Työpaikan huumeseula , näkyykö cipralex , entä opamox ?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja .....:
opamox ei näy seulassa bentsona kuten ei esim rivatrilkaan (varestä näkyy)... ei kai ne nyt verikokeita sentään ota??? seula otetaan kyllä virtsasta!
Meillä otettiin kyllä verikokeetkin (mm. pieni verenkuva), mutta seula tosiaan virtsasta. Ja reseptilääkkeethän saa näkyä, kun mainitsee ne ennen testiä ja varautuu esittämään reseptit testaajalle.
 
vieras
OK, mä oon luullut että huumetestit tehdään automaattisesti vain niillä aloilla, jossa työskennellään huumaavien aineiden parissa tai jos on vastuussa muiden hengestä (hoitsut, lekurit, bussikuskit, lentokaput) ja sitten vasta muualla jos on aihetta epäillä.
 
myy75
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
OK, mä oon luullut että huumetestit tehdään automaattisesti vain niillä aloilla, jossa työskennellään huumaavien aineiden parissa tai jos on vastuussa muiden hengestä (hoitsut, lekurit, bussikuskit, lentokaput) ja sitten vasta muualla jos on aihetta epäillä.[/quote

myös ph:lle tehdään testi, kaikille jotka työskentelee yksin lasten tms kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
OK, mä oon luullut että huumetestit tehdään automaattisesti vain niillä aloilla, jossa työskennellään huumaavien aineiden parissa tai jos on vastuussa muiden hengestä (hoitsut, lekurit, bussikuskit, lentokaput) ja sitten vasta muualla jos on aihetta epäillä.
No ei kaikille hoitajille, tai huumelääkkeiden (korvaushoito ) kanssa työskenteleville tehdä. Eikä lääkäreille. Noista muista en tiedä.
 
lasten kv-kouluissa tehdaan taalla kanssa huumetesteja valilla. Lahinna siis lukion puolella. Likalle ei ole vuoroa viela koskaan osunut. Kouluun mennessa kirjoitettiin lupalappuun suostumus, etta saa testin tehda. Siis tukasta otetaan hius ja se analysoidaan. Hiuksessa nakyy useamman kuukauden huumausaineet. Singaporessahan on nolla-toleranssi huumeiden suhteen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja McGarmiwa:
Mies joutu Olkiluodon lupaa varten käymään testissä ja hups ku näyttikin positiivista. No testi uusiks ja oli nega ja testin tekijät totes et joskus tulee virheellisiä tuloksia :eek:
Pikaseulat voi antaa vääriä positiivisia, yleensä näyttää väärin joko bentsot tai opiaatit. Näyte pitäisikin aina laittaa varmistusanalyysiin.
 
Spekuloija
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
OK, mä oon luullut että huumetestit tehdään automaattisesti vain niillä aloilla, jossa työskennellään huumaavien aineiden parissa tai jos on vastuussa muiden hengestä (hoitsut, lekurit, bussikuskit, lentokaput) ja sitten vasta muualla jos on aihetta epäillä.

Turvallisuusalalla tietyissä tehtävissä työskenteleville esim. rahan parissa.
Kaupanalalla turvallisuustehtävissä työskenteleville tehdään työhöntulotarkastuksessa ja satunnaistestejä silloin tällöin. Eli kyllähän ihmisiä testataan enemmän kuin saattaisi kuvitella. Poliiseja testataan ja varmasti monia muitakin valtion virkamiehiä, joiden toimenkuvaan kuuluu nuhteeton tausta.

Hyvällä tuurilla uuden työpaikan työhöntulotarkastuksessa pidetään ylläritesti. Eihän siinä ole mitään järkeä, että ihmisille varoitellaan 2viikkoa etukäteen testeistä. Itselle kävi näin. Rouskuttelen Normisoneja ja Cipralexiä reseptin kanssa, joten ei paljoa kuumottele nuo tulokset.

Jossain oli kirjoitettu osuvasti, että mikäli testeistä kieltäytyy, tulkitaan se usein positiiviseksi tuloksesksi tai hankalaksi luonteenlaaduksi. Eli vaikka kuinka hyvät perustelut olisi kieltäytyä, tulet tuomituksi vittumaiseksi ihmiseksi. :)
Asiahan kyllä taitaa olla niin, että se kellä ei ole mitään salattavaa, ei myöskään mitään salaa.


 
Meillä otetaan virtsanäyte joka lähetetään hesaan tutkittavaksi.

Muistaakos kukaan myytinmurtajaa,jossa ne söi unikkosämpylöitä ja kun ne söi niitä tarpeeksi paljon ni se näky huumetestissä :eek:
Et ei kannata ainakaan niitä syödä :whistle:
 
Spekulaattori
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Meillä otetaan virtsanäyte joka lähetetään hesaan tutkittavaksi.

Muistaakos kukaan myytinmurtajaa,jossa ne söi unikkosämpylöitä ja kun ne söi niitä tarpeeksi paljon ni se näky huumetestissä :eek:
Et ei kannata ainakaan niitä syödä :whistle:

Mutta eipä se haittaa, vaikka moisten sämpylöiden suurkuluttaja olisi, koska nuo testit eivät ole mitään partaveitsentarkkoja. Oikeuksiin kuuluu myös mahdollisuus riitauttaa tulos, jota seuraa uusi seula. Tulehduskipulääkkeet, burana, aspiriini yms. tavanomaiset arkipäivätuotteet saattavat vaikuttaa tulokseen ja niitä pitäisikin ammattimaisen terveydenhuollon osata kysellä ennen testejä.


Te kaikki, jotka käytte seuloissa, niin olettehan antaneet erikseen suostumuksen tai onhan ko. testit mainittu työsopimuksessa ???! Toivottavasi.. tai muuten -> työnantaja pulassa. aa.. ja onko teillä mielessä mitä aineita testeissä seulotaan?
Melko yleinen taitaa olla 5 aineen seula: thc, amfetamiini, kokaiini, bentsot ym. rauhoittavat, opiaatit. Itse olin yllättynyt kun testeissä jossa kävin seulottiin myös Buprenorfiini - opiaattien korvaushoitolääke. 8/ :) ihan hyvä vaan..
 
"vierailija"
Osaako kukaan sanoa kauan 2 vko:n kannabiksen polttelu näkyy huumeseulassa? Tuli poltettua joka päivä ton 2 vko:n aikana yht. noin 15g. Häviääkö kahessa viikossa. Mulla aikaa saada puhtaat 15 pv.
 

Yhteistyössä