Työt alkaa - Kuinka vieroittaa yötissistä?

Hei,

Kaipaisin kipeästi neuvojanne. Aloitan työt kahden viikon päästä ja imetän edelleen 1-vuotiasta tyttöamme. Osittaista imetystä ajattelin jatkaa vielä hetken työtkin aloitettuani, jotta ei tulisi liian montaa muutosta kerralla, mutta yöimetyksestä olisi kyllä hyvä päästä eroon oman jaksamisen vuoksi.

Yritin jo vieroittaa tyttöä tissiltä yksi yö, mutta meni ihan hirveäksi huutamiseksi, eikä nukuttu kumpikaan kun puolen tunnin pätkissä. Tätä olisi pitänyt jatkaa useampi päivä, mutta en vaan pystynyt:( Onko kenelläkään mitään muita hyviksi koettuja keinoja, kun tuo huudattaminen tuntuu niin pahalta? Vai onko joku jaksanut jatkaa yöimetystä (1-2 krt/yössä) töissä käynnistä huolimatta?

Mies on paljon työmatkoilla, joten hänestäkään ei ole paljoa apua...

Kiitos etukäteen!
 
Lopetin oman muksun yötarjoilun 5kk ikäisenä ja siitä lähtien on nukkunut 10 tuntia putkeen. Se meni yllättävän helposti, vain kolme yötä meni piloille. Eka yönä yritin ujuttaa kello yhden imetystä pois ja se onnistui eka yrittämällä. Ainut, mitä poika halusi olikin tutti suuhun, eikä tissi. Siinä meni seuraavat 3 tuntia vähän väliä herätessä ja lopulta annoin neljän aikaan tisua. Silloin olisi ollut se toinen yösyöttöaika muutenkin. Seuraavana yönä heräsi taas yhdeltä, mutta sai tutin ja nukahti. Heräsi vasta neljältä syötölle. Kolmantena yönä heräsi vasta viideltä ja seuraava yö menikin ilman syöttöjä. Oppi hakemaan samalla itse tutin suuhun yöllä.
 
Hei,

Minä menin töihin (mies jäi kotiin), kun esikoiseni oli 7,5 kk. Imetin lyhyen työssäkäynnin ajan myös öisin ja palasin sitten kotiin. Sitten uudestaan töihin, kun poika oli 1 v vanha ja imetin edelleen - myös öisin. Yöimetyksen jätin pois, kun poika oli n. 1 v 3 kk ja imetyksen kokonaan, kun poika oli 1 v 8 kk.

Jaksoin ihan hyvin nuo yöimetykset töissäkäynnin aikana. Muistaakseni silloin alussa imetin jopa kaksi tai kolme kertaa yössä. Lapsi nukkui meidän välissä ja kaikille nopein tapa saada uudestaa unen päästä kiinni oli imettää.

Aikaisemminkin yritin muistaakseni yöimetyksiä lopettaa, mutta huudoksi meni. Siinä vaiheessa, kun sitten yöimetykset lopullisesti lopetin, se ei ollut mikään iso juttu enää. Muistaakseni kahtena yönä oli jotain itkua, mutta vain lyhyet itkut ja sitten uudestaan nukkumaan. Samoin meni koko imetyksen lopettamisen kanssa. Poika oli siihen jo siinä vaiheessa ihan valmis.

Jotta jaksaisit, voithan yrittää töihinmenon alkuvaiheessa itse nukkua pidempiä yöunia ja jättää kodin siivoamisen jne. asiat vain pakolliselle tasolle. Lapsellesi tulee kuitenkin ilmeisesti isohko elämänmuutos, kun sinä menet töihin.
 
Minä menin töihin, kun pikkukakkonen oli 7kk, ja yöimetyksiä jatkui (2krt joka yö) vähän reilu 11kk ikäiseksi.
Ihan hyvin jaksoin ne imetykset, kun meistä kumpikin nukahti tosi nopsaan sen imuttelun jälkeen ja itse "tissintyhjennyskin" kesti vain vajaat 10 min. Itse asiassa tuntuu, että nukuttiin silloin paremmin, kuin nyt reilu 2v.
Meillä se yöimuuttelu jäi pois ihan itsestään, eli ensin jätti yhen syönnin pois, ja parin viikon sisään sen toisenkin. Kerran tarjosin vettä tilalle, ja taisi todeta, että käyhän toikin :LOL: .
Tsemppiä, ja imetä vaan, jos se sulle sopii.
 
Kiitos kaikille rohkaisevista kommenteista! Nyt on mennyt muutama yö yhdellä heräämisellä klo 4 maissa. Jos näin jatkuu, niin hyvä niin. Eiköhän tuo aamuyönkin syöttö jää sitten omaan tahtiinsa pois. Kummasti sitä tässä saa ottaa sanomisiaan takaisin ihan kaikessa; ennen tytön syntymää olin vahvasti sitä mieltä, että en enää yli yksi vuotiasta imetä jne.

Äitini on tulossa syksyksi hoitamaan tyttöä ja päiväkotiin menee vasta ensi vuoden alussa, joten siinä mielessä voin hyvillä mielin työnteon aloittaa. Kotitöilläkään ei tarvinne kauheasti stressata:)
 

Yhteistyössä