Tyks ja ruuhka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vepasto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vepasto

Vieras
Mun synnytyksessä ruuhka todellakin näkyi. Kätilö oli v-mäinen juuri sillä hetkellä, kun olisi pitänyt kannustaa (myöhemmin selvisi, että kätilöltä venähti selkä ja siksi huusi mulle). Jos en olisi vaatinut kohdunsuun tilanteen tarkastusta, olisi mies joutunut kätilöksi. Vähän jäi paha mieli koko synnytyksestä sen takia. :/

Synnytys on niin superherkkä tilanne ja kätilön pitäis olla kyllä koko ajan tosi läsnä ja herkkänä äidin suhteen. Pienistä tilanteista voi tulla suuria ja vaikuttaa tosi isosti äitiin, synnytyskokemukseen, -pelkoihin jne. Olen tosi pahoillani tilanteestasi. Mulle on kerta kerran jälkeen käyny selvemmäksi se, että käyn sairaalassa vain pukkaamassa heidän avustuksellaan lapsen pihalle - aikaisemmat synnytykset oli jotenkin kokonaisvaltaisempia, mutta kolmannesta eteenpäin sellaisia kliinisiä juttuja vaan, jotka toivon mukaan mahdollisimman pian ohitetaan. :-(

satuin synnyttämään vissiin rauhalliseen saumaan, koska mulla ei ole mitään huonoa sanottavaa synnyttämisestä tyksissä. Kaikki sujui hyvin ja kätilö oli oikein ihana. Osastolla sen sijaan oli muutama ns. "persläpi" ja ensisynnytäjää neuvottiin vähemmän kuin mua pari vuotta sitten, jolloin näytettiin lapsen hoito "kädestä pitäen"..

Yhteistyössä