Työ postissa?

• Viestiketjun aloittaja heip
  • Ensimmäinen viesti
Minnäi
Postilla ollaan oltu töissä jo vuodesta 98 ja vielä ollaan Itellan palveluksessa :D
Palkka hyvä! Ja meillä ihan paras työporukka! Iltahommia tehnyt, tehnyt elikkäs postinselvittelyä (kone ja käsinkäsittelyn erottelua sekä lajittelua) Nyt myöhemmin tehty muita hommia.

v
Asiakaspalvelu- tai lajittelukeskushommista ei kokemusta. Postinkantajana olen ollut. Ok hommaa sikäli, että aika itsenäistä, mutta fyysisesti kyllä raskasta välillä. Palkka ei mitenkään päätä huimaa, olisiko vakituisilla jakajilla nyt n. 1400 euroa/kk.

carla-81
Täällä yksi postinjakaja! Ja tykkään työstäni, tulee mukavasti päivän liikunta töiden lomassa suoritettua. Työaika on mukava, kesällä voi päästä parhaina päivinä jo kello 10 kotiin!!! Ja hyvin olen postin palkalla pärjännyt, asumme omistusasunnossa jne. Tällä hetkellä olen onnellisesti äitiyslomalla.

postista päivää
Mulla kokemusta postin jakelutyöstä 20 vuoden ajalta. Päivä alkaa aikaisin klo 5-7 välillä, riippuu jakelureitistä, loppuukin tietysti aikaisin, jos selviät töistäsi työajan puitteissa, muuten "saat" tehdä ylitöitä. Sisä- että ulkotyötä, josta jakelun osuus on ehkä vähän pienempi; raskasta fyysistä työtä. Palkka aloittelijalla aikas pieni, mulla nykyään 1820 euroa brutto.

Täällä myös
Tällä hetkellä yhteistekijanä olen, pääasiallisesti teen varhaiskantoa mutta jonkin verran perusjakelua päälle.
Palkka ei todellakaan ole päätä huimaava mutta hyvin on pärjätty. Ja niin kuin muutkin jo tuossa kirjoitti, työ on aika raskasta fyysisesti. Työt saa "urakoida", eli vaikka työaika ois 7h39min/pvä niin heti kun olet hommasi tehnyt niin saat lähteä kotiin.

täällä myös
Alkuperäinen kirjoittaja postista päivää:
Mulla kokemusta postin jakelutyöstä 20 vuoden ajalta. Päivä alkaa aikaisin klo 5-7 välillä, riippuu jakelureitistä, loppuukin tietysti aikaisin, jos selviät töistäsi työajan puitteissa, muuten "saat" tehdä ylitöitä. Sisä- että ulkotyötä, josta jakelun osuus on ehkä vähän pienempi; raskasta fyysistä työtä. Palkka aloittelijalla aikas pieni, mulla nykyään 1820 euroa brutto.
Tuo työpäivä alkamisaika riippuu hirveästi myös paikkakunnasta, meillä ekat tulee töihin vasta 7.00, viimeset 9.00, siis perusjakelun porukasta.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja no höh:
Ensin kysellään kokemuksia ja sitten toiset vasta niin ap ei kuitenkaan mitään kommentoi, aika tylsää...
Anna anteeksi. Olen puuhaillut tässä välillä muuta, niin en kerinnyt heti lukemaan vastauksia. Aika positiivisia kokemuksia teillä, kiva kuulla. Mulla olisi mahdollista päästä postiin töihin, sen takia vähän kyselin. Ilmeisesti aluksi lajitteluun ja sen jälkeen mahd. jakeluunkin. Mutta tosiaan nuo päivien pituudet ja tietysti työn ohessa saatu liikunta houkuttelevat :).

postilaisen tuttu
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja no höh:
Ensin kysellään kokemuksia ja sitten toiset vasta niin ap ei kuitenkaan mitään kommentoi, aika tylsää...
Anna anteeksi. Olen puuhaillut tässä välillä muuta, niin en kerinnyt heti lukemaan vastauksia. Aika positiivisia kokemuksia teillä, kiva kuulla. Mulla olisi mahdollista päästä postiin töihin, sen takia vähän kyselin. Ilmeisesti aluksi lajitteluun ja sen jälkeen mahd. jakeluunkin. Mutta tosiaan nuo päivien pituudet ja tietysti työn ohessa saatu liikunta houkuttelevat :).
Minkä mittaisia päiviä siitten tekisit? Siis jos ois vaan pelkkää lajittelua? Tietysti eri posteissa voi olla eri tapoja mutta minä olen ollut siinä luulossa että kukin jakaja lajittelee ite postinsa...

Hmm.
Olen yrittänyt päästä Postille töihin, mutta vaikka töitä kuulema olisi, eivät ole huolineet. Ihan outoa! Kokemusta toimistotöistä, tarkkuutta vaativista sellaisista, lajittelusta yms. Onko ne lapset syynä etteivät halua palkata "lapsellista" ihmistä?

Postilla ollut.
Postilla olin töissä pe-su jakamassa yöllä varhaisjakelu lehtiä (hesari,kaleva jne).

Työaika oli klo:00.00-05.00.

Palkka oli n.900e/kk, ihan hyvin 6-8päivältä kuussa ;)

täällä myös
Alkuperäinen kirjoittaja Hmm.:
Olen yrittänyt päästä Postille töihin, mutta vaikka töitä kuulema olisi, eivät ole huolineet. Ihan outoa! Kokemusta toimistotöistä, tarkkuutta vaativista sellaisista, lajittelusta yms. Onko ne lapset syynä etteivät halua palkata "lapsellista" ihmistä?
Ei ainakaan mulla ole ollut lapset esteenä postin töille... Meitä alle kouluikäisten lasten äitejä on ueampiakin töissä. Minä olin itse asiassa vielä vanhempainlomalla kun postilla työt aloitin, kuopus oli vain 6kk, eli eivät pelkää pienten lasten vanhempia!

niin
Alkuperäinen kirjoittaja Postilla ollut.:
Postilla olin töissä pe-su jakamassa yöllä varhaisjakelu lehtiä (hesari,kaleva jne).

Helposti saa tuon käteem tuolla työajalla kun ottaa kaikki lisät huomioon...

Postilla ollut.
Alkuperäinen kirjoittaja niin:

Juu niin saa, kun petoliitteistä sai aina jokaisesta extraa, jos sellainen oli kalevan mukana :) Mulle tuo oli just sopiva työ, helppo,lyhyt työ "päivä" ja sai vaan ajella autolla.

niin

Juu niin saa, kun petoliitteistä sai aina jokaisesta extraa, jos sellainen oli kalevan mukana :) Mulle tuo oli just sopiva työ, helppo,lyhyt työ "päivä" ja sai vaan ajella autolla.

No tarkotin lähinnä että kun saa 30% yölisän, jakeluautolisän, sunnuntailisän jne...

Potilla ollut.
No tarkotin lähinnä että kun saa 30% yölisän, jakeluautolisän, sunnuntailisän jne...
Juu tiedän mitä tarkoitit, tarkoitin kun vielä noidenkin lisäksi jos sattui olemaan petoliite sai vielä enemmän.

"postilainen"
Minä olen ollut 7,5 vuotta postissa töissä, postikeskuksessa siis esiselvityksessä. Suurimman osan tuosta ajasta olen opiskellut samalla päivät tai sitten ollut päivätöissä muualla, elikkäs iltahommia tehnyt 4 tuntia illassa. Nyt olen vanhempainlomalla. Mun mielestä palkka on ihan kohtuullinen, tulee kaikki iltalisät ja henkilökohtaiset lisät vielä päälle, mulla on 11,40? tunnissa.

Yhteistyössä