TYÖSSÄKÄYVÄT! Miten on lasten hoito järjestetty?

• Viestiketjun aloittaja Joanna
  • Ensimmäinen viesti
Ap
Vastaan nyt omaan kysymykseeni; meillä minä teen puolittaista työaikaa ( lapset 3v6kk ja 1v2kk) jotta saadaan kotona nuo hoidettua. Takoitus olisi jatkaa näin ainakin elokuun loppuun, mahdollisesti vuoden loppuun. Rahallisesti kannattaa, tukien ja lapsilisien ja puolikkaan palkan ja vuorolisien kanssa en häviä käytännössä mitään rahallisesti.
Olen lähinnä vkl:t töissä kun mies kotona.

Molemmat ollaan kokopäivätöissä, miehellä päälle vielä paljon työmatkoja. Lapset 4 ja 6v. päiväkodissa n. klo 7-16. Lisäksi 2-luokkalainen ip-kerhossa aina koulun jälkeen, 4-luokkalainen on itekseen kotona...
Tyytyväisiä ollaan lasten hoitopaikkoihin, koska viihtyvät siellä tosi hyvin. Päivät venyvät vaan aika pitkiksi (usein n. 16.30 ennen kuin ollaan kotona), eikä siinä paljoa aikaa illalla jääkään... mut tätähän tää on, onneksi on töitä =)

Silloin kun mies on "merillä" niin lasten hoitoajat on 9h, 20h, 36h tai jopa 56h. Silloin kun mies kotona niin lapset on parina päivänä viikossa hoidossa 8-16. Olemme tyytyväisiä koska lapset tykkäävät mennä hoitoon ja olla siellä. On minulla sitten pidempiä vapaitakin kun hoitoajat on noin pitkiä.

myy
Ovat kunnallisessa hoidossa 8pv /kk. Tehdään molemmat vuorotyötä, joten siks saadaan hoitopäivät noin vähäisiksi. niin ja ovat siis täysiä päiviä hoidossa, lyhyet päivätkin riittäisi. Joskus oikea hoidontarve on 2h, mut olen ajatellut lapselle olevan helpompaa olla sitten koko päivä mukana touhuissa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Disaronno:
Silloin kun mies on "merillä" niin lasten hoitoajat on 9h, 20h, 36h tai jopa 56h. Silloin kun mies kotona niin lapset on parina päivänä viikossa hoidossa 8-16. Olemme tyytyväisiä koska lapset tykkäävät mennä hoitoon ja olla siellä. On minulla sitten pidempiä vapaitakin kun hoitoajat on noin pitkiä.
Aiheen vierestä, sulla on tosi :p nimimerkki! Mun lempparijuomaa... =)

Gluteus maximus
minä teen 78% työaikaa ja 3-vuorotyötä. Mies on töissä arkisin 8-16. Meillä lapset on päiväkodissa ja olen tähän erittäin tyytyväinen. Lapset ovat hoidossa max. 3 päivää viikossa ja korkeintaan 8h päivässä, yleensä 6-7h/ päivässä.

56h hoidossa? Putkeen? :eek:

Saraldo
Lapsi on kunnallisessa päiväkodissa, yleensä 7-8 tuntia päivässä. Kumpikaan meistä ei tee lyhennettyä työaikaa, mutta mies aloittaa työt vasta kymmeneltä, joten tyttökin menee hoitoon vasta yhdeksältä. Mä olen sitten hakemassa klo 16-17. Ollaan oltu tyytyväisiä. Ainoastaan se, että tyttö on usein viimeisten joukossa odottamassa hakijaa, harmittaa :( . Olisi kiva päästä hakemaan jo aikaisemmin.

gissa
mulla kanssa mies merillä töissä, mutta mä teen normi päivätyötä just ton takia, eli meillä lapsi hoidossa ma-to 7-16 perjanatit mulla vapaata (osittainen hoitovapaa) isompi koululainen yksi kotona

Minä en jaksaisi tehdä pelkkää päivätyötä. Välillä tein pelkkää aamua ja iltaa ja viisikin aamuvuoroa putkeen oli tuskaa. Kolmivuorotyö tuo meille kaikille enemmän vapaata ja meillä tämä on toiminut.

Suski
Taisin jo johonkin kyselyyn vastata että tyttöni 1v 2kk on arkisin perhepäivähoidossa ja vien sen sinne 7.20-8.00 aikoihin ja haen 17 mennessä. Mulla liukuva työaika eli riippuu vähän päivistä. Mummo tai joku muu sukulainen tai tuttu hakee jos en ehdi viideks.. Lapsi on ihan tyytyväinen.

tiina
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Teetkö sinä tai miehesi lyhennettyä työaikaa?
Minkä pituisen päivän lapsesi ovat päiväkodissa?
Oletteko tyytyväisiä?
Meillä lapsi 2v5kk päiväkodissa, minä vien aamulla n. klo 9 ja isä hakee n. klo 16, perjantaisin klo 15, lisäksi meillä on yksi arkivapaa viikossa, eli 4pv/vko hoidossa. Olemme tyytyväisiä.

vuorotyöläinen
olen vuorotyössä ja mies päivätyössä. ryhmiksessä. viikonloput aina vapaat pojalla ja viikolla usein vapaata kun minä olen kotona ja mies viikonloppuisin. jos menen iltaan hoitoaika on muutama tunti kun vien myöhempään ja mies hakee kun pääsee töistä. jos aamuvuoro tai nukun yövuoron jälkeen tulee normihoitopäivä. yöt onneksi aina kotona vaikka mulla yövuoro kun mies tosiaan päivätyössä.

Yhteistyössä