Työhaastatteluun ilman aijempia työtodistuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmm"

Vieras
Mun kaikki työtodistukset oli säilössä mun vanhemmilla, koska ite hävitän aina kaiken.. Niitten talo palo ja mun todistukset siinä mukana.. Täst on nyt pari vuotta, jossain vaihees soittelin paikkoja joissa olin ollut töissä, sain uuden todistuksen vain yhdestä.. Olen nyt ollut samassa työpaikassa 6v.. Ajattelin alkaa etsimään uutta työtä.. Tajusin juuri että olen lähettänyt cv:tä joissa lukee kaikki työkokemus, mutta todistusta ei ole kuin yhdestä.. Haittaako tuo? Vai pitäisikö cv:stä pyyhkiä ne kaikki muut pois?

Mä soittelisin uudestaan niitä paikkoja missä oon ollu töissä, he on velvollisia antaan uuden todistuksen jos työsuhteen päättymisestä on alle 10 v.

Riippuu vähän paikasta, jotkun on todella tarkkoja vanhojen työtodistusten kanssa, jotkut ei. Mut ihan oman ittes takia hommaisin.

Tai sit jos sulla on esim. palkkakuitit tallessa tms...

Kyllä mäkin soittelisin. Toisaalta tuo on ymmärrettävä syy miksei niitä todistuksia löytyisikään. Ja lohdutukseksi vielä että ei multa niitä todistuksia ole koskaan enää haastattelussa kysytty. Ne on pitäny joko laittaa jo hakemuksen liitteeksi tai sitte niitä ei oo kysytty ollenkaan.

Yks paikka on ulkomailla.. Ni sieltä ei löytynyt enään tietoja.. Ja toinen paikka helsingissä ja sieltä sain sähköopstin että koko johtoporras on vaihtunut niin ketään ei muista minua, eivätkä löytäneet mitään paperitietoa.. Tämä jälkimmäinen oli lyhyt 3kk kestäny sijaisuus, mutta työtä sekin...

Yhteistyössä