Työpari

Viime vuonna helmikuun alussa sain uuden työparin. Hän oli vähän aikaisemmin vapautunut varusmiespalveluksesta. Hän oli siis harjoittelija, joka lähtisi taas syksyn tullen opiskelemaan. Olimme myyntitehtävissä osastolla isossa myymälässä, jossa oli paljon muitakin osastoja. Sen tarkemmin en halua asiaa kertoa.


Tuomas oli 20-vuotias ujo, mutta ahkera poika. Hän oli kivan näköinen, hyvä käytöksinen ja nopea oppimaan. Aikaa myöten hän selvästi rentoutui minun kanssani ja oli parin kuukauden kuluttua jo aika puhelias. Olimme aina samassa vuorossa töissä, koska minun oli määrä olla hänen opettajansa. Hän oli minulle kovin kohtelias ja aloin pitää hänestä.


Minä olen 35-vuotias kahden lapsen, kaksi- ja neljävuotiaan, yksinhuoltajaäiti. Olin eronnut miehestäni elokuussa. En hae uutta miestä elämääni tällä hetkellä. Olin vielä aivan mitta täynnä edellisestäkin. Tuomasta en ajatellut sillä tavalla miehenä, vaikka hän ihan miehekäs onkin. Hän oli mukava työpari, jota pyysin kerran kahville vapaa-ajallani.


Kahvilassa emme puhuneet työasioista, vaan kaikkea muuta. Kerroin, että olin kahden pienen lapsen yksinhuoltajaäiti. En ollut sitä aikaisemmin hänelle paljastanut, vaikka kaikkea muuta olimmekin puhuneet. En sitä hävennyt, mutta alitajuisesti jokin oli pidätellyt minua kertomasta. Tuomas oli ehkä hieman yllättyneen oloinen, mutta suhtautui asiaan myönteisesti. Kun kysyin hänen yksityiselämästään, hän kertoi asuvansa vielä kotona, koska muuttaisi syksyllä muualle opiskelemaan. Hänellä ei ollut tyttöystävää. Kun kyselin tytöistä lisää, hän paljasti, ettei tyttöjä ollut aikaisemminkaan ollut ja hänellä oli poikuus tallella.


Olin huomannut helmikuusta asti Tuomaksen ihastuksen minuun. Nyt, kun hän oli puheliaampi, se tuli vielä selvemmin esiin. Oli aika selvää, että kokemattomuus naismaailmassa johtui hänen ujoudestaan. Nyt hän oli rohkaistunut puhumaan naisen kanssa luontevasti. Huomasin jonkin aikaa kahvilla käynnin jälkeen, ettei ihastuminen ainakaan ollut laantunut. Häntä eivät pienet lapset saaneet lannistumaan.


Keksin sopivan syyn pyytää häntä kotiini. Ajattelin siirtää huonekaluja olohuoneessani. Vien usein vapaapäivänäni lapset vanhempieni hoitoon. He ovat juuri jääneet eläkkeelle ja lastenhoito on heille mitä mieluisinta. Olin edellisenä päivänä pyytänyt Tuomasta tulemaan puolen päivän aikaan.
Hän tuli täsmälleen kello 12. Kerroin hänelle, miten olin ajatellut siirtää huonekaluja ja sitten vain toteutimme sen.


- Kiitos paljon. Se kävi äkkiä. Nyt juodaan kahvit. Vai maistuisiko joku muu?
- Kahvi käy hyvin.


Katoin meille pullakahvit keittiöön.
Hetken puhuimme asunnosta ja sen sisustuksesta, jota hän kehui tyylikkääksi, päätin kysyä häneltä henkilökohtaisen kysymyksen suoraan.


- Oletko sinä ihastunut minuun?
Tuomas tietenkin punastui niin suorasta kysymyksestä ja hänen oli vaikea vastata, mutta kyllä se sieltä tuli.

- Olen todella ihastunut, jos ihastunut on riittävä sana.
- No minä olen ollut aistivinani tällaista. Pitäisikö asialle tehdä jotakin, vai mitä haluaisit.


Hänen oli entistä vaikeampaa esittää asiansa.
- Minä haluaisin olla sinun kanssasi. Siis tarkoitan sillä tavalla.


Hänkin oli vuorostaan suora.
- Olisiko se sinusta sopivaa. Olen 15-vuotta sinua vanhempi ja kahden pienen lapsen äiti.
- En minä tiedä. Jos se ei ole sopivaa, niin pyydän anteeksi, että ehdotin sellaista.
- Minä tarkoitin, että ovatko nämä asiat sinulle ok. Eivätkö ne haittaa sinua.
- En ajatellut, että meidän pitäisi mennä naimisiin. Haluaisin, että opettaisit minua.
- Minä en ole ollut miehen kanssa lähemmäs vuoteen. En haluaisi nyt ryhtyä pidempään suhteeseen kenenkään miehen kanssa. En toisaalta kaipaa yhden illan suhdetta.
- En minäkään. Kai se opettaminen kestäisi vähän pidempään, kuin yhden illan.


Minua nauratti, mutta sain pidettyä kasvoni peruslukemilla.
Tuomas oli niin suloinen, etten voinut kieltäytyä hänen ehdotuksestaan. En pitänyt itseäni minään seksin papittarena, enkä myöskään puumana. Hän oli viaton nuori mies, joka tuntui arvostavan minua niin paljon, että antaisi poikuutensa minulle. En nähnyt asiassa mitään pahaa.


- Tämä ei kuulu normaalisti työparin opetuksen piiriin, mutta suostun, koska olet niin suloinen.
Tuomas hymyili ja oli hyvin kiitollisen näköinen, mutta ei saanut sanaa suustaan. Silitin hänen hiuksiaan ja poskeaan. Sitten suutelimme. Suutelu ei tuntunut olevan hänen vahva alueensa vielä, mutta uskoin hänen hallitsevan sen jo muutaman harjoittelukerran jälkeen.


Jatkoimme suutelua. Se tuntui hyvältä niin pitkän ajan jälkeen. En malttanut enää, vaan avasin hänen housunsa ja vedin ne alas. Alushousuissa oli mahtava pullistuma. Pelkkä suutelu oli saanut sen aikaiseksi. En kuitenkaan koskettanut pullistumaa, vaan vedin T-paidan pois päältäni ja pyysin häntä tekemään samoin omalle paidalleen. Hänellä oli harteikas vartalo, vähän lihaksikaskin. Erityisesti pidin litteästä lihaksikkaasta vatsasta. Sitten pyysin häntä riisumaan farkkuni. Minulla oli vyö, jonka kanssa hän ahersi jonkin aikaa, ennen kuin se suostui aukeamaan. Sen jälkeen hän avasi vetoketjun ja alkoi hivuttaa farkkujani lanteiltani. Vihdoin minulla olin vain pikkuhousut ja rintaliivit.


Vedin häneltä alushousut jalasta. Kalu seisoi suurena ja ylväänä yläviistoon. Hänen täytyi olla hyvin kiihottunut.


- Käydään pesemässä tämä ensin, niin sitten on mukavampaa.


Vei hänet kylpyhuoneeseen ja laitoin hänen käteensä vähän nestesaippuaa, mutta en koskenut kaluun vielä. Otin käsisuihkun käteeni, mutta hän sai itse pestä seisovan kalunsa. Se tulikin hyvin pestyä.
- Minulla ei ole ehkäisyä, Tuomas sanoi huolestuneena.

- Älä huolestu. Minulla se on kunnossa.

...jatkuu, koska tänne saa ladata vain lyhyehköjä juttuja
 

Yhteistyössä