Työjuttuja

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Täällä puhutaan liikaa politiikkaa. Tähän ketjuun voisi arvon palstalaiset kertoa vähän itsestään ja työstään. Ja sitten toki voi laittaa kaikenlaisia työhön liittyviä juttuja. Suurin osa kumminkin käy töissä tai on ainakin joskus käynyt. Työnhaut ja urasuunnitelmat myös tähän.

Itse oon 45v nainen ja elän semmosta aikaa, että olisi varmaan viimeinen mahis yrittää erilaisiin hommiin. En vaan oo varma onko se sen arvoista. Olen toimistotyöntekijä, palkka 2500.
 
vierailija
Mulla tämmönen tilanne töissä: Työ ihan kauheeta paskaa ja kaikki duunikaverit siirtyneet muualle. Itellä vaan semmonen ongelma, että asun "väärässä suunnassa" ja edes yhtä läheltä todella hankala löytää duunia. Logistiikka-alan toimistohommia teen ja on kyllä semmosta paskaa, että oksat pois. Saa painaa pitkää päivää paskalla palkalla. Nytkin oon duunissa.

Valitettavasti ikä kohta 50v ja kun painanut tätä "samaa paskaa" 20 vuotta, niin se ei oo ees mikään valtti.

Kaiken huippu on se, että kun aloitin 2002, mun palkka oli 1800 euroa. Se oli silloin ihan hyvä palkka. Nyt 2500 eli aika saakelin huono palkka. Kaikki hinnat kumminkin tuplaantuneet noista ajoista.
 
vierailija
Teollisuuden ala, pitkäjännitteistä tietokoneen ääressä puuhastelua. Viimeinen palkkalaskelma oli 4200euroa. Työkaverit vaihtui just, todella upeita tyyppejä. Palkka laskee, mut en välitä.
Olen tehny erilaisia hommia erilaisilla palkoilla. Ei se raha mitään innosta, työn sisältö täytyy olla mielekästä.
On muutakin elämää, kuin työ.
 
vierailija
Oma duunini on aika surkee. Puhelinmyyntiä. Olen tehnyt tätä eri toimistoissa 15 vuotta. Oon ihan hyvä, harva tässä tiliä tekekään. Ite päässyt sellaiseen asemaan, että palkka melkein 3000 kuussa. Mut se vaatii paljon duunia. Yleensä mulla duuniajajat: MA-PE 17-21 ja sitten lauantai 10-14. Eli "vaan 24 h" viikossa. Ennen pidempiä päiviä, mut opin sitten noi parhaat ajat.

Pahinta tässä on se, että työkaverit vaihtuu koko ajan. Oon ollu samassa toimistossa nyt 4 vuotta. Täällä ei oo enää yhtään samaa jäljellä. Duunin kautta mulle on tullut yksi kaveri, johon pidän yhteyttä. Se oli mun ekasta duunipaikasta.

Mun eka duunipaikka oli aivan käsittämätön. Sovinisti pyöritti sitä ja käytti aika montaa naista hyväkseen. Semmosia juttuja, että naurattaa kaikki "meetoot".
 
vierailija
Terveydenhoitaja 51 v. olen ns "urani "huipulla. Palkka on hieman yli 3200 e.
Päivätyö, viikonloput ja pyhät vapaat. Työ on mielenkiintoista, asiakkaat pääosin mukavia sekä työtoverit ihan ykkkösiä.
 
Onko tämä normaalia
Mä olen ollut tässä duunissa 3 vuotta. Asiakaspalvelua ja puhelinmyyntiä. Nettona pääsee johonkin 2 tonniin. Oon ruvennut kyllä miettimään, että on tääkin aika ihmemesta.

Eli työntekijät vaihtuu aika paljon. Suurin osa työntekijöistä on nuorehkoja naisia (18-30). Omistaja on yli 40v mies. Ukon vaimo on entinen työntekijä, nykyään pomona toisessa konttorissa. Ukko filirttailee avoimesti ja tiedän että useemman kanssa harrastanut seksiäkin.

Muistan, että omassa työhaastattelussa oli aavistuksen outo tunnelma. Hiukan tuntui, että on semmoisia kepillä jäätä-heittoja. Mutta en lähtenyt niihin liiemmin mukaan. Sain työn ja oon sinällään saanut olla rauhassa kun en ton ukon heittoihin oo lähtenyt mukaan.

Onhan tää porukka aikamoinen kanalauma suoraan sanoen. Ja aikamoista draamaa etc. täällä on. Onneksi mulla on yksi kunnon ystävä täällä, se auttaa jaksamaan. Koko ajan kyl mietitään että mihin tästä lähtis.
 
Mä työskentelen rakennusalalla. Ei ole ainakaan tylsää tai yksipuolista. Työmaa vaihtuu ainakin viidesti kesäkauden aikana. Saa painaa just niin paljon kun viitsii ja palkkakin määräytyy sen mukaan. Tuntipalkka ois 16 euroa mutta harvemmin sillä mitään tulee tehtyä, vuosipalkka on ollut aina yli 30 000 ja siihen vielä kilometrit ja päivärhat päälle. Niin ja toki tuloksi myös tavallaan on huomioitava kolmen, neljän kuukauden lomautusajan päiväraha.

Jos omistaa ajokortin ja auton, on edes kohtuukuntoinen, osaa suomen lisäksi mitä tahansa toista kieltä eikä ole perhesyistä juuttunut tietylle alueelle, suosittelen. Työtä riittää ja palkka on oikeasti hyvä jos vaan vähääkään viitsii tehä.



Niijoo, sääolot pitää toki sit myös sietää. Se, että soittaa sadeaamuna työnantajalle että "täällä sataa" ja odottaa että saisi palkallisen vapaapäivän, on ainakin meillä varsin yleistä mutta ei vielä kertaakaan tuottanut toivottua tulosta :D
 

Yhteistyössä