T
Töihin palaava
Vieras
Kävin työpaikallani sopimassa töihinpaluuseeni liittyvistä asioista (jatkan osittaisella hoitovapaalla) ja minua jäi vaivaamaan työkavereideni kommentit. Monet ihmettelivät miksi palaan jo syksyllä töihin ja kuinka raaskin viedä lapseni jo nyt hoitoon enkä hoida häntä pitempään kotona. Onhan lapseni pieni, vasta 1,5-vuotias, mutta ei ole paljon vaihtoehtoja kun minun on elätettävä meidät ja maksettava asuntolainani eikä se oikein onnistu pelkällä kotihoidontuella ja lapsilisällä. En ole mikään uraohjus jolle työ on lasta tärkeämpi (päinvastoin, lapseni on minulle kaikki kaikessa) mutta tilanteeni on mikä on. Palaan raskain mielin töihin koska olisin halunnut olla pitempään lapseni kanssa kotona. Työkavereiden päivittelyt eivät helpota oloani.
Mutta kaikkein kummallisin kommentti tuli työkaveriltani joka alkoi pohtia kovasti miten sijaiseni nyt käy ja onko hänellä töitä. Ihan kuin minä palaamalla vakipaikkaani tekisin jotenkin väärin, kun ihan hyvin voisin olla kotonakin. No, sijaiseni on saanut pitkän määräaikaisen pestin muualta organisaatiosta joten hänenkin tulevaisuutensa on turvattu, mutta omat fiilikset töihinpaluusta ovat vähintäänkin sekavat. Onko muilla ollut samantapaista?
Mutta kaikkein kummallisin kommentti tuli työkaveriltani joka alkoi pohtia kovasti miten sijaiseni nyt käy ja onko hänellä töitä. Ihan kuin minä palaamalla vakipaikkaani tekisin jotenkin väärin, kun ihan hyvin voisin olla kotonakin. No, sijaiseni on saanut pitkän määräaikaisen pestin muualta organisaatiosta joten hänenkin tulevaisuutensa on turvattu, mutta omat fiilikset töihinpaluusta ovat vähintäänkin sekavat. Onko muilla ollut samantapaista?