Tymä kysymys, mutta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hölömö'
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hölömö'

Vieras
Onko niin, että ovulaatiotesti ei näytä kuin kontrolliviivan sen jälkeen kun ovis on menny? Siis kun äsken tein testin, niin siihen tuli yhtä vahvat viivat eli tulkitsin, että ovis on päällä/tulossa. Mutta limoja bongatessa taas tuntuis, että ovis on jo menny. Mut ei kai se testi näyttäis plussaa, jos "tilanne on jo pois päältä"?

Auttakee avutonta tyhmää!!!!

En ymmärrä mitä edellinen vastaaja tarkoittaa "tulon päällä" lausahduksellaan mutta.. Jos et ole testannut ennen tuota positiivista testiä ovulaatiota, et voi tietää olisiko tuo eka ovisplussa (jonka jälkeen ovulaatio tapahtuu 12-24 h:n kuluessa) vai olisiko tuo edelleen ovulaatiosta johtuvaa piikkiä. Jotkuvat voivat saada esim. 2 - 3 päivää ovulaatioplussia putkeen, mutta jo ovulaatio on silloin jo mennyt :(
Ovulaation testaaminen tuli aloittaa riittävän ajoissa, testata joka päivä ja saada ensin haamuja jotka vahvistuvat plussaksi. Testaamisen voi lopettaa ekaan plussaan.

Minulla ei koskaan näyttänyt muuta kuin kontrolliviivan, ja epäilin että hormoneissani on jotain vikaa. Kuitenkin verikokeiden mukaan ovulaation pitäisi tapahtua ihan normaalisti. Hukkaan meni kyllä ovistikkuihin laitetut rahat minulta, toivottavasti ne tikut toimii edes jollain muulla. Itse en enää moisia osta.

Haamu tarkoittaa sitä, että lh:ta ei ole tarpeeksi lh-huippua varten. Myös haamuviiva on nega, vain tasavahvat tai vahvempi testiviiva on positiivinen tulos. En ole saanut itse ikinä pelkkää kontrolliviivaa, tosin kierto säännöllinen ja ovulaation ajankohta aina hyvin tiedossa, joten olen testannut vain niin lähellä ovista. Haamuviiva voi tulla kun ovis on lähestymässä, jolloin viivat tummuvat päivä päivältä, mutta haamuviiva voi tulla koko kierron ajan ja myöskin ovulaation tapahtumisen jälkeen.

Ensimmäistä lasta yrittäessä en saanut koskaan ovistesteillä kunnollista plussaa, aina olin tulkitsevinani, että testiviiva on vähän kontrolliviivaa heikompi. Lapsen kuitenkin sain, joten eivät nuo testit mitenkään sataprosenttisia ole ;) Varmaan on merkkikohtaisiakin eroja.

Samanlaisia kokemuksia kuin edellisellä. Testit eivät näyttäneet vahvaa viivaa ollenkaan, ainoastaan hyvin haaleita haamuja, ja silti ovulaatio tapahtui ja raskaaksi tulin. Tsemppiä yritykseen!

Yhteistyössä