Työttömän kotihoidontuki ja hoitolisä

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Siis kun työttömän ansiosidonnaisesta päivärahastahan vähennetään ainakin tuo kotihoidontuen perusosa, niin heräsipä kysymys että vähennetäänkö myös tuo hoitolisä, vai onko se plussaa ansiosidonnaisen päälle? Ei siis itsellä kokemusta asiasta.

leena
Joo mä en ees saa hoitolisää ku miehen tulot ylittää sen rajan. Saan kotihoidontukea ens kuusta alkaen. Saa nähdä et paljo saan sit liiton rahaa. Soitin liittoon (pam) ja kysyin paljon mun päiväraha on ni sano et 52e päivä.

leena
Alkuperäinen kirjoittaja ff:
eihän molempia voi edes saada, olet joko työtön tai kotona hoitamassa lapsia.
Kyl voi saada sekä kotihoidontukea että liitonpäivärahaa ne vähentää liitonrahasta ton kotihoidontuen ja sun pitää olla sit työtön työnhakija

vieras
Vastauksena vielä näille jotka sanoo ettei voi saada molempia, niin voi kyllä saada kotihoidontukeakin jos on työttömänä. Itse saan ansiopäivärahaa, ja kotihoidontukea, jonka määrä vähennetään siis tuosta ansiopäivärahasta.

leena
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vastauksena vielä näille jotka sanoo ettei voi saada molempia, niin voi kyllä saada kotihoidontukeakin jos on työttömänä. Itse saan ansiopäivärahaa, ja kotihoidontukea, jonka määrä vähennetään siis tuosta ansiopäivärahasta.
Just näin -:)

tietämätön
Vähentääks ne sen siitä summasta mistä ei oo otettu veroja?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tietämätön:
Vähentääks ne sen siitä summasta mistä ei oo otettu veroja?
Juu. Sen summan verot pidättää sitten kela maksaessaan.

Yhteistyössä