Työpari

Ekokuun puolessa välissä Tuomas ehdotti, että menisimme heidän kesämökilleen. Vanhemmat olivat ulkomailla ja saisimme olla siellä rauhassa. Kysymys oli meidän kahdesta vapaapäivästä, keskellä viikkoa. Vähän epäröin, mutta keksin sitten kertoa vanhemmilleni meneväni ystäväni mökille, johon sisältyi veneilyä, joten en voisi ottaa lapsia mukaan. Kesälomani kolme viikkoa olin jo viettänyt tiiviisti lasteni kanssa ja Tuomas oli jäänyt vähemmälle huomiolle, joten suostuin.


Lähdimme tiistaina töiden jälkeen kohti mökkiä. Tuomas ei ollut kertonut sen enempää mökistä, muuta kuin sen, missä päin se sijaitsi.
Tulimme venesatamaan ja kannoimme kassit veneeseen. Sitten ajoimme veneellä noin 20 minuutin matkan saareen, jossa mökki oli. Saaressa ei ollut muita mökkejä, eikä ihan lähellä muita saaria.
- Tämähän on rauhallinen paikka
- Niin on. Ei tarvitse välittää muista ihmisistä, Tuomas sanoi hymyillen.


Mökissä oli kuitenkin sähkö ja juokseva vesi. Oli jo ilta, joten Tuomas ryhtyi saunan lämmitykseen ja minä tutustuin saareen. Tuomas kertoi, että saari oli parin hehtaarin kokoinen, joten ei se aivan pieni ollut. Sillä oli laakeat paljaat kalliot, mutta myös suojaavaa puustoa. Onneksi ilma oli silloin hyvä ja lämmin, vakka kesä olikin ollut melko kylmä.


Sitten menimme saunaan. Otimme kunnon löylyt, useammat sellaiset ja menimme uimaan. Saaressa ei tietenkään tarvinnut käyttää uimapukua ja se teki ihanan vapauden tunteen. Tuomakselle se oli vähän vaikeampaa, koska hänestä näki niin selvästi, että hän nautti tilanteesta. Hän juoksi perässäni kalu kovana, jonka huomasin, kun laskeuduin portaita. Uimme melko pitkän aikaa. Se oli sellaista vapautta, jota olin kaivannut. Ei tarvinnut huolehtia mistään, sai vain nauttia olemisesta. Uinnin aikana Tuomaksen kalu oli sentään kutistunut siedettäviin mittoihinsa, kun juoksimme taas iloisesti saunaan. Saunoimme ja uimme monta kertaa. Tuomas pesi minut ja minä hänet. Hänen kalunsa sojotti taas kovana, kun pesin sitä, mutta en antanut sen haitata.


Mökissä söimme iltapalaa ja joimme teetä.
- Kiitos kun toit minut tänne. Tämä on kyllä aivan ihanaa. Ei tarvitse murehtia mistään.
- Niin, kyllä täällä rentoutuu.
- Patisi tuo yksi, joka ei todellakaan näytä rennolta ja vilkaisin hänen college housuihinsa.
- Se vaan osoittaa viihtyvyytensä eri tavalla, kuin me muut.
- Aika hyvin lohkaistu. Sinusta on tullut aika sanaseppo.


Arvatenkin me rakastelimme ihanasti ja kruununa päälle me nukahdimme toistemme syliin. Heräsin aamulla ensin ja huomasin Tuomaksen kalun taas seisovan. Yritin hivuttautua aamu-uinnille, mutta samassa hän heräsi.
- Aiotko paeta minun sylistäni?
- En, tai siis ajattelin mennä aamu-uinnille.
- Mutta katso nyt minun tilaani.
- Se nyt on aina tuossa tilassa. En näe mitään poikkeavaa.
Tuomas kaappasi minut syleilyynsä. Hän hyväili minua joka puolelta ja antoi suukkoja kaikkiin paikkoihin, kuten olin häntä tse opettanut.
Sitten me rakastelimme ihanasti.


Menimme yhdessä pitkälle aamu-uinnille. Kello ei ollut vielä paljon, koska olimme nukahtaneet ennen kymmentä. Oli kaunis aamu.
Uinnin jälkeen kävimme saunassa pesulla ja kuivasimme.
- Minä en taidakaan pukea vaan olen nakuna, jos ei sinulla ole mitään sitä vastaan.
- Ei tietenkään, hän sanoi innokkaana.
En ollut harrastanut nudismia aikaisemmin, mutta kun tunsin itseni nyt vapaaksi, se vielä korosti tunnetta. Tuomas kuitenkin veti uimashortsit jalkaansa.


Hän tarjosi meille aamupalaa ulkona olevaan pöytään. En ollut kokenut sellaista luksusta pitkään aikaan, jos koskaan. Joimme kahvia ja söimme muhkeat sämpylät, aurinko lämmitti jo ihanasti. En osaa kuvitella mitään parempaa.
Kun olimme nauttineet olostamme aamiaispöydässä, Tuomas vei astiat ja kertoi tiskaavansa myös illan astiat, tunsin olevani kuningatar, ihana mies. Lähdin kuninkaalliselle kierrokselle tutkimaan tiluksia. Kävelin paljailla kallioilla yhtä paljaana kuin ne. Pompin ilosta. Mitä muuta ihminen kaipaa?

...jatkuu
 

Yhteistyössä