työ ja lapsi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viima80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

viima80

Vieras
Mitä mä teen. Ollaan yritetty lasta nyt jo 1.5 vuotta ja tarkoitus olis hakeutua joihin tutkimuksiin. mut se nyt vain venyy... no nyt olis tiedossa unelma duuni. sen kesto on kaks vuotta - projekti työ. en ole enään mikään nuori ja tiedän et hoidoissa voi vierätää vuosia ennekuin lapsen saa. mut jos saan työn niin pakko sitä lapsi juttua on siirtää. tää on niin ahdistavaa. kun kummankin tahtois mut ei voi saada kuin toisen. en tiedä kuinka jaksan odottaa kaksi vuotta! kun voihan sitä lasta alkaa odottamaan joskus keväällä 2012!!

minkä takia tuo työ tuli nyt eikä esim vuosi sitten!???

Ota työ ja yrittäkää edelleen lasta. Niin minä tekisin. Kuten itsekin sanoit, lapsi ei välttämättä tule heti. Ja jos tuleekin, niin sitten jäät työstä äitiyslomalle. Ei työn projektiluonteisuus sitä estä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Maisuli:
Ota työ ja yrittäkää edelleen lasta. Niin minä tekisin. Kuten itsekin sanoit, lapsi ei välttämättä tule heti. Ja jos tuleekin, niin sitten jäät työstä äitiyslomalle. Ei työn projektiluonteisuus sitä estä. :)

niin. olis vain kovin noloa kun saa unelma duunin ja sit mun tuurilla kuukauden päästä raskaan.... kuitenkin tosi harvinainen tilaisuus saada tehdä työtä johon koulutus ja joku muu maksaa palkan. suurin osa alani tekijöistä on yrittäjiä.

Jos se työ tuli nyt siks, että saat oikeasti ne ajatukset pois lapsesta.
Tää ei tarkota sitä, etteikö aihetta vois olla tutkimuksiin.
Itellä sen verran kokemusta että kumpikin osapuoli tutkittiin ja aika oli jo lapsettomuusklinikalle kun tärppäsi, meillä kyse oli oletettavasti siitä, ettei niitä ajatuksia vaan saanu muualle, vaikkei tietoisesti koko ajan ajatellutkaan

Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
Alkuperäinen kirjoittaja Maisuli:

niin. olis vain kovin noloa kun saa unelma duunin ja sit mun tuurilla kuukauden päästä raskaan.... kuitenkin tosi harvinainen tilaisuus saada tehdä työtä johon koulutus ja joku muu maksaa palkan. suurin osa alani tekijöistä on yrittäjiä.

Tiedän kyllä tunteen. Nimittän itsellänikin ura haaveissa ja hakusella ja lisääntyäkin pitäis yrittää taas jossain välissä. Tällä hetkellä ajattelen kuitenkin niin, että nyt haen töitä ja sitten jos alkaa tekeen mieli lasta, niin sitten yritetään. Se on todella ahdistavaa, kun joutuu kertomaan työnantajalle ja ymmärrän toisen osapuolen ärtymyksenkin työntekijän raskaudesta. Mutta ei täällä aina voi kaikkia muita ajatella joka asiassa. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja daa:
Jos se työ tuli nyt siks, että saat oikeasti ne ajatukset pois lapsesta.
Tää ei tarkota sitä, etteikö aihetta vois olla tutkimuksiin.
Itellä sen verran kokemusta että kumpikin osapuoli tutkittiin ja aika oli jo lapsettomuusklinikalle kun tärppäsi, meillä kyse oli oletettavasti siitä, ettei niitä ajatuksia vaan saanu muualle, vaikkei tietoisesti koko ajan ajatellutkaan

oon ollu lyhyemmissä projekteissä tän 1.5 vuoden aikana jo useamman kerran. ja kaikkea muutakin ollut jotka kyl ajatukset pois vienyt. toisaalta kyl se mielessä päivoittäin käy. toisaalta en koe ihan kamalaa ahdistusta ettei lapsia viel ole.

tää on niin mun tuuria...

enkä todellakaan ole mikään uraihminen. ja laspsen olisin tehnyt aikaisemmin jos olis vain sopiva kumppani löytynyt.

tos yks päivä mietin et meil vietettäisiin keväällä yks vuotissynttäreitä jos oli ekasta tärpänny.

Yhteistyössä