TYKS ja ensisynnyttäjät/koska kotiin?

• Viestiketjun aloittaja loisteputki
  • Ensimmäinen viesti
loisteputki
Hei kaikki tyksissä synnyttäneet.
Miten kauan ne "pitää" siellä ensisynnyttäjiä?
Olen niin koti-ihminen etten voisi kuvitella olevani pois kotoa montaa yötä.Enkä varmasti osaisi edes nukkua "vieraassa" ympäristössä.
Olen kuullut että pitävät vain muutaman päivän jos äidin ja lapsen vointi hyvä?Toisaalta kuulee että pitävät jopa viikon vaikka kunto olis ihan mainio.

Mä olin TYKSissä ekan jälkeen muistaakseni 5 päivää. Lapsi syntyi aamulla joten laskin sen syntymäpäivän mukaan. Olisin saanu varmaan olla pitempäänkin mut sit aloin ite haluta kotiin. Varmaan riippuu myös siitä onko kovastikin ruuhkaa.

Lehmikki harmaana
Itse olin osastolla synnytyspäivä mukaanlukien kuusi päivää. Halusivat pitää mut siellä niin kauan, kunnes maito nousee kunnolla rintoihin ja tunnen itse jaksavani lähteä kotiin hoitamaan vauvaa (olin monta päivää heikko suuren verenhukan vuoksi ja maito nousi vasta viidentenä päivänä).
Eli luulenpa, että sairaalassaoloaika on aikalailla itsestä ja omasta jaksamisesta kiinni.

t. Lehmikki

syysmamma-82 harmaan
maan.pvä lähdin synnyttään.poika tuli tiistaina alkuyöstä ja perj.lähdettii kotiin..eli kun vauva on 3vrk vanha niin sitten.jos ei siis mitään ongelmia esim.painon kanssa tai ihonvärin kans niin pääsee nopeemmin pois.

Yhteistyössä