TYKS:in IVF-jonot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taria

Jäsen
10.10.2007
78
0
6

Onko täällä Turun seudulta TYKS:ssa hoidossa olevia? Kiinnostaisi tietää vähän, miten kauan olette odottaneet TYKS:iin IVF-hoitoon pääsyä.

Meille on tehty kolmas inssi tällä viikolla ja realisti kun olen, niin mietin jo seuraavaa askelta. Tällä hetkellä ollaan yksityisellä, mutta inssien jälkeen toivotaan todennäköisesti lähetettä julkiselle ihan budjettisyiden vuoksi. Elättelen mielessäni toiveita, että keväällä jo voisi siellä puolella alkaa jotain tapahtua, onkohan se ollenkaan mahdollista? Ja nyt tietysti on vielä tuo hoitajien tilanne ihan auki.

Kertokaahan kokemuksia!

:wave:

Hei Taria :wave:

Itse kävin tyksissä läpi kolme tuloksetonta inssiä viime vuodenvaihteessa, viimeinen niistä oli maaliskuussa. Sen jälkeen tyksistä kerrottiin etteivät ehdi tehdä ivf:ää ennen kesätaukoa (alkaa juhannuksesta ymmärtääkseni), vaan palataan asiaan syyskesällä. IVF-suunnittelukäynti kyllä ehdittiin hoitaa keväällä (toukokuussa muistaakseni). Pyydettiin soittamaan heinäkuussa kun uusi kierto alkaa, ja siitä päästiinkin aika nopsaan eteenpäin, eli kun hoito tehtiin pitkän kaavan mukaan, punktioni osui ihan syyskuun alkuun. Mutta kaiken kaikkiaan aikaa meni siis viimeisestä inssistä ivf:n punktioon noin puoli vuotta... Nopeammin menee tietysti jos ei välissä ole kesätaukoa. Ja nyt kuulemma eivät tyksissä aloita uusia ivf-hoitoja lainkaan niin kauan kunnes Tehy-touhut selviävät. Koko klinikka menee kiinni ja hlökunta keskittyy synnärille jos irtisanomiset/lakko toteutuu.
Täällä odotellaan eka ivf:n ekan pas:n tuloksia (pp7).

Kiitos vastauksesta!
Toivottavasti tuo Tehyn tilanne ratkeaisi nopeasti, vaikka tällä hetkellä huonolta näyttääkin. Mulla taitaa olla vähän liian positiiviset ajatukset tuon aikataulun suhteen. Pitää sitten vaan luomuilla odotusaika, mikä sekin ehkä voi toisaalta tehdä ihan hyvää. Jotenkin vaan toivoo, että jotain tapahtuisi, odottaminen on niin tylsää :(

Tsemppiä, toivottavasti teillä on tärpännyt!

Yhteistyössä