkiä ylös selkeä inhon ilme kasvoillaan ja poistui samantien! Olisi voinut edes tervehtiä ja kohteliaisuudesta ottaa lapsenikin huomioon! "Kiva" palata ensi vuonna töihin kun tietää, että tuon lapsivihaajan kanssa joutuu läheisesti tekemisiin työn puitteissa

miksi ihmeessä pitäisi ottaa lapsi huomioon?? Mua ei ainakaan vähempää voisi kiinnostaa muiden lapset ja en myöskään huomioi niitä mitenkään. Kaikki ei vaan ole lapsirakkaita!

minusta kyllä kuuluu käytöstapoihin ottaa huomioon kanssaihmiset iästä riippumatta. Kyllä mäkin tervehdin ja huomioin esim. tuttujen puolisot/lapset/ystävät vaikkeivät niin kiinnostaisikaan.

Siis sä tiedät ettei hän tykkää ja silti odotat että sun lasta pitäs tulla ihasteleen. Työkaverishan ihan selvästi väisti muualle koska ei tahtonu olla lapsen kanssa tekemisissä eikä jääny paikalle osottaan inhoaan. Sun kannattaa kasvaa itse nyt vähän eikä odottaa että koko maailma ihasteleen sun lastas.

Turha tuosta on mieltään pahoittaa.

Kuvittelepa jos hän olisi jäänyt sinne, yrittänyt jotain teennäistä hymyä vääntää kasvolleen ja väkinäisesti selvitä tilanteesta niin olisit kuitenkin vetänyt kasvikset nenääsi siinäkin tilanteessa.

Kaikki eivät pidä lapsista, jos tämä on tiedossa niin eiköhän se ole ihan oikeutettua kyseisellä henkilöllä poistua paikalta. Ei pitäisi olla suuri yllätys.
Jos lapsista ei vain pidä, niin harva on pitämättä nimenomaan SINUN lapsestasi yhtään sen enempää kuin muidenkaan. Siinä ei ole mitään henkilökohtaista eikä kukaan tee niin ilkeyttään.

Siis sä tiedät ettei hän tykkää ja silti odotat että sun lasta pitäs tulla ihasteleen. Työkaverishan ihan selvästi väisti muualle koska ei tahtonu olla lapsen kanssa tekemisissä eikä jääny paikalle osottaan inhoaan. Sun kannattaa kasvaa itse nyt vähän eikä odottaa että koko maailma ihasteleen sun lastas.

kyllä tää palsta on vaan niin ihmeitä täynnä, ei voi muuta sanoa, mikä pakko täällä on olla töykee ja ilkee, oli kyse mistä tahansa???Mä en ap:n tekstistä saanu käsitystä, että olis pitäny tulla ihastelemaan lasta, vaan hän hämmästyi noinkin epäkorrektista käytöksestä aikuiselta ihmiseltä...niin oisin itsekin ihmetellyt, ei kuulosta kyllä normaalilta...Kai sitä olis voinut vaan ystävällsiesti moikata ja se siitä. Aika naurettavaa ja lapsellista käytöstä:)

miksi ihmeessä pitäisi ottaa lapsi huomioon?? Mua ei ainakaan vähempää voisi kiinnostaa muiden lapset ja en myöskään huomioi niitä mitenkään. Kaikki ei vaan ole lapsirakkaita!

Koska he ovat ihmisiä?

Onko ok käyttäytyä samalla tavalla jos joku tuo aikuisen, mutta esim tummaihoisen tai vammaisen puolisonsa työpaikalle syystä tai toisesta? Pomppasta pystyyn ja poistua paikalta sanomatta sanaakaan kyseiselle henkilölle? Kyllä nyt perus käytöstavat pitää muistaa vaikkei erityisemmin osaisi lasten seurassa olla. Minä en pidä vanhuksista tai heidän seurastaan, mutten ikimaailmassa käyttäytyisi tuolla tavalla vanhusta kohtaan, sillä tiedän, että vanhuudestaan huolimatta he ovat ihmisiä siinä missä minäkin.

[QUOTE="Nana";24039527]Turha tuosta on mieltään pahoittaa.

Kuvittelepa jos hän olisi jäänyt sinne, yrittänyt jotain teennäistä hymyä vääntää kasvolleen ja väkinäisesti selvitä tilanteesta niin olisit kuitenkin vetänyt kasvikset nenääsi siinäkin tilanteessa.

Kaikki eivät pidä lapsista, jos tämä on tiedossa niin eiköhän se ole ihan oikeutettua kyseisellä henkilöllä poistua paikalta. Ei pitäisi olla suuri yllätys.
Jos lapsista ei vain pidä, niin harva on pitämättä nimenomaan SINUN lapsestasi yhtään sen enempää kuin muidenkaan. Siinä ei ole mitään henkilökohtaista eikä kukaan tee niin ilkeyttään.[/QUOTE]

Eikö aikuinen ihminen osaa sanoa kohteliaasti "Hei!" tai "Päivää! Minäpä tästä palaan nyt töiden pariin. Hyvää kesää!"

Se, että omaa jonkun kompleksin lasten suhteen ei tarkoita, että on lupa käyttäytyä kuin joku uhitteleva teini. Kyllä sitä on osattava suunsa avata, tervehtiä ihmisiä niin kuin tavallinen ihminen ja poistua sitten siivosti paikalta jos ei enempää kiinnosta.

Miksi niitä tekeleitään pitää tuoda näytille työpaikoilla?

Tätä olen joskus miettinyt. Viimeksi oli, tosissaan parkuva, kuukauden ikäinen punakka nyyti kahviossa. Kiersi sylistä syliin (miksi?), koko tilanne näytti ja kuulosti lässytyksineen totaalisen typerältä, sivusta katsottuna. En inhoo lapsia ja koiria mut joskus niiden omistajien käytös ihmetyttää.

Jotenkin tuntuu että taidat vain kuvitella :) Jos tämä työkaverisi oli muutenkin jo valmis ja oli sattumalta muutenkin juuri nousemassa penkistä ylös ja teki lähtöään ilman että sinä ja lapsesi sinne olitte menossa.
Mutta ei, sinun mielikuvitushan ei muka te tepposiaan ;)

Itsekin sain lapsenvihaajan maineen,
olin setäni ja sedän vaimon (täytti pyöreitä) synttäreillä, siellä sitten kävi ilmi että heistä tulee tuplakummeja sillä heidän naapurinsakin haluaa heidät myös kummeiksi lapselleen kuten minäkin omalleni :)
No onnittelin heitä kummiudesta sillä eihän se minulta ollut pois :)
Juhlimme jonkin aikaa ja luonnollisesti kun paksuna olin ei jaksa viimeisillään kovin pitkään seisoskella täpötäydessä pienessä asunnossa.
Kuinka ollakkaan kun olimme jo muutamille sanoneet että meidän on nyt pakko lähteä tuli tämä naapurin nainen (myös maha pystyssä) sinne juhliin,
me tervehdittiin ovella toisiamme ja me katosimme samalla ovenavauksella sillä olihan meillä jo takitkin päällä.

Vaan oli juhlissa oikein porukalla pohdittu kuinka minä olin varmasti loukkaantunut kun tämä toinen tuli sinne juhliin maha pystyssä ja kuinka minua suututti kun hänkin pyyti setäni ja hänen vaimon lapsensa kummeiksi??
Kaiken huippu kun sedän vaimo soitti kesken juhlien :O
-ei sitä suuttumusta noin kovin selkeästi tarvitse näyttää jos et pidä naapuristani
Siis olin oikeesti että mitä fakin pilaa tämä nyt muka on?
Sanoinkin että enhän minä mitään suuttunut,
tein jo ennen tämän toisen vieraan tuloa sitä lähtöä ja se ovi nyt vaan sattui aukeemaan samaan aikaan kun me olimme lähdössä.
No rakas sukuni oli tehnyt kuitenkin päätöksensä, minä olin suuttunut.
Tosin ihmeissään he oli kun kuitenkin pääsi kummeiksi kuten ristiäisissäkin kovaan ääneen ihmetteli,
jolloin sanoin että koettakaa ymmärtää,en ole suuttunut,ei ole minun vika jos toinen tulee silloin kun minä lähden.
Tänäpäivänäkin joskus saan tuosta kuulla ja edelleen saan kysyä suvulta mistä moinen lähti että olisin muka suuttunut?
Tosin kukaan ei osaa sanoa oliko sitten tämän setäni naapurin omaa mielikuvitusta vaiko jonkun muun mutta todella outoa käytöstä johon en ennen ollut törmännyt.

Mullekkin tuli mieleen että ap (ennakkotietojen valossa) kyttäs tämän ihmisen käytöstä ja veti sitten omat johtopäätökset. Tod. näk. kyseenomainen henkilö ei muutoinkaan ole ap:n kanssa sen läheisempi, oli tekemässä lähtöä muutenkin tai ajatteli ettei jaksa jäädä katsomaan kun muut lässyttää ja päätti poistua. Nousi ylös ja lähti. Ja naama saattoi olla neutraali, eikä siis vauvaa ihasteleva "buubuti buuu", joten sen tulkittiin norsunvituksi.

Yhteistyössä