Työhakemus. Nyt kaikki auttamaan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Karkkimaankaveri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Karkkimaankaveri

Vieras
1. Palkkaus sopimuksen mukaan, laitetaanko silloin palkkatoivomus hakemukseen? Mikä olisi sopiva palkkatoive kaupanalalla jossa vastuuta.

2. Olen vakityöstä hoitovapaalla eikä aikomustakaan palata. Kannattaako mainita että vakituinen paikka on, vai vaan että olen hoitovapaalla?

3. Miten fiksusti kertoisin että haluaisin tulla paikanpäälle näyttäytymään, koska paperilla en osaa itseäni hyvin ilmaista ja antaa oikeaa kuvaa itsestäni?

Kiitos :flower:

1 yleensä käytetään tessin mukaista palkkaa mutta tässä yleensä testaavat tietääkö hakija mikä on palkka taso.
2 Työhakemukseen liitetään CV jossa asiakuitenkin pitäisi näkyä jos haluaa olla todenmukainen. Kannattaa ilmoittaa asiasta.
3 "Tulisin mielelläni haastatteluun vastaamaan kysymyksiinne" tai vastaava jälki kommentti.
Ilmeiseti kuitenkin vapaasta hakemuksesta kyse

Alkuperäinen kirjoittaja topsehiini:
1 yleensä käytetään tessin mukaista palkkaa mutta tässä yleensä testaavat tietääkö hakija mikä on palkka taso.
2 Työhakemukseen liitetään CV jossa asiakuitenkin pitäisi näkyä jos haluaa olla todenmukainen. Kannattaa ilmoittaa asiasta.
3 "Tulisin mielelläni haastatteluun vastaamaan kysymyksiinne" tai vastaava jälki kommentti.

Sanoi ettei hakemukseen tarvitse liittää CV:tä eikä muita todistuksia ainakaan tässä vaiheessa.
Eli mainitsenko palkasta jo hakemuksessa vai mahd. haastattelussa vasta?

Alkuperäinen kirjoittaja Karkkimaankaveri:
Alkuperäinen kirjoittaja topsehiini:

Sanoi ettei hakemukseen tarvitse liittää CV:tä eikä muita todistuksia ainakaan tässä vaiheessa.
Eli mainitsenko palkasta jo hakemuksessa vai mahd. haastattelussa vasta?

Haastattelussa. Koska hakemus ei tarvitse näköjään olla kovinkaan virallinen niin panosta nyt itsesi kehumiseen että pääset haastatteluun. Älä kuitenkaan ammu yli. Voit vaikka laittaa mulle yv.nä tai s-postiin mitä olet kirjotellut niin saat ulkopuolisen näkökulman

Palkkatoive yleensä esitetään cv:ssä, joten kun sitä ei pyydetä (voihan sen silti laittaa) niin en kyllä hakemukseenkaan kirjottaisi.

Hakemukseen yleensä kijoitetaan 3 kappaletta, ensin itsensä esittely, toiseen kappaleeseen vähän erityisosaamistaan ja työhistoriaa (esim. olen saanut kokemusta kassatyöskentelystä edellisissä työpaikoissani x ja y.) Mitään tarkempaa aikaa tai työsuhteen keston erittelyä ei hakemukseen. Ja kolmanteen kappaleeseen sit perusteluja vielä vähän miksi olisi oikea valinta työhön. Ja jokin naseva loppulausahdus perään. Muista myös kuva ja allekirjoitus! =) Onnea työnhakuun!

Yhteistyössä