Työkkärin mielestä varmaan pitää hakea työtä jossa tarvitaan autoa vaikka mulla ei autoa olekaan

  • Viestiketjun aloittaja Työtön
  • Ensimmäinen viesti
"vieraana"
Eikö tämän ketjun aloituksen tarkoitus ollut moittia työkkäriä siitä, että se käskee hakemaan työtä, johon ei ole edellytyksiä päästä? Eli työhön tarvitaan kulkuneuvo, oma, jota ei ole?
Minusta työkkärin juttuja voi aivan hyvin kritisoida, koska työkkäri on täynnä itseään täynnä olevia ämmiä, jotka katsoo työnhakijoita nenänvarttaan pitkin. Miehet ovat siellä yleensä olleet niitä, joilla on oikeasti halu etsiä ratkaisuja eikä ehdottaa/pakottaa idioottimaisia paikkoja.
Monen virkailijan selvä tarkoitus on A) vittuilla työnhakijoille B) saada porukkaa karenssiin. Ei se, että kohtaako työ ja tekijät oikeasti. Samoin työkkärissä istutetaan hakijoita tuntitolkulla, koska työttömillähän ei ole muuta tekemistä ja virkailijat eivät edes yritä näytellä tekevänsä töitä vaan rupattelevat ja naureskelevat toisten kanssa ja ovat syömässä ja kahvilla.

Toinen ongelma ap on se, että todella moni valehtelee siitä, että autoa ei muka ole. Itsellänikin on tälläinen tuttu. Ja sitten ne, joilla sitä autoa ei oikeasti ole eikä siihen ole varaa, kärsii näistä valehtelijoista.
Työkkäri ei voi pakottaa ketään ostamaan autoa eikä auton omistaminen ole vaatimus siihen,, että voi olla työkkärissä työtön työnhakija.
 
Kyllä, ap:n tarkoitus epäilemättä oli moittia työkkäriä siitä, että menivät työtä tarjoamaan. Muut keskustelijat olivat vaan niin asiattomia, että yrittivät keksiä ratkaisuehdotuksia, jotta ap voisi ottaa työn vastaan. Vähemmästäkin tarvitsen-vain-liiton-rahoja-henkilö hermostuu.
 
joopati joo
[QUOTE="vieraana";30568201]Minusta työkkärin juttuja voi aivan hyvin kritisoida, koska työkkäri on täynnä itseään täynnä olevia ämmiä, jotka katsoo työnhakijoita nenänvarttaan pitkin. Miehet ovat siellä yleensä olleet niitä, joilla on oikeasti halu etsiä ratkaisuja eikä ehdottaa/pakottaa idioottimaisia paikkoja.
Monen virkailijan selvä tarkoitus on A) vittuilla työnhakijoille B) saada porukkaa karenssiin. Ei se, että kohtaako työ ja tekijät oikeasti.QUOTE]

Mitenköhän se työkkäri on sellaiseksi työpaikaksi muodostunut, että sinne hakee ja pääsee vain nuo ilkeät ihmiset? Eiköhän fakta ole se, että moni työtön suuttuu virkailijalle siitä, että hänen pitää hakea työtä joka ei huvita? Mutta kun se ei ole sen virkailijan vika. Kenenkään ei ole pakko olla työkkärin asiakas. Mutta jos haluaa työkkäristä rahaa, on vähän niinkuin pelattava niiden säännöillä. Pointti on se, että työtä tulee haluta vastaanottaa, tai sitten karenssia.

Voin kuvitella miten työkkärin käytävät täyttyvät työn"hakijoista", joilla ei ole pienintäkään halua lähteä tekemään tarjolla olevia töitä. Rahaa pitäisi kuitenkin saada. Sitten kun työtä haluttomia karenssilla painostetaan, on yhtäkkiä virkailija se k*sipää.
 
.vieras.
[QUOTE="a p";30622683]Niin kirjoitinko etten menisi? Huvittaa vain tuo kun hakemuksessa lukee ettei mulla ole autoa käytettävissä ja silti kutsuvat työhaastatteluun.[/QUOTE]

Käytännössä se tarkoittaa tukien katkeamista sulle.
 
.vieras.
[QUOTE="a p";30622714]Miten niin muka tarkoittaa? :D[/QUOTE]

Olet keksinyt kahdeksan sivun verran juonenkäänteitä kotihoidosta vuorotyöhön kertomatta tarkkaan, mitä työ tarkalleen on. Oletatko meidän vielä tätä paskanjauhantaa uskovan ilman kunnollista kertomusta, mistä on kyse?

Kertomuksessasi jokin ei täsmää todellisuuden kanssa. Ennustan pitkää karenssia. Älä pliis jatka jauhamalla sitä, minkä olet jo pyöritellyt aika moneen kertaan täällä.
 
"a p"
Olet keksinyt kahdeksan sivun verran juonenkäänteitä kotihoidosta vuorotyöhön kertomatta tarkkaan, mitä työ tarkalleen on. Oletatko meidän vielä tätä paskanjauhantaa uskovan ilman kunnollista kertomusta, mistä on kyse?

Kertomuksessasi jokin ei täsmää todellisuuden kanssa. Ennustan pitkää karenssia. Älä pliis jatka jauhamalla sitä, minkä olet jo pyöritellyt aika moneen kertaan täällä.
Ei hitto mikä idiootti olet. :D No ei todellakaan tule karenssia päivääkään joten lopeta paskanjauhanta. Enkä todellakaan palstalla kerro mistä työstä tarkalleen ottaen on kyse. Sä voit siellä vähä-älyisessä päässäsi keksiä kaiken maailman tarinoita musta jos se saa elämään sisältöä. Itse tiedän faktat.
 
.vieras.
[QUOTE="a p";30622755]Ei hitto mikä idiootti olet. :D No ei todellakaan tule karenssia päivääkään joten lopeta paskanjauhanta. Enkä todellakaan palstalla kerro mistä työstä tarkalleen ottaen on kyse. Sä voit siellä vähä-älyisessä päässäsi keksiä kaiken maailman tarinoita musta jos se saa elämään sisältöä. Itse tiedän faktat.[/QUOTE]

Huomiohuorauksesi on täysin käsittämätöntä. Ihan varmaan itse tiedät faktat, mutta jossain kohtaa valehtelet. Kuvitteletko muuten jonkun sinua pitävän älykkäänä?
 
.vieras.
[QUOTE="a p";30622783]:LOL: :LOL: Lopeta nyt jo pelle. :D[/QUOTE]

Tämä on sinulta se 'voi hitto, mutta ehkä voin seivata vielä nimittelyllä ja muutamalla naurupallolla' -lopetus. Eikö stooriin enää tulekaan uusia käänteitä? Mahdollisesti sairauksia, rajoitteita, muita yllätyssukulaisia kuin miehen kolme yllätyslasta?
 
"a p"
Tämä on sinulta se 'voi hitto, mutta ehkä voin seivata vielä nimittelyllä ja muutamalla naurupallolla' -lopetus. Eikö stooriin enää tulekaan uusia käänteitä? Mahdollisesti sairauksia, rajoitteita, muita yllätyssukulaisia kuin miehen kolme yllätyslasta?
Tollo olet kun et tajua, että aloituksen pointti oli että miksi työkkäri käskee autottoman ihmisen hakea työtä jossa tarvitaan autoa. Mitä hyötyä on sinne omiin tietoihin laittaa rasti kohtaan ei kun kysytään onko autoa käytettävissä jos sillä tiedolla ei ole mitään merkitystä.

Aloituksen pointtina ei ole mun lainan saamiset, miehen lapset (ei arvon idiootti mitään yllätyslapsia ole) jne. Mutta jatka toki jos saat paremman mielen. Mä en kuitenkaan sun toiveista huolimatta tule saamaan päivääkään karenssia. Aika ilkeä pitää muuten ihmisen olla jos toivoo toiselle karenssia. Sä tulet nyt toki tähän väittämään ettet sellaista toivonut, mutta kyllä se on selvää että sillä tuolla lapsellisella tietämättömällä vittuilullasi yritit kiukuspäissäsi sanoa.

En pidä sua älykkäänä, älä pelkää.
 
"Ihmettelevä"
Missä kohtaa on vieraan mielestä valehdellut? Kyllä mäkin ihmettelen tuota työvoimatoimiston toimintaa kun eihän tuossa ole mitään järkeä. Eihän tässä ollut nyt oleellisinta se mitä työtä ap on hakenut tai montako lasta hänellä on vaan työvoimatoimiston toiminta. Miksi edes kysyä autosta jos vastauksella ei ole mitään merkitystä?

Miten ap:lle muuten tulisi pitkä karenssi kun hän on kuitenkin hakenut työtä ja ilmeisesti menossa haastatteluun?
 
Siis yleensä niillä firmoilla olis oma auto jonka työntekijä sais lainaksi mutta työntekijäkin mun ymmärtääkseni osallistuis auton kuluihin - halvemmakshan se vaan menee jos omaa auton ja käyttäis sillä työajoon, PAREMPI ETU omalla autolla.

ootko koskaan kuullut kuin "firman paku" tms.? tottakai ne ottaa ensimmäiseks ne hakijat joilla on oma auto käytössä, mutta autottomat ovat vaan viimeisenä listalla - eli kyllä autottomalla on kuitenkin mahdollisuus päästä töihin.

Toinen mahdollisuus on pitää välivuosi jolloin sä teet jtn paskempaa työtä ilman että tarvitaan tutkinto/koulutus ja haet sitten toiselle alalle opiskelemaan jossa ei vaadita autoja. Voithan sä lisätä työkkärin profiiliisi että esim. asiakaspalvelutyöt myös kelpaavat, vaikka olisit vaikka helvetin autoasentajaksi valmistunut.

Se on sun hommas tehdä sun profiilis ittes näköinen siellä työkkärissä, niin helpottavat sitten työkkäritätienkin työtä! Eivät ne sua tahallaan kiusaa kun sulla on mahollisuus kertoa niille mitä töitä sä pystyt tekemään tutkintos lisäksi koska ei kaikki välttämättä vaadi koulutusta
 
"a p"
Siis yleensä niillä firmoilla olis oma auto jonka työntekijä sais lainaksi mutta työntekijäkin mun ymmärtääkseni osallistuis auton kuluihin - halvemmakshan se vaan menee jos omaa auton ja käyttäis sillä työajoon, PAREMPI ETU omalla autolla.

ootko koskaan kuullut kuin "firman paku" tms.? tottakai ne ottaa ensimmäiseks ne hakijat joilla on oma auto käytössä, mutta autottomat ovat vaan viimeisenä listalla - eli kyllä autottomalla on kuitenkin mahdollisuus päästä töihin.

Toinen mahdollisuus on pitää välivuosi jolloin sä teet jtn paskempaa työtä ilman että tarvitaan tutkinto/koulutus ja haet sitten toiselle alalle opiskelemaan jossa ei vaadita autoja. Voithan sä lisätä työkkärin profiiliisi että esim. asiakaspalvelutyöt myös kelpaavat, vaikka olisit vaikka helvetin autoasentajaksi valmistunut.

Se on sun hommas tehdä sun profiilis ittes näköinen siellä työkkärissä, niin helpottavat sitten työkkäritätienkin työtä! Eivät ne sua tahallaan kiusaa kun sulla on mahollisuus kertoa niille mitä töitä sä pystyt tekemään tutkintos lisäksi koska ei kaikki välttämättä vaadi koulutusta
Voi luoja. Hoitoalalla ei ole yleisesti vaatimuksena auto! Eli miksi hitossa vaihtaisin alaa syynä auto!!!

Ei ole olemassa kunnallisella työnantajalla mitään "firman pakua". Ei todellakaan. Omia autoja käyttävät esim. kotihoidon ja kotisairaanhoidot hoitajat. Miksi tätä on niin vaikea tajuta.
 
Vierass
Jos loistat siellä haastattelussa, niin ne palkkaa sut ja hommaavat kunnalle leasing-auton. Joku Kia ei paljoa maksa kuukaudessa yritykselle / kunnalle liisattuna. Mutta jos sä heti sanot, ettet voi millään etkä mitenkään tehdä töitä, niin siina tapauksessa et tule palkatuksi.
 
"mammax6"
Kessus mitä vajakeja tää ketju poiki..näyttäkääpä mulle 100€ auto missä on esim talvi ja kesärenkaat mukana ja se on leimattu..
Ja ai niin sehän kulkee pyhällä hengellä ja saati että siihen pitäs mitään n.700€ vakuutuksia ja veroja maksella vuodessa..tai että siihen huoltoja tai muita pitäs tehä..mutta ei..tämän ketjun perusteella KAIKILLA PITÄÄ OLLA VARAA SIIHEN SATASEN AUTOON!!
voi kessus...antaakaa kaikkien todellakin lisääntyä,suomi pelastuu..voi jessus..
AP toivottavasti hommat hoituu..käyt haastattelussa ja that it..Kyl ne viimeistää sie tajuaa että fillarillako sä kuljet :D
 
"a p"
Jos loistat siellä haastattelussa, niin ne palkkaa sut ja hommaavat kunnalle leasing-auton. Joku Kia ei paljoa maksa kuukaudessa yritykselle / kunnalle liisattuna. Mutta jos sä heti sanot, ettet voi millään etkä mitenkään tehdä töitä, niin siina tapauksessa et tule palkatuksi.
No ei todellakaan hommaa mitään autoa! :LOL: :LOL: Täällä ei esim. saa kotihoidosta vakituista työpaikkaa jos ei ole autoa käytössä. Ennen sai, mutta ei enää. Sijaisuuksia voi tehdä joskus tietyillä alueilla, mutta siihen se sitten jääkin.

Enkä todellakaan aio sanoa etten mitenkään voi tehdä työtä. Älä sellaista luule.
 
mä...
[QUOTE="a p";30623144]
Ei ole olemassa kunnallisella työnantajalla mitään "firman pakua". Ei todellakaan. Omia autoja käyttävät esim. kotihoidon ja kotisairaanhoidot hoitajat. Miksi tätä on niin vaikea tajuta.[/QUOTE]

Ehkä siksi, kun sä valehtelet. Olen ollut monissa kaupunkien ja kuntien kotihoitojen palveluksessa ja jokaisessa on ollut auto. Ja meillä on myös ollut autottomia töissä, ovat joko tehneet taukopaikan ympärystää, jonne pääsee fillarilla tai sitten tehneet kauimmaista lenkkiä firman autolla.
 
"a p"
Alkuperäinen kirjoittaja mä...;30623175:
Ehkä siksi, kun sä valehtelet. Olen ollut monissa kaupunkien ja kuntien kotihoitojen palveluksessa ja jokaisessa on ollut auto. Ja meillä on myös ollut autottomia töissä, ovat joko tehneet taukopaikan ympärystää, jonne pääsee fillarilla tai sitten tehneet kauimmaista lenkkiä firman autolla.
Enkä valehtele! Ei ole autoja niin ei ole autoja! Omilla autoilla pitää hoitajien siirtyä asiakkaan luota toisen luo. Eikä täällä sivukylien tiimeissä pärjää autoton mitenkään koska välimatkat on pitkiä.

Että mua ottaa päähän tuollaiset jotka väittää valehtelijaksi vain sen takia, että kuvitellaan tietävänsä jokaisen paikkakunnan asiat. Mä olen ollut töissä tämän paikkakunnan kotihoidossa ja tiedän miten täällä asiat on. Mulle ainoa mahdollinen työalue oli keskustan alueen tiimi jossa oli monta asiakasta pienellä alueella, mutta kyse vain sijaisuudesta koska sitä vakipaikkaa ei saa enää jos ei ole autoa!
 
Vierass
[QUOTE="a p";30623168]No ei todellakaan hommaa mitään autoa! :LOL: :LOL: Täällä ei esim. saa kotihoidosta vakituista työpaikkaa jos ei ole autoa käytössä. Ennen sai, mutta ei enää. Sijaisuuksia voi tehdä joskus tietyillä alueilla, mutta siihen se sitten jääkin.

Enkä todellakaan aio sanoa etten mitenkään voi tehdä työtä. Älä sellaista luule.[/QUOTE]
Jos kunta toimii fiksusti, niin se hommaa auton. Pienimmät autot saa liisattua alle 200 eurolla per kuukausi. Yhden auton avulla pystyy hoitamaan kuukaudessa monta mummoa tai pappaa. Jo yhdenkin mummon tai papan sairaalapaikka maksaa vuorokaudessa enemmän kuin auton kuukausileasing. Kotihoito tulee niin paljon halvemmaksi kuin laitoshoito, joten auton liisaaminen kannattaa.
 

Yhteistyössä