Työkkärin mielestä varmaan pitää hakea työtä jossa tarvitaan autoa vaikka mulla ei autoa olekaan

  • Viestiketjun aloittaja Työtön
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mä...;30623175:
Ehkä siksi, kun sä valehtelet. Olen ollut monissa kaupunkien ja kuntien kotihoitojen palveluksessa ja jokaisessa on ollut auto. Ja meillä on myös ollut autottomia töissä, ovat joko tehneet taukopaikan ympärystää, jonne pääsee fillarilla tai sitten tehneet kauimmaista lenkkiä firman autolla.
No minä en ole ollut kuin kahden kunnan palveluksessa, joista ensimmäisessä oli auto.
Pieni maalaispitäjä, n 3000 asukasta. 1 auto ja n 10 työntekijää. Eli pääsääntöisesti omilla mentiin. Pari työntekijää pystyi kiertämään kylän paikkoja polkupyörällä.

Toinen työnantajani n 25 000 asukkaan kaupunki. Ei autoa, omilla mennään. En tiedä miten keskustan tiimissä, mutta ainakaan muualla ei pärjää polkupyörällä kahdestakin syystä 1. matkan pituus ja 2. matka-aika. Ei työnantaja suostu siihen että joku veivaa polkupyörällä 5 km matkaa ties kuinka kauan jos sen voi hoitaa paljon nopeammin autolla.
 
sittin
Työkkäri ei vrmaan tarkista kaikkien autotilannetta tarjotessaan työpaikkoja. Kun voihan olla, että olisitkin hankkinut sen auto vaikka eilen. He vain tarjoavat potentiaalisia paikkoja, olisit iloinen.
 
"a p"
Nyt on tullut avoimeksi viisi paikkaa omalla paikkakunnalla, kaksi vakinaista työtä ja kolme määräaikaista. Noissa onnistuisi käydä töissä kävellen tai pyörällä eikä itse työssä tarvitse omaa autoa. Eli ei muuta kuin hakemuksia laittamaan. :) Noita työpaikkoja ei ollut työkkärin sivuilla lainkaan vaan kunnan omilla sivuilla vain, onneksi tajusin katsoa sieltäkin. Ei ole ihan mun suuntautumista nuo kaikki, mutta työkokemusta löytyy noista kuitenkin.

Toki nyt kuitenkin menen sinne työhaastatteluun mistä eilen kirjoitin kun eihän noista toisista tiedä vielä pääseekö niihin.
 
[QUOTE="a p";30623180]Että mua ottaa päähän tuollaiset jotka väittää valehtelijaksi vain sen takia, että kuvitellaan tietävänsä jokaisen paikkakunnan asiat. Mä olen ollut töissä tämän paikkakunnan kotihoidossa ja tiedän miten täällä asiat on.[/QUOTE]
No nythän sä kerroit että oletkin ollut tämmösessä työssä ja oletkin tietävinäs kaiken kokemuksesi perusteella. Luulis nyt oikeesti firmalla olevan auto lainaksi jos vaaditaan sellainen - ettei tarttis mitään muuta kuin AJOLUPA/kortti.

Mitä sä sit tuut tänne valittamaan tai kyselemään jos tiedätki näist asioista :D ei ollu tarkoitus loukata tai mitään, mutta mun kuulemastani firmoista niin saa autoa lainaksi jos vaaditaan sellainen sillä eihän firmalla olis enää ideaa vaatia koko paska, jos ei ole edes laina-autoa! siis että oma autohan olisi parempi etu ja halvempaa vain, eikä pakollista kuten aikasemmin selitin. ihan hölmöö mun mielestä, jos joka ikisen työntekijän tulisi olla oma auto käytössä työssään, eikä pelkästään B-kortti taskussa riittäisi jos ymmärrätte mitä ajan tässä takaa :)
 
Viimeksi muokattu:
"a p"
No nythän sä kerroit että oletkin ollut tämmösessä työssä ja oletkin tietävinäs kaiken kokemuksesi perusteella. Luulis nyt oikeesti firmalla olevan auto lainaksi jos vaaditaan sellainen - ettei tarttis mitään muuta kuin AJOLUPA/kortti.

Mitä sä sit tuut tänne valittamaan tai kyselemään jos tiedätki näist asioista :D ei ollu tarkoitus loukata tai mitään, mutta mun kuulemastani firmoista niin saa autoa lainaksi jos vaaditaan sellainen sillä eihän firmalla olis enää ideaa vaatia koko paska, jos ei ole edes laina-autoa! siis että oma autohan olisi parempi etu ja halvempaa vain, eikä pakollista kuten aikasemmin selitin. ihan hölmöö mun mielestä, jos joka ikisen työntekijän tulisi olla oma auto käytössä työssään, eikä pelkästään B-kortti taskussa riittäisi jos ymmärrätte mitä ajan tässä takaa :)
Niin olen ollut KOTIHOIDOSSA hetken aikaa töissä alueella jossa pärjäsi PYÖRÄLLÄ. Vakituista työpaikkaa täällä EI kotihoidosta saa jos ei ole autoa käytettävissä. Työ johon hain ei kuitenkaan ole kotihoidossa enkä ole tuollaisessa työssä ollut eli älä tee nyt mitään oletuksia.

Työnantaja on KUNTA jolla EI ole autoa hoitajille. Miksi tätä on niin vaikea tajuta?
 
vierailija
[QUOTE="a p";30556791]Et sä tee tuolla tiedolla yhtään mitään.
Jos tietäisi paikkakunnan, niin voisi koittaa selvittää ratkaisuja kulkemisongelmaasi. Tiedä vaikka jotkut naapurisi pystyisivät järjestämään kimppakyydin tms. Jos siis haluaisit ratkaisun ongelmiisi?[/QUOTE


Naapuritko järkkää kimppakyytiä VUOROTYÖHÖN VIIKON JOKAISENA PÄIVÄNÄ/vähintään arkipäivät sen muutaman palkkajakson ajan että toinen saa vähän säästöön autoon?! Veikkaan että niiden aikataulu ei natsaa sen vuorotyön kanssa, sitten kun et saakkaan kyytiä nii työsopimus irtisanotaan...tässä taas järjen käyttö sallittua..voi luoja näitä ketkä luulee että asiat menee ku kusi lautaa pitkin kun ehdottaa kaverille tämmöstä vaihtoehtoa....pomppaa suolle
 

Yhteistyössä