Ma-päivä osastolla käynnistyksessä, lopputulos kohdun suu pehmennyt ja sentin auki. Yöksi nukkumaan kipulääkkeiden avulla ja ti-aamulla synnärille.
Käynnistys jatkui synnytyssalissa kolmen kätilön vuoron ajan, jokainen puhui sektiosta vuorollaan, mutta alateitse synnytin lopulta ilokaasun ja epiduraalin avulla puolituntia keskiviikon puolella.Sokeriarvot olivat matalat koska mulle ei annettu ruokaa sektion takia, jota ei koskaan tullut, repesin pahasti ja lääkäri tikkasi mut, veriarvot matalalla, vaavin sukupuoli selvisi vasta isännältä, odoteltiin pari tuntia heräämössä noutajaa ylös, onneksi poju jaksoi imeä.
Loppuviikko osastolla, poju eka yön vauvalassa, jotta saisin nukkua. Herätys aamupalan jakoon, onneksi poju sai yöllä lisämaitoa ja nukkui vielä, kun tuotiin viereen. Käskettiin ilmoittaa, kun herää, jotta hoitsu tulisi hoitamaan hänet. Imetystä ei pahemmin opetettu saatikka lypsämistä. Vasta kun maito oli täyttänyt rinnat eikä niistä tullut ulos mitään pojun imiessä, motkotettiin, että olisi täytynyt ymmärtää kysyä.
Pojusta yritettiin tehdä väkisin keltaista, huoneet olivat aivan täynnä, itse sain hoitaa pojun vasta lauantaina, kalpeuttani ihmeteltiin, kunnes yksi hoitsu totes mun tarvitsevan rautaa ja paljon, lääkäri ei moista ollut hoksannut, istumisesta valitettiin tikkien takia, yöllä ei eräiden hoitsujen mielestä vaihdettu vaippoja, kun se häiritsee muita, lisämaitoa sai ruinata, tutti ilmestyi kuin tyhjästä, se oli kyllä plussaa.
Mä olin aivan täynnä koko osastoa ja päreet oli palaa, kun vielä sunnuntaina yritettiin jättää mut osastolle, vaikka lääkäri oli antanut luvan molemmille poistua.
Pian kyllä oppi tunnistamaan hoitsut, joilta ei kannattanut kysyä mitään. Yksikin totes naapurille, ettei vauva itke, jos sillä on kakat housuissa koko yön vaan tuputti vain imettämistä. Seuraava hoitsu oli taas ihmeissään, miksi vauvalla oli kakat vaipoissa.
Sitten kun joskus on toisen vaavi aika, meen kyllä TYKS:iin, pelkästään sen takia, että siellä on tehovalmius, jos jotain tapahtuu. Ja yritän selvitä osostolta kahdessa päivässä pois!!