Työssäkäyvät äidit, paljon teille jää palkasta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja laskuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tarkoitatko yksinhuoltajia ?
Nettoan noin 1700-1800, asumiseen menee 600 lyhennys+korko ja 220 vastike+vesi
Elarin ja lapsilisän kanssa koko nettoni on noin 2000
Vastaan kysymykseesi että noin 1000 palkasta

Meillä kyllä yhteinen tili miehen kanssa, mutta jos nyt niin laskee, että lainamenot puolitettaisiin, niin minulla jää käteen palkasta nettona suurinpiirtein 1900 e

Alkuperäinen kirjoittaja Kappas:
onpa teillä isot palkat ja pienet asumiskustannukset. No hyväpä niin.

Saman huomasin. Itselleni jää nettopalkasta lainanlyhennyksen puolikas vähennettynä myös noin 1000?, mutta muita asumiskustannuksia (vesi, sähkö, öljy) ja laskuja on niin reippaasti, että todellisuudessa "kääteen jäävä raha" on luokkaa 300-500? kuukaudesta riippuen.

Alkuperäinen kirjoittaja laskuri:
käteen, kun asumiskulut on maksettu?

No saan käteen n.2000e ja osuuteni asuntolainasta on n. 400e eli aika hyvin jää sen jälkeen käteen.
Mutta sitten kun on muutkin laskut maksettu niin ei enä niinkään hyvin.

Isoja palkkoja taitaa näillä naisilla olla, tosin mä oon niin skeptinen, etten usko puoliakaan mitä täällä ihmiset omasta elämästään kertoo. Millaista työtä tekee nainen, jolle jää asumismenojen jälkeen 1900e käteen, tai sitten minkälaiset asumiskustannukset noilla naisilla on. Mulle tulee jäämään 800 euroa asuntolainan jälkeen käteen, maksetaan puoliksi miehen kanssa, joten hurraamista ei ole, mutta tulen varmasti pärjäämään.

Alkuperäinen kirjoittaja Jep:
Alkuperäinen kirjoittaja Kappas:
onpa teillä isot palkat ja pienet asumiskustannukset. No hyväpä niin.

Saman huomasin. Itselleni jää nettopalkasta lainanlyhennyksen puolikas vähennettynä myös noin 1000?, mutta muita asumiskustannuksia (vesi, sähkö, öljy) ja laskuja on niin reippaasti, että todellisuudessa "kääteen jäävä raha" on luokkaa 300-500? kuukaudesta riippuen.

Minulla tuli tuossa lukivirhe ja kerroin tilanteen lainanlyhennyksen jälkeen, en kaikkien asumiskulujen ! Mutta jos tuohin nyt laskee sähkön ym, niin jäisiköhän noin 1500 e

mulla nettopalkka 1400? + elarit 260 + lapsilisä 300?= 1960
vuokra 94 neliön kämpästä (sisältää sähkön, veden, saunavuoron ja autopaikan) on 450?
eli käteen aumismenojen jälkeen jää 1510?

Vaihtelee jonkin verran. Asumiskulut - ilmansähköä ja vesimaksua - on vähän yli tonnin. Keskimäärin jää sen jälkeen noin 2000 euroa käteen. Luonnollisesti on kaikenlaisia muitakin menoja, joten ei tuo 2000 pelkkään huvitteluun jää käytettäväksi :)

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
mulla nettopalkka 1400? + elarit 260 + lapsilisä 300?= 1960
vuokra 94 neliön kämpästä (sisältää sähkön, veden, saunavuoron ja autopaikan) on 450?
eli käteen aumismenojen jälkeen jää 1510?

Tässä kysyttiin palkasta jäävää, ei kaikista tuloista.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiina:
Isoja palkkoja taitaa näillä naisilla olla, tosin mä oon niin skeptinen, etten usko puoliakaan mitä täällä ihmiset omasta elämästään kertoo. Millaista työtä tekee nainen, jolle jää asumismenojen jälkeen 1900e käteen, tai sitten minkälaiset asumiskustannukset noilla naisilla on. Mulle tulee jäämään 800 euroa asuntolainan jälkeen käteen, maksetaan puoliksi miehen kanssa, joten hurraamista ei ole, mutta tulen varmasti pärjäämään.
Mä työskentelen it-alan yrittäjänä ja asumiskustannukset on hieman yli tonnin. Plus sähkö ja vesi. Muita tuloja tässä huushollissa ei sitten olekaan kuin mun palkkani.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Vaihtelee jonkin verran. Asumiskulut - ilmansähköä ja vesimaksua - on vähän yli tonnin. Keskimäärin jää sen jälkeen noin 2000 euroa käteen. Luonnollisesti on kaikenlaisia muitakin menoja, joten ei tuo 2000 pelkkään huvitteluun jää käytettäväksi :)

Mitä teet työksesi?

Alkuperäinen kirjoittaja Tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:

Mitä teet työksesi?

Vastaus olikin jo tuossa, huomaa liksasta, että olet miesvaltasella alalla..:)

Yhteistyössä