Työpaikan huumeseula , näkyykö cipralex , entä opamox ?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Villi arvaus että opamox vois näkyä opiaattina. Aivan kuten Panacodit ja esim. Tuxikin. En kyllä ole varma mitä se sisältää. Dokaamistakin kannattaa välttää just ennen tai voipi tulla amfetamiini plussalle. Joissain pikatesteissä siis. Tuon saa kyllä oikaistua kunnon labratestissä.
 
??
no enhän mä voi hakea enää mitään töitä!!! Mä käytän opiaatteja ja nyt kesällä loppuu määrä aikanen työsopimus! En mä uskalla hakee töitä, vähän ois noloo joutuu kieltäytyy seulasta!
 
??
[QUOTE="juu";23014912]Jos sulla on reseptit niihi niin nou hätä. P'äihteiden käyttäjiä noilla seulotaan ei mt-ongelmista kärsiviä.[/QUOTE]

mä en oo hullu. mä olen riippuvainen.
 
"vieras"
jos on resepti niin en todellakaan halua sitä näyttää ja leimaantua työpaikalla ja jos ei ole niin en voi antaa seulaa. onkohan se peruste irtisanomiselle? opiaattien käyttö ei vaikuta muuten mun työtulokseen mitenkään..
On peruste irtisanomiselle päihteiden käyttö ts. se et sulla ei ole reseptiä tai et halua antaa seulaa tai näyttää sitä reseptä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;23014715:
Villi arvaus että opamox vois näkyä opiaattina. Aivan kuten Panacodit ja esim. Tuxikin. En kyllä ole varma mitä se sisältää. Dokaamistakin kannattaa välttää just ennen tai voipi tulla amfetamiini plussalle. Joissain pikatesteissä siis. Tuon saa kyllä oikaistua kunnon labratestissä.
opamox on kyllä bentso, ei opiaatti. itse seuloista en kyllä tiedä että mitä kaikkea siellä testataan :)
 
juuuup
Mutta eipä se haittaa, vaikka moisten sämpylöiden suurkuluttaja olisi, koska nuo testit eivät ole mitään partaveitsentarkkoja. Oikeuksiin kuuluu myös mahdollisuus riitauttaa tulos, jota seuraa uusi seula. Tulehduskipulääkkeet, burana, aspiriini yms. tavanomaiset arkipäivätuotteet saattavat vaikuttaa tulokseen ja niitä pitäisikin ammattimaisen terveydenhuollon osata kysellä ennen testejä.


Te kaikki, jotka käytte seuloissa, niin olettehan antaneet erikseen suostumuksen tai onhan ko. testit mainittu työsopimuksessa ???! Toivottavasi.. tai muuten -> työnantaja pulassa. aa.. ja onko teillä mielessä mitä aineita testeissä seulotaan?
Melko yleinen taitaa olla 5 aineen seula: thc, amfetamiini, kokaiini, bentsot ym. rauhoittavat, opiaatit. Itse olin yllättynyt kun testeissä jossa kävin seulottiin myös Buprenorfiini - opiaattien korvaushoitolääke. 8/ :) ihan hyvä vaan..
Tottakai buprenorfiini testataan, sen käyttö kun on Suomessa varmasti yleisempää kuin vaikkapa kokaiinin ja merkittävästi yleisempää kuin esim. heroiinin joka kuuluu tuohon opiaatit-luokkaan.
 
juuuup
Ootko siis jossain korvaushoidossa? Vai onko sulla resepti ja käytät lääkkeet väärin? Jos haet lääkkeet reseptillä niin ei pitäs olla ongelmaa sen seulan kanssa. Mutta sitten en tiedä miten menetellään jos olet kh:ssa.
Jos on korvaushoidossa niin saa sieltä hoidosta todistuksen työnantajalle. Mutta tässähän henkilö sanoi että ihan sama onko laillista vai laitonta käyttöä niin ei silti halua sitä työnantajan tietoon.
 
??
[QUOTE="vieras";23014953]On peruste irtisanomiselle päihteiden käyttö ts. se et sulla ei ole reseptiä tai et halua antaa seulaa tai näyttää sitä reseptä.[/QUOTE]

Oikeesti kamalaa! joudunko mä sit sossun asiakkaaks vai pitäkö mennä riskillä...?! kauheeta ois koko ajan jännittää et otetaanko seula! tähän asti en oo tiennyt et sitä voidaan ottaa joten tän sopimuksen aikana tuskin enää otetaankaan..
 
juuuup
Oikeesti kamalaa! joudunko mä sit sossun asiakkaaks vai pitäkö mennä riskillä...?! kauheeta ois koko ajan jännittää et otetaanko seula! tähän asti en oo tiennyt et sitä voidaan ottaa joten tän sopimuksen aikana tuskin enää otetaankaan..
Niin mistä aineesta nyt olikaan kyse? Eihän noita testejä tosiaankaan joka paikassa oteta. Mutta kyllä testistä kieltäytyminen tulkitaan 'likaiseksi' seulaksi. Jos sulta löytyy respa tai käytät muuten laillisesti niin sitten vaan sanot sen työpaikalla, ei ne saa sitä alkaa kertomaan ympäriinsä kaikille siellä työpaikalle joten tuskin leimaudut.
 
??
Niin mistä aineesta nyt olikaan kyse? Eihän noita testejä tosiaankaan joka paikassa oteta. Mutta kyllä testistä kieltäytyminen tulkitaan 'likaiseksi' seulaksi. Jos sulta löytyy respa tai käytät muuten laillisesti niin sitten vaan sanot sen työpaikalla, ei ne saa sitä alkaa kertomaan ympäriinsä kaikille siellä työpaikalle joten tuskin leimaudut.
opiaateista on kyse ja ihmiset on kyllä monet tosi ennakkoluuloisia joten uskon todellakin leimautuvani. Tiedän mistä puhun.
 
Jos se on työterveystarkastuksessa niin eihän ne edes saa kai sille pomolle kertoa mitään yksityiskohtia mistään seuloista vaan sen, onko soveltuva vai ei. Eli todennäköisesti ei tarvitse millekään ennakkoluuloiselle maallikolle selitellä yhtään mitään. Eli ei kannata työpaikalla sanoa mistään resepteistä tai pillereistä mitään. Jos pomo vaikka jotakin tietäiskin, (mitä sen ei siis edes pitäis saada tietoonsa jos et kerro), ja levittelisi jotakin juttuja, se on työsuojeluasia josta se joutuu vastuuseen. Jos joku hoitsu kertoilee juttuja ympäriinsä, sen ura on kyllä katkolla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;23014976:
Nimi johtaa harhaan =)
no niin muuten johtaa! saati se että sama lääke voi mennä eri maassa ihan eri nimellä (puhumattakaan eri firmojen samasta aineesta joita ei nimen perusteella tunnista samaksi lääkkeeksi ollenkaan) jos noita joutuisi työkseen tietämään ja muistamaan, niin voisin sanoa heti kättelyssä ettei musta olisi siihen :D
 
juuuup
opiaateista on kyse ja ihmiset on kyllä monet tosi ennakkoluuloisia joten uskon todellakin leimautuvani. Tiedän mistä puhun.
Ajattelin vaan että mitä tarkoitit opiaateilla, tarkoititko esim. heroiinia, panacodeja, subutexia... Meinasin vaan sanoa että vaadi verikokeet, niissä ei näy esim. bupren käyttö todellakaan kauaa :D No ei, ei kannattane sille linjalle lähteä vaan hoitaa homma ihan asiallisesti.

En oo mikään asiantuntija tässä mutta tuo viimeisin kirjoittaja osasi neuvoa hyvin (jos nyt sulla on se tilanne mihin hän neuvoa antoi).
 
Qwerty13
Villi arvaus että opamox vois näkyä opiaattina. Aivan kuten Panacodit ja esim. Tuxikin. En kyllä ole varma mitä se sisältää. Dokaamistakin kannattaa välttää just ennen tai voipi tulla amfetamiini plussalle. Joissain pikatesteissä siis. Tuon saa kyllä oikaistua kunnon labratestissä.

Nyt,nyt.....Kuka levittää tälläisiä urbaanilegendoja? O.O
Ei VARMASTI näy Opamox opiaattina (etsi netistä mitä ovat opiaatit...),vaan pikaseulassa
(tikku/tikut kastetaan virtsaan,tulos saadaan 5min sisään,muttei 100% varma) bentsodiatsepiininä ja laajassa seulassa
(labratyöntekijä tutkii tarkkaan virtsan,tuloksen kesto 1-3vk) oksatsepamina.
Jotta Opamox näkyisi seuloissa,pitää niitä käyttää runsaasti tai päivittäin...
Tuo "dokaamisesta amfetamiini plussalle "-on aivan samaaa tietämystasoa,kuin "opamox näkyy opiaattina" :DDD
Niin ei käy! Käyttäjät ainakin tietää että tuollainen on paskapuhetta,oman käytön peittelyä.... Toki,mullakin on näyttänyt vääriä positiivisia esim kannabis,bentsot ja amfetamiini,mutta ALKOHOLINjuominen ei siihen vaikuta,mitenkään. Olen itse k.hoidossa,(enkä juo alkoholia,vettä paljonkin). Siitä saa todistuksen. Mun työnantajat (teen kahta työtä) tietää,koska ollaan läheisiä ja olen itse asiasta kertonut,ilman mitään todistuksia tai huumeseuloja.
Mulla on hoidon takia seulat 1-3vk välein ja jos tulee väärä positivinen,sanon asiasta,virtsa lähtee laajempiin tutkimukseen ja tulos tulee 2-3vk kuluttua.
Toff/laaja seula kyllä kertoo totuuden,sitä on turha kiistää.
Pääasia = Ei tarvitse stressata,jos on puhdas !!
Jos on reseptitöntä käyttöä,niin kannattaa miettiä muutaman kerran,haluaako menettää työnsä jonkun vaivaisen opamoxin takia.
Ne voi hakea reseptille,jos pakko käyttää!
Jotkut jopa manipuloi seulatuloksia,se on typerää,epärehellistä.
 
vierailija
työntekijä kertoo paljonko Opamoxia on käyttänyt, lab.lähetteen tekevä työntekijä voi työntekijän suostumuksella käydä Reseptikeskuksesta katsomassa reseptin. Työntekijä kirjoittaa käyttömäärän lab.lähetteeseen. labrassa katsotaan vastaako kerrottu käyttömäärä/virtsasta löytyneeseen määrään.
Cipralex ei näy.
Työterveyslääkäri viime kädessä päättää/tulkitsee onko opamoxin käyttö ns normaalia vai ei, tai ottaako ns yliannostusta eikä oikein ole sovelias työhön mitä on tekemässä.Tai tarvitaanko myöhemmin kontrolllilab.huumetestejä esim. jos on kyse bussikuskista/rekkakuskista, toivon todellakin että niitä testejä tehdään ettei ajele pöllyssä kaduilla.
 
vierailija
Nyt,nyt.....Kuka levittää tälläisiä urbaanilegendoja? O.O
Ei VARMASTI näy Opamox opiaattina (etsi netistä mitä ovat opiaatit...),vaan pikaseulassa
(tikku/tikut kastetaan virtsaan,tulos saadaan 5min sisään,muttei 100% varma) bentsodiatsepiininä ja laajassa seulassa
(labratyöntekijä tutkii tarkkaan virtsan,tuloksen kesto 1-3vk) oksatsepamina.
Jotta Opamox näkyisi seuloissa,pitää niitä käyttää runsaasti tai päivittäin...
Tuo "dokaamisesta amfetamiini plussalle "-on aivan samaaa tietämystasoa,kuin "opamox näkyy opiaattina" :DDD
Niin ei käy! Käyttäjät ainakin tietää että tuollainen on paskapuhetta,oman käytön peittelyä.... Toki,mullakin on näyttänyt vääriä positiivisia esim kannabis,bentsot ja amfetamiini,mutta ALKOHOLINjuominen ei siihen vaikuta,mitenkään. Olen itse k.hoidossa,(enkä juo alkoholia,vettä paljonkin). Siitä saa todistuksen. Mun työnantajat (teen kahta työtä) tietää,koska ollaan läheisiä ja olen itse asiasta kertonut,ilman mitään todistuksia tai huumeseuloja.
Mulla on hoidon takia seulat 1-3vk välein ja jos tulee väärä positivinen,sanon asiasta,virtsa lähtee laajempiin tutkimukseen ja tulos tulee 2-3vk kuluttua.
Toff/laaja seula kyllä kertoo totuuden,sitä on turha kiistää.
Pääasia = Ei tarvitse stressata,jos on puhdas !!
Jos on reseptitöntä käyttöä,niin kannattaa miettiä muutaman kerran,haluaako menettää työnsä jonkun vaivaisen opamoxin takia.
Ne voi hakea reseptille,jos pakko käyttää!
Jotkut jopa manipuloi seulatuloksia,se on typerää,epärehellistä.

tuosta manipuloinnista vielä... ei ole ensimmäinen kerta kun ei ole voimassa olevaan kuvallista henkilöllisyystodistusta mukana, ei ole ollenkaan eikä näin ollen testiä voi tehdä. tai työntekijä juo vettä tainnoksiin asti ettei virtsaa voi tutkia.. Ja nämä kaikki jutut hoitohenkilökunta kyllä tietää, ja jos ei oikein testit onnistu niin ei ole sitten sovelias työhönsä jos ei oikein onnistu millään se testin antaminen.
tai työntekjä käy lab. lähetettä varten hoitajalla (random testit) ja sitten lähteen juomaan vettä litratolkulla. niin nämä tyypit pitää ihan kädestä pitäen saattaa labraan niin kuin lapset jotta testin saadaan tehtyä kunnolla.
 

Yhteistyössä