työhaastatteluun inexille, miten pukeutua vakuuttavasti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työnhakija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

työnhakija

Vieras
Olen tällainen 18-vuotias, 162-senttinen tyttömäinen tyttö. Kesäksi hain inexille logistiikkatyöntekijäksi ja haastattelukutsun sain. Vaikka netissä näkyy paikasta aika paljon kakkaa, haluaisin todella sen työpaikan!

Nyt vain yritin miettiä, näytänkö epäuskottavalta. Lisäksi pelkään, että hermostuessani muutun kikattelijaksi. CV minulla tosin on tukena, viisi kesää olen ollut metsänistutuksessa ja turvesuolla plus muissa hommissa.

No, oliskos neuvoja pukeutumiseen yms? Ei tee mieli tyriä haastattelureissua, kumminkin kun sinne Lapista joudun edestakaisin lentelemään koulukiireiden keskellä.

Mitä logistiikkatyöntekijä tekee? Jos on varastotyö, niin perussiistit vaatteet käy. Jos toimistotyö, niin mene Sokokselle tai Stockmannille ja osta kunnon hame/housut+pusero+kengät. Ei mitään paljastavia vaatteita.

Puhu rauhallisesti ja mieti etukäteen vastauksia ainakin näihin kysymyksiin: Miksi haluat tänne töihin? Mitä taitoja sinulla on? Mitä heikkouksia?

Onnea hakuun!

Pukeudu niin kuin olisit jo töissä kyseissä paikassa. Esim jos haet toimistotyötä; hame, paita ja siistit kengät, jos haet kaupan kassalle; farkut, mukavat kengat ja siisti paita. Yleisilme tekee suuremman vaikutuksen kuin kalliit vatteet, joten hymy ja ryhti!

Siistit, puhtaat vaatteet. Puhtaat ja kammatut hiukset ja puhtaat hampaat. Älä haise valkosipulilta tai viinalta. Ole paikalla ajallaan, mielummin muutaman minuutin etuajassa. Ota mukaan henkkarit.

Yhteistyössä