Tyksissä synnyttäneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja En halua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

En halua

Vieras
Onko täällä ketään, joka olisi synnyttänyt Tyksissä tässä lähiaikoina? Minkälaista siellä nykyään on synnyttää? Onko kätilöillä aikaa ja onko lapsivuodeosasto ihan täynnä? Entä imetysohjaus, saako sitä? Olen siis synnyttänyt Tyksissä v. 2009 ja siitä kokemuksesta jäi niin kauheat traumat, että päätin sen olevan viimeinen synnytykseni siinä sairaalassa. Seuraava lapseni syntyikin Salossa, josta ei ole kuin positiivista sanottavaa. Olisin halunnut synnyttää Salossa seuraavankin lapseni, mutta nyt näyttää pahasti siltä, että se ei onnistukaan. Jo pelkkä ajatus Tyksiin menemisestä ahdistaa. Suoraan sanottuna Salon synnytysosaston lakkauttaminen vituttaa ja paljon. *anteeksi kiroiluni*

2013 ja 2015 siellä ollut. Onhan ne kiireisiä, mutta apua olen saanut jos olen pyytänyt. Tosin en kummoisia ole tarvinnut. Ainakin tämän kuopuksen kanssa olin aikalailla itsekseni siellä sen 2 vrk. Imetysohjaus riippuu ihan hirveästi kätilöstä. Synnytyssalit oli pintarempattu, homeessahan se tönö kuitenkin on. Ruuhkaa oli kun viimeksi kävin. Synnytyssalissakaan ei ollut omaa vessaa, vessa oli käytävällä verhon takana. Se vähän harmitti, kun supistusten aikana suoli tyhjeni ja lapsivedet verineen loiskahteli ja kaikki kuulu käytävälle.. Epämukavaa.. Itse kätilö synnytyksessä oli mukava (molemmilla kerroilla). Synnyttäneiden osastollakin oli ruuhkaa, joten sänkyni oli yhdessä huoneessa ns. ylimääräinen, eikä siinä ollut verhoa. Vähän harmitti kun ei sit ollut yhtään yksityisyyttä esim. vierasaikoina.

Mutta siis, noi nyt jotenkin kestää kun tietää että hoito on kuitenkin itse synnytyksessä aika huipputasoa, etenkin jos jotain menee pieleen niin teholla on tietääkseni parasta mitä rahalla saa (laitteet jne). Siksi en mennyt saloon.

Mutta joo, on kyllä huono juttu se Salon sulkeminen. Etenkin kun täällä päässä ei saada kunnon tiloja, mihin kaikki synnyttävät jatkossa mahtuu kun nytkin taitavat mennä äärirajoilla..

Yhteistyössä