Työhaastattelun jälkeen, miten nopeasti ilmoittelevat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olin viime viikolla työhaastattelussa ja lupasivat mahdollisimman pian ilmoitella (ilmeisesti vain siinä tapauksessa jos saan työpaikan). Miten nopeasti yleensä ilmoitellaan? Ja kannattaisko mun soittaa sinne esim. torstaina jos ei siihen mennessä ole mitään kuulunut?

Vastaus voi viipyä, jos valintoja harkitaan enemmän, mutta mä ainakin tiedustelisin sinuna työpaikkaa. Jos haastateltavia on ollut paljon, niin minä ainakin kaivan kyseisen henkilön pinosta ja harkitsen hänen palkkaamistaan juuri sen takia, että on ollut aktiivinen ja kiinnostunut työpaikasta! (Toisia ääripäitäkin löytyy, niitä joita se suoraan sanottuna v..tuttaa, että työnhakijat soittelee.

Mulla kävi näin, että perjantaina olin haastattelussa, tiistaina soittivat että olivat valinneet minut. Mulla taas meni viikko siitä että sain omat asiat selviksi eli työpaikalta ilmoittivat toisille haastateltaville reilun viikon kuluttua haastattelusta. Mutta soita ihmeessä itse työpaikalle jos ei ala soittoa kuulumaan...

Moikka, itse toimin esimiehenä (tosin äippälomalla juuri) vakuutusyhtiössä. Välillä meillä on useampia rekrytointeja päällä ja silloin suoraan sanottuna ärsyttää nämä "turhaan soittelijat". Eihän asia siis työntekijälle tietenkään ole turha, mutta ainakaan kaikkia esimiehiä ei siis vaikuta tämä soittelu. Pahimmillaan saattaa tulla jopa vähän kiusaantunut olo, varsinkin jos sama henkilö soittelee joka välissä: "Saitteko hakemukseni", "Koska päätätte", "Mikä on tilanne nyt". En muista että koskaan tällainen aktiivinen soittelu ainakaan meillä olisi edesauttanut paikan saamista, ei tietysti haitannutkaan, jos hakija on ollut muuten hyvä :)

Minusta järkevä firma ilmoittaa kaikille haastatteluissa olleille tuloksen. Jos ei, niin en haluaisi mennä sinne töihin (ei kunnioitusta työnhakijaa kohtaan ja käytöstapoja). Itse pistäisin vaikka sähköpostia, jos on luvattu nopea päätös. Muutenhan siinä usein voi mennä paljon pidempäänkin, jos vaikka olet ollut ensimmäinen haastateltava. Esimiehillä kun voi olla muutakin hommaa, kuin vain haastattelu ...

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä