Tylyjä löytöjä Euroopasta Echon kannalta katsoen :-o

  • Viestiketjun aloittaja faktavierailija
  • Ensimmäinen viesti
faktavierailija
 
Eli mitä voi tieteestä päätellä? Siihen ei ole luottamista.
Ensin oli mitokondrio-eevaa sun muuta akkaa Afrikan sydämessä, nyt ne ois Euroopasta.

"No tiede vaan korjaa itse itseään önnönnööö...."

Mä nostan jalat pöydälle ja odottelen tuloksia lähi-Idästä. Kyllä ne sieltä tulee. :giggle:
 
vierailija
Koska mikäli ihmislaji on alkujaan Euroopasta, poistuu se jokerikortti käytöstä, että kaikki me ollaan afrikkalaisia. Eihän sillä siis mitään oikeaa merkitystä ole mihinkään, mutta jostain syystä se jokerikortti on ollut hirveän tärkeä.
No sittenhän voidaan sanoa, että me kaikki ollaan eurooppalaisia. Ja pitäähän kadonneita heimoveljiä jelppiä!

Kenties pitäis antaa heille heidän maat takaisin!
 
Kaikki varmaan muistavat halveksivat käsitykset neanderthalilaisista. Minulle olikin suuri yllätys, että neanderthalilaisten dna:ta on kaikkein eniten eurooppalaistaustaisissa ihmisissä. Viime vuosina onkin havaittu, että neanderthalilainen osasi tehdä narua, työkaluja, verkkoja, ansoja, metsästysvälineitä, luolamaalauksia eli oli kognitiivisilta taidoiltaan erittäin kehittynyt.
 
vierailija
Eli mitä voi tieteestä päätellä? Siihen ei ole luottamista.
Ensin oli mitokondrio-eevaa sun muuta akkaa Afrikan sydämessä, nyt ne ois Euroopasta.

"No tiede vaan korjaa itse itseään önnönnööö...."

Mä nostan jalat pöydälle ja odottelen tuloksia lähi-Idästä. Kyllä ne sieltä tulee.
Hu-ooooohhhhh :eek:

Nimenmaan voi luottaa, koska tietoa tulee lisää korjaamaan/lisäämään tähänastisia käsityksiä. Löytöhän oli joitain miljoonia vuotta vanhempi kuin Afrikan Lucy, mutta eihän se uusikaan ollut siis Homo sapiens, vaan metrin mittainen kahdella jalalla kulkeva, toisin kuin meidän sukulaisapinat.

Toivottavasti löytävät lisää puuttuvia lenkkejä

Ja sori Ekko, olet aika ”lähellä” Bonoboa meidän muiden lailla :)
Ei siihen rukoilut auta :whistle:

ap

Bonobo lähempänä ihmistä kuin simpanssi
Bonobon lihaksisto on kuitenkin lähempänä ihmisen lihaksistoa kuin simpanssin lihaksisto. Se tarkoittaa, että bonobo on lähimpänä elävää ihmisen kantalajia.[3] Ihmisellä ja bonobolla on 98,7 prosentin DNA:n yhteneväisyys, ja eräs DNA:n 1,6 prosentin osuus ihmisellä on yhtenevä bonobon kanssa, mutta ei simpanssin kanssa.[4]

Bonobo on yksi viimeisimpinä löydetyistä suurista nisäkäslajeista[5]. Bonobo nimettiin omaksi lajikseen vasta vuonna 1929. Siihen asti sitä pidettiin samana eläimenä kuin simpanssia. Simpanssista eroavia piirteitä ovat kuitenkin kävely pystyasennossa, matriarkaalinen kulttuuri sekä seksuaalisen kanssakäymisen huomattava rooli bonoboyhteisöissä.

Eroja simpanssin ja ihmisen välillä
Suurimmat erot simpanssien ja ihmisen DNA:ssa ovat urosten Y-kromosomissa.[6] Simpanssilla (Pan troglodytes) on paljon vähemmän geenejä Y-kromosomissaan kuin ihmisellä. Simpanssin Y-kromosomi on kehittynyt sellaiseen suuntaan, että siemennesteen tuotanto on korkea.[7]

Simpanssin (Pan troglodytes) kivekset ovat yli kolme kertaa suuremmat kuin ihmisellä.[8]
 
vierailija
Eli mitä voi tieteestä päätellä? Siihen ei ole luottamista.
Ensin oli mitokondrio-eevaa sun muuta akkaa Afrikan sydämessä, nyt ne ois Euroopasta.

"No tiede vaan korjaa itse itseään önnönnööö...."

Mä nostan jalat pöydälle ja odottelen tuloksia lähi-Idästä. Kyllä ne sieltä tulee.
Hu-ooooohhhhh :eek:

Nimenmaan voi luottaa, koska tietoa tulee lisää korjaamaan/lisäämään tähänastisia käsityksiä. Löytöhän oli joitain miljoonia vuotta vanhempi kuin Afrikan Lucy, mutta eihän se uusikaan ollut siis Homo sapiens, vaan metrin mittainen kahdella jalalla kulkeva, toisin kuin meidän sukulaisapinat.

Toivottavasti löytävät lisää puuttuvia lenkkejä

Ja sori Ekko, olet aika ”lähellä” Bonoboa meidän muiden lailla :)
Ei siihen rukoilut auta :whistle:

ap

 

Yhteistyössä